• Pvparchers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-01-2022
Okay dit is een beetje mijn laatste hoop so let's try it.

Ik heb afgelopen week een aantal nieuwe onderdelen voor mijn computer gekocht, waaronder een nieuw moederbord/cpu en geheugen. Het moederbord in kwestie is de TUF Gaming B550-M Wi-fi edition. en de ryzen 5600x cpu.

Nu heb ik de computer weer compleet in elkaar gezet en daarna een biosflash gedaan op het bestand type van FAT32 maar hij start niet op. De biosflash heeft zo'n 4 minuten groen geknipperd waarna hij uit ging, interessant om op te merken is dat hij niet het moederbord opnieuw aan en uit zette.

Nu heb ik een aantal keer de computer opnieuw opgestart en er komt geen beeld op de monitor ( zelfs de bios niet), alle fans behalve 1 draait er evenals de gpu en de lichten op het RAM geheugen.

Mocht iemand enig idee hebben wat er precies fout gaat ben ik erg benieuwd.

• Pvparchers
Wellicht is het goed om op te merken dat ik eerst een i5 3570k had met een Z77-Plus moederbord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Welk merk en type videokaart, ram en voeding?

Alle benodigde voedingsstekkers aangesloten, ook die van de videokaart?

• Pvparchers
Uszka schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:27:
Welk merk en type videokaart, ram en voeding?

Alle benodigde voedingsstekkers aangesloten, ook die van de videokaart?
Videokaart gtx 1080 Nvidia zit in het moederbord in PCI/E 16x slot en aangesloten op power supply
Ram: Corsair 32Gb in Row A2 en B2
Voeding: Coolermaster 750 watt onduidelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Pvparchers op 15-04-2021 22:32 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Welke videokaart exact?
Welk Corsair ram exact? Type- en versienummer. Ryzen is enorm kieskeurig met Corsair LPX. Nog niet de helft is fatsoenlijk compatibel.
Welk type Corsair voeding exact?

• Pvparchers
De videokaart exact is de GTX 1080 foundersedition

De ram exact is de vengeance pro corsair 32GB 3600 MHz RGB

De power supply is de CX 750 non modulair. Wellicht is het goed om te zeggen dat de front fan als ik hem aanzet kort aansla en daarna niet meer uitgaat. Nog een ding is dat ik de computer nu wel kan aanzetten met de aan knop maar niet uit, hiervoor moet de psu knop gebruikt worden.

Ik had dit ook soms op mijn oude systeem dat die heel random geen display gaf en na paar keer wel.

• kaananit
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2021
Goedemiddag,

wie o wie kan mij helpen met de game PC van mijn zoon? Dit is wat hij mij zojuist schrijft:

"Nou wat er is gebeurd met mijn computer is dat ik fortnite aan het spelen was en toen de pc crashte en toen deed ik de pc uit en hij zit nu in de BIOS modus en ik kan er niet meer uit"

Nu geeft jezelf geen BIOS mode meer aan, maar als je hem aanzet zegt het scherm NO SIGNAL HDMI2

[ Voor 14% gewijzigd door kaananit op 26-10-2021 18:10 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@kaananit welkom op Tweakers. Willekeurig je vraag stellen in een oud topic is niet de bedoeling. Je zult zelf een nieuw topic moeten met de volgende zaken:
1. Een duidelijke omschrijving van je probleem. Liefst met exacte foutmeldingen, errorcodes etc. Alles wat je maar kunt verzinnen.
2. Een lijstje met alle componenten waaruit het systeem bestaat. Inclusief merken en types.
3. De stappen die jullie zelf hebben geprobeerd zodat we geen overbodige hulp geven voor dingen die jullie zelf al geprobeerd hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.