[unmanaged VPS] Advies en ervaringen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 13:18
Gezien de laatste vergelijkbare topic bijna een jaar oud is, durf ik het toch te vragen.

Ik zoek een unmanaged VPS server met
  • ≥ 4 cores
  • ≥ 4 GB RAM
  • CentOS
  • max € 30 incl btw
De drie contenders zijn:
  • TransIP
  • Vimexx
  • Contabo
De voornaamste dingen waar ik mee zit
  • Waarom tonen Vimexx en TransIP de bandbreedte niet?
  • Zou de plaatsing van de server in Duitsland erg onhandig zijn ivm performance?
  • Hoe kan Contando zo verdomd goedkoop zijn zelfs met hoge specs?
Ik heb eerstehands ervaring met Vimexx. Prima bedrijf, maar vond het een beetje fishy dat ze stockfoto's gebruikten bij de klantenservice. Leek niet transparant. TransIP lijkt mij een net, geordend bedrijf, maar wel prijzig. En what's up met Contando? 30 GB ram voor € 15 incl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
Kijk even in het [VPS] Opzetten en onderhouden topic. Kan je wel het een en andere vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een groot deel van de prijs zit ook in de service vermoed ik. Ik zit bij OVH, die zijn ook best goedkoop, maar als je hulp nodig hebt (en dan heb ik het niet over Postfix opzetten) dan duurt het een week (of langer) eer ze antwoorden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
jirad schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:29:
Kijk even in het [VPS] Opzetten en onderhouden topic. Kan je wel het een en andere vinden.
Thanks.
Borromini schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Een groot deel van de prijs zit ook in de service vermoed ik. Ik zit bij OVH, die zijn ook best goedkoop, maar als je hulp nodig hebt (en dan heb ik het niet over Postfix opzetten) dan duurt het een week (of langer) eer ze antwoorden.
Een week is echt not done. Waar staat OVH voor eigenlijk?
Edit: Nvm, dat is ook echt de naam van het bedrijf.

[ Voor 4% gewijzigd door Faloude op 15-04-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Heb zelf, zie ook ander topic in [VPS] Opzetten en onderhouden al een aantal jaren VPS-en bij Contabo.
Zowel Windows als Linux en moet zeggen, dat ze erg goed zijn. Heb zelf nooit grote issues gehad.
En heb 2x de helpdesk gemaild over een probleempje, en werd erg snel afgehandeld (binnen 4 uur).

Al met al heel tevreden.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Bij Contabo nu een lopend VPS pakket. Eerste indruk is redelijk goed. Web beheerpaneel ziet er wel echt jaren '90 uit.

Leuke tips (CentOS commands) voor benchmarks? Ik wil wel weten of er een addertje onder het gras zit wat betreft 8 vCPU core / 16 GB RAM voor € 9 p/m

[ Voor 4% gewijzigd door Faloude op 17-04-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als het een Linuxserver betreft kun je stress-ng installeren en een stresstest draaien, maar de meeste providers zijn daar niet heel blij mee.

Ik zou overigens TransIP aanraden, ze zijn redelijk duur maar hebben een super supportteam en zijn erg stabiel. De afgelopen maanden hebben ze twee keer last gehad van een DDOS waardoor DNS eruit lag, maar verder heb ik nog geen enkele keer onverwachte downtime gehad.
Pagina: 1