Toon posts:

IBM 60GXP 60GB aan het doodgaan? ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen deed ik mijn pc voor verandering aan (normaal staat ie 's nachts al aan, }:O ), en toen vond ie de harddisk niet:

Primary Master: ...
Secundary Master: None

Hij gaf niet None maar gewoon ... , heel vaag.
Ik kast openhalen en alles nogmaals goed lostrekken en goed aandrukken. Ik luisteren naar het geluid. Normaal spint ie op, geeft ie een tik en gaat ie ratelen. Maar hij spinde alleen op en gaf die tik, hij ging niet ratelen :( . Dus weer hetzelfde problemen. Toen IDE kabel eruit en:

Primary Master: None
Secundary Master: None

Deze keer ging hij wel ratelen. Nog een keer IDE kabel erin doen en gelukkig deed ie het.

Ik heb het wel vaker als ik reboot dat ie de harddisk dan niet vindt, moet ik weer alles aandrukken enzo. Heel irritant :(
Ik ben nu 15GB aan het backuppen op een andere schijf op het netwerk (duurt lang :Z ).

Ohja en soms geeft ie ook die tik bij het opstarten gewoon als ie in windows is, maar da's geen ramp neem ik aan.

Verder werkt ie gewoon goed en snel en stil ;)

edit:

En ik had nog wel van plan om een 2e 60GXP 60GB te kopen voor RAID :(

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:20
Errug vaag. Dat verhaal met opspinnen, tikje, even lezen is gewoon normaal. Maar als je soms ook een harde tik met geschraap hoort (zie ibm site) gaat het mis.

Bij jou lijkt het meer op de controller op de schijf die problemen geeft. Heb je hem nieuw gekocht? Gewoon via garantie proberen om te ruilen, en dan het liefst naar een Maxtor Diamondmax+60 ofzo.

Heb zelf een 75 GB 75GXP, die werkt goed, heeft alleen op een plekje een paar bad sectors zitten, maar dat vind ik reden genoeg om hem via RMA terug te sturen. Hoop ik binnenkort ook te doen (alleen al die zooi nog backuppen ;)).

IBM is snel, stil enzo, maar er gaan mij net iets teveel van die dingen kaduuk!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat de harddisk soms niet ratelt bij het opstarten (dan geeft ie dus "..." bij Primary Master) zegt al veel vind ik.

Verwijderd

op deze manier is mijn 45GB 75GXP overleden. Van de een op de andere dag werd die niet meer gevonden door het BIOS. Conclusie: kapot. :'(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voor 'n Maxtor omruilen is 'n goed idee jah.

Mijn DeskStar (DPTA) 20.5 Gb diskje is ook erg onbetrouwbaar bezig. Dat niet meer opspinnen klinkt bekend, dat flikt 'ie niet zo vaak, maar toch teveel.
Bij mij wil 'ie ook wel eens gewoon tijdens bedrijf stoppen omdat 'ie het te warm vindt.
(Delayed write failed, data has been lost :().

Weer sleuteltje HD-rack ff omdraaien, apparaatbeheer, PNP-check.... |:(

Ik koop nooit geen IBM-harddisks meer, ik kan er niet op vertrouwen :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik heb vier van die IBM-dingen en kan niet zeggen dat ik al problemen gehad heb ...

2x 60GXP 20Gig
2x DTLA 20Gig
Pagina: 1