Chello via hub... werk niet

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik ben begonnen hier een eigen netwerkje aan te leggen, en ben dus maar vast begonnen met de kabels.
De routert komt vanmiddag pas.
Nu dacht ik, laat ik mijn kabel eens testen. dus: kabel in de hub, chello in de hub...

Helaas. Het werkt niet. Het lampje van mijn kabel gaat direct branden, maar chello's lampje niet.
Bovendien kan ik geen IP-adres verkrijgen via DHCP, dus het lijkt er op dat ik geen verbinding heb. What to do?

(voordat mensen gaan roepen dat je chello ook niet via een hubje kan delen, er staat maar een computer op aangesloten...)

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

welke kabel heb je er tussen cross of gewoon ?

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
heb je al gekeken of het zonder hub werkt?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
crossed en straigt verschilletje .. :)
ff kabeltje verbouwen..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

er moet een straigt tussen

• kvdveer
Uiteraard gewoon straigt. Ik werk nu via de gewone Chello kabel... direct in mijn pc-tje..

Verwijderd

nou michien is het anders bij chello als bij @home maar bij @home moet je toch echt de kabel veranderen dit omdat in het kabel modem ook gewoon een nic-je zit

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
Chello modem hoort bij het door chello geleverde netwerkkaart(mac adres is gekoppeld aan je abbo): dus chellomodem naar de chello-netwerkkaart (=internet), tweede netwerkkaart erin (=home netwerk) en die in de hub met alle andere pc's ook in de hub.
proxy server (wingate of i-sharing) en voila iedereen kan surfen.

Verwijderd

precies!

• SanderFerrari
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat had volgens mij iets te maken met het MAC-adres. Chello geeft alleen een IP-adres aan de door Chello geinstalleerde netwerkkaart (die heeft een MAC-adres dat bij Chello bekend is). Je hub heeft een ander MAC-adres. Je zult dus je router hetzelfde MAC-adres moeten geven als het Chello kaartje, dat kan (alleen???) met de SMC Barricade.

Succes

<edit> te laat :o <edit>

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
Moet je Chello (het modem) dan niet in de uplink doen? Ik weet het niet zeker hoor maar misschien moet het zo. Als je Chello overzet op een andere nic moet je eerst de IP vrijgeven anders krijg je problemen, volgens mij maakt het mac adres dan niet uit (zei de monteur die een tijdje terug langskwam ook).

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:17 schreef SanderFerrari het volgende:
Je zult dus je router hetzelfde MAC-adres moeten geven als het Chello kaartje, dat kan (alleen???) met de SMC Barricade.
De linksys kan dit ook BTW.

Kijk hier voor info:
http://www.linksys.com/support/images/befsrmacad.pdf

• kvdveer
dat is in ieder geval niet zo. Ik werk via een andere netwerk kaart dan die pummel van Chello er in heeft gestopt...

[flame verklaring]
Ik moest me bij de aanleg van de kabel legitimeren, en toen ik dat niet kon, vroeg hij naar eenn bankafschrift. Daarna gaf hij commentaar op het SALDO van mijn bankrekening... "zozo, dat is een behoorlijk bedrag voor een student, verkoop je XTC?"
Vandaar de flame hierboven.
[/flame verklaring]

Verwijderd

[b]Je hub heeft een ander MAC-adres.
Sure |:(

edit:

OK, ik was dus te laat

• kvdveer
Bedenk ik net... Waarschijnlijk is die kabel van cHELLo wel cross... als daar een NIC in zit, dat moet 'ie wel cross zijn om naar mijn NIC te kunnen...

Verwijderd

Zoals ik het begrijp heb je maar 1 computer op de hub staan is deze computer met de netwerkkaart van chello aangesloten je hub heeft namelijk geen mac adres de kabel van je modem naar je computer (zoals chello hem heeft aangesloten) is echter een cross link, als je hem via een hub wilt aansturen zul je deze moeten vervangen door een normale. maar je kunt geen meerdere computers via een hub op de modem aansluiten vanwege de bovengenoemde mac adressen.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:24 schreef kvdveer het volgende:
Bedenk ik net... Waarschijnlijk is die kabel van cHELLo wel cross... als daar een NIC in zit, dat moet 'ie wel cross zijn om naar mijn NIC te kunnen...
Nope, is niet zo. Dat is een gewone staight. Misschien toch een kapotte kabel?

• SanderFerrari
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 13:24 schreef kvdveer het volgende:
Modem -> PC = Cross
Modem -> Uplink = 1:1

Verwijderd

mij is altijd geleerd "gelijke apparaten sluit je aan met cross verschillende apparaten sluit je aan met 1:1 "

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:27 schreef SanderFerrari het volgende:

[..]

Modem -> PC = Cross
Modem -> Uplink = 1:1
[off-topic]
OK, ik heb een Terayon modem en daarbij hoort een doodnormale straight bij, dus modem <> netwerkkaart. Heb jij toevallig een ander modem? Dan weet ik dat ook weer :) .
[/off-topic]

• SanderFerrari
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 13:35 schreef Cobus_NL het volgende:

[..]

[off-topic]
OK, ik heb een Terayon modem en daarbij hoort een doodnormale straight bij, dus modem <> netwerkkaart. Heb jij toevallig een ander modem? Dan weet ik dat ook weer :) .
[/off-topic]
Com21 bij @Home is Modem -> PC Cross, maar naar de uplink van de router moet ie 1:1 zijn

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Op donderdag 16 augustus 2001 13:16 schreef La_Pazz het volgende:
Chello modem hoort bij het door chello geleverde netwerkkaart(mac adres is gekoppeld aan je abbo): dus chellomodem naar de chello-netwerkkaart (=internet), tweede netwerkkaart erin (=home netwerk) en die in de hub met alle andere pc's ook in de hub.
proxy server (wingate of i-sharing) en voila iedereen kan surfen.
Het Mac-adres hoort er niet bij, bij kan ik hem op elke netwerkkaart aansluiten

BTW. De netwerkkaart die ik bij Chello geleverd heb gekregen zit nog steeds in de verpakking, dus het kan helemaal al niet! >:)

Verwijderd

Ik heb mijn hub ook een keer getest via chello, bij mij werkte het wel, chello werkt iig met een straight kabel naar de pc.

Knal dat ding in de uplink poort en het moet werken, dat MAC adres verhaal is idd onzin, wat moet een hub nou met een MAC adres, dat kreng gooit alleen data door.

Heb een lancity modem.

Verwijderd

ik heb een dhz pakket van chello en gebruik elke NIC die ik wil,alleen ip,dns en gateway ingeven
Via een router hoef ik alleen op de nics de dns en de gateway in te vullen voor de rest niets
Het wan adres van de router is het ip adres van chello van je account
Alle kabels zijn 1 op 1
verder heb ik niks te maken met een mac adres
modem is een com 21
Wel kijken ze naar het mac adres van je modem in combinatie met je account naam,ik maak hier pc's voor buiten de regio en als ik die wil testen op chello dan gaat het fout
Ik werd er zelfs voor 10 dagen uitgeknikkerd omdat dit niet mocht(probeer je iemand te helpen)
Pagina: 1