Extra speaker aan VSX-933 voor keuken

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
Ik wil op eenvoudige wijze het geluid van m'n radio in de woonkamer doorsturen naar de keuken.
Hemelsbreed vlak bijelkaar, maar lastig om bedraad te doen.

Vanmiddag kwam ik erarchter dat mijn VSX-933 een technologie ondersteund genoemd Flareconnect.
Ik kende het niet, maar het blijkt dat je daarmee via wifi het geluid kan transporteren.

Nu ben ik dus op zoek naar een klein speakertje voor de keuken die Flareconnect ondersteund.
Ik heb het idee dat dit protocol niet heel erg populair is, want er zijn weinig speakers te vinden die dit ondersteunen.

Diegene die het ondersteunen zijn groter dan ik zou willen. Kent iemand een speakers die klein van stuk is en Flareconnect ondersteund ?

Ik zoek een speaker van het formaat van een draagbare bluetooth speaker, zoals de UE Boom 2, of JBL equivalent.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste technologieën ken ik wel maar van Flareconnect had ik nog nooit gehoord. Blijkt dus alleen door Pioneer en Onkyo gebruikt te worden. Dan weet je ook meteen welke merken je speakers kunt zoeken. Dat beperkt dus enorm.

Maar ik zie dat je receiver een analoge uitgang heeft. Dat maakt het heel simpel: koop een BT transmitter, sluit die op die analoge uitgang aan en koop een BT speaker van je keuze.

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 15-04-2021 19:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Dat is inderdaad een goed idee. Ik ga inderdaad een BT transmitter kopen.
Heb nog een BT speaker liggen, kan ik eerst even mee testen.
Bedankt voor de tip! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yw :)

Check ook even de handleiding van je receiver. Kan zijn dat je nog even wat instellingen moet doen om die uitgang goed werkend te krijgen. Ik zie voor zone2 dat zowel de Line out als de speakers aansluitingen gebruikt lijken te kunnen worden. Dus daar zal wel een instelling achter zitten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor de tip. Zal er rekening mee houden als ik de transmitter in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Piet400 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:56:
Bedankt voor de tip. Zal er rekening mee houden als ik de transmitter in huis heb.
Houd je ook rekening met de beperkingen van Zone 2? Zie Pagina 64 en 65 van de handleiding. Zone 2 op lagere series receivers heeft veelal beperkingen in wat door kan worden gestuurd. Zo doet de genoemde Pioneer wel USB, Bluetooth en Network in Zone 2 maar alleen als deze tegelijkertijd op Main Zone af wordt gespeeld. Nu zal dat in deze case geen probleem zijn door de korte afstand maar het is niet het idee achter twee verschillende zones en globaal gezien een beperking waar je in dit geval mee weg komt. Dat is beperking één. De andere beperking is dat Zone 2 alleen analoge ingangen kan verwerken. Is je bron aangesloten via S/PDIF of HDMI dan kan deze niet naar Zone 2 worden gezet. Mogelijk ook geen issue maar ik weet niet welke bron er precies bedoelt wordt met "m'n radio". AM/FM? Netwerk radio? De receiver in het algemeen? Een gewone uitgang in de vorm van een Pre Out voor Front Left en Front Right was een mooier geweest voor niet de beperking van type bronnen te hebben maar helaas heeft je receiver die uitgangen niet. Die zou je eventueel wel kunnen maken met High naar Low Level Converters, niet de mooiste oplossing maar goedkoper dan een nieuwe receiver.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 16-04-2021 01:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, goed te weten. Thnx.
Ik zie dat er geen andere mogelijkheid is om een 2e zone te gebruiken. Wat mij betreft had de speaker in de keuken ook gewoon in dezelfde zone mogen zitten als de andere speakers.

Het gaat voornamelijk om het afspelen van FM radio. verder niets bijzonders.
Ik heb een bluetooth transmitter/receiver besteld. ga het testen zodra hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvh123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 21:19
Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een extra speaker om draadloos te verbinden met mijn Pioneer NC-50DAB, ook die heeft FlareConnect. Weet iemand een speaker die dit ondersteunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hoi, je kickt en kaapt nu iemand anders zijn (oude) topic, met een vraag die eenvoudig zelf op te zoeken is, én die je al in een eerder topic hebt gevraagd. Een kaapkickdubbelpost dus... ;)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.