Vraag

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:54
Ik zoek een?
na ruim 4 jaar begint mijn oneplus 3t kuren te vertonen. daarom zoek ik een nieuwe vlotte telefoon met headphone jack

Wat is je budget?
zo min mogelijk waarmee ik vooruit kan. wil rond de 500. absolute max is 750 maar dan alleen als hij perfect bij mijn eisen past.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik gebruik mijn telefoon vooral voor alledaagse taken zoals social media en wat casual games. wellicht in de nabije toekomst wat app development. ik vind het heel belangrijk dat hij supersnel in gebruik is en voldoende opslag en ram heeft. ook zijn 5g support een headphone jack harde eisen aangezien ik die jack nog veel te veel gebruik om zonder te kunnen. dit beperkt mijn opties alleen een beetje. ook gaat de voorkeur uit naar een handzaam model (niet heel hard aangezien groter vast ook zo went) en een full hd display (betere accuduur en prestaties dan hogere resoluties). ook is het fijn als hij stevig in elkaar zit. ga vrij ruw met mijn telefoon om

Wat heb je zelf al gevonden?
de sony xperia 5 II lijkt aan aan al mijn eisen te voldoen. die is alleen vrij prijzig.
de samsung galaxy a52 ziet er ook veelbelovend uit. die heeft alleen geen snapdragon 865 maar een 750G
de oneplus nord n10 5g heeft hetzelfde maar dan met een snapdragon 690

de poco F2 pro heeft wel de specs maar maak me bij die telefoons altijd zorgen over de bouwkwaliteit en de software met advertenties.
als laatste de xiaomi mi 10 lite. wederom met een tragere snapdragon 765G

Welke vragen heb je hier nog over?
in hoeverre heb ik voor mijn usecase een top-end soc nodig? 4 jaar geleden waren de verschillen groot maar midrange soc's lijken flinke stappen te hebben gemaakt.

welke zouden jullie adviseren? ik ga liever niet aan de poco maar als dat een vooroordeel van mij blijkt kan ik eroverheen stappen.

zijn er nog interessante modellen die ik heb gemist? of komt er wellicht binnenkort een nieuwe telefoon uit die perfect is voor mij.

alvast bedankt. heb er zelf wel redelijk wat verstand van maar liep een beetje vast aangezien ik door de headphone jack eis minder keuze heb dan vorige keer en dus geen perfecte telefoon precies binnen budget kon vinden

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Nord N10 is geen echte Oneplus, slechts 1 versie upgrade, en 2 jaar updates.
Ter vergelijk, de A52 heeft 3 versie upgrades en 4 jaar updates.
Sony is relatief duur in verhouding maar heeft wel een fan base.
Poco en Xiaomi is zelfde software, na goed Tweaken kun je er lang tegen.