Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre_0527
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2023
Mijn vraag
Kan ik Windows 10 overzetten naar een nieuwe PC door de schijf waar windows 10 op geïnstalleerd staat over te plaatsen naar de nieuwe PC? En is het daarbij ook mogelijk om Windows 10 op een andere schijf te zetten?

Zo heb ik nu Windows 10 op een Crucial SSD (sata) en wil ik volgend jaar een SSD met M2.0 aansluiting kopen, en heb ik dus het idee om de Crucial schijf in de nieuwe PC te plaatsen om Windows vervolgens naar de M2.0 schijf over te zetten.

Iemand enig idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
SATA III SSD & M2.0 SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ja is mogelijk.
Zoek maar op clonen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ja dat is zeker mogelijk, even google op "How to clone windows hard drive" o.i.d. en dan kom je er wel uit. Echter... is het migreren naar een nieuwe schijf ook wel een goed moment om de bezem erdoorheen te halen en dus voor een herinstallatie te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:43
Let even op wat voor licentie je hebt.
Nieuw moederbord kan problemen geven als je oem licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit gaat lukken, mits je een retail licentie hebt en geen oem licentie van Windows 10. Alhoewel ik het persoonlijk niet aanraadt als je over gaat naar een compleet andere build. Helemaal als je van AMD naar Intel over stapt of andersom.

Verder zoek eens in dit subforum, 1001 voorbeeld topic's hoe een installatie te clonen... :)

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 15-04-2021 23:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/