Plesk (control panel) voor Resellers > white label

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-07 09:21
Ik doe even een beroep op mensen die Plesk gebruiken als reseller bij een bepaalde hosting provider.

Ik was tot nu toe tevreden, maar kom opeens problemen tegen m.b.t. white labeling en heb eigenlijk twee vragen. Als iemand al 1 vraag kan beantwoorden is dat natuurlijk ook al prima.

Hoe laten jullie klanten veilig inloggen op hun Plesk met SSL?
Simpelweg klantdomein.nl:8443 werkt dus niet. Er is wel een manier om een subdomein aan te maken op je eigen hoofddomein zoals bijv. plesk.jeeigenhostingdomein.nl waarin je klanten kan doorsturen naar plesk.jeeigenhostingdomein.nl:8443. Als je DNS dan via Cloudfare laat lopen kan dit veilig, maar dan heb je geen eigen naamservers meer (alleen bij duurste Cloudfare pakket).

Ik zie geen enkele manier om Plesk notificatie mailtjes aan te passen. Kan dit wel? Als ik bijv. nu een nieuwe klant aanmaak dan krijgt deze mail van de hosting. Ik kan dit nergens aanpassen. Ik zou het 'van' adres willen aanpassen en dit via custom smpt server laten gaan en het email template zelf willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:20
Hoewel ik geen ervaring oid heb met Plesk, lijkt me een van de oplossingen voor de eerste vraag een reverse proxy.

Ik gebruik persoonlijke Nginx en Traefik (allebei gratis). Gok dat de eerste meer Google resultaten op zal leveren i.c.m. Plesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Apart dat je geen klantdomein.nl:8443 kan gebruiken. Is een whitelabeled domain anders geen simpele optie:
hostingbeheerpaneel.nl? Deze is nog beschikbaar, of er is misschien iets wat erop lijkt.

Mijn hosting heeft ook een white-labeled domain voor het VPS-controle paneel.

Ik heb geen Plesk, maar na wat spewurwerk kom ik uit bij de set-up pagina op: Tools & Settings > External SMTP. Kan je het daar niet via een andere SMTP laten gaan?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 14:16
Simpelweg klantdomein.nl:8443 werkt dus niet.
Dit werkt bij wel, ik gebruik plesk obsidian en heb eigenlijk niets bijzonders gedaan.

Al krijg ik dan wel een onveilig certificaat melding omdat hij naar de hostname nog kijkt maar dat is vast ook wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-07 09:21
Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels wat bijgeleerd.

Ik bedoelde dat het dus wel werkt (bijv. Plesk.mijnhosting.nl voor klanten login), maar zonder ssl. Dat is in sommige browsers en met sommige virusscanners niet handig voor klanten.

Veilig maken kan dan alleen met wildcard ssl (duur) of via cloudflare (maar dan moet je nameservers ergens anders instellen als je geen enterprise abo hebt). Cloudflare maakt dan verbinding veilig. Als je dan nog subdomein aanmaakt krijg je je eigen logo.

De tools en settings pagina bevat de optie om notificatie mails in te stellen en een afzender adres. Precies wat ik zocht, maar dit is dus niet beschikbaar voor resellers. Alleen admin account krijg je deze optie. Als reseller zie je dit niet. Nu gaat de hosting misschien klant notificaties uitzetten, maar dat geld dan voor iedereen die op die server of dat ip adres zit.

Ik vind het echt vreemd dat deze dingen niet goed zijn ingebouwd. Die notificaties Template emails en smtp opties hadden ze toch allang voor resellers kunnen toevoegen. Whitelabel met plesk reseller is dus in feite niet mogelijk. Cpanel doet dit bijv. beter en is van hetzelfde bedrijf. Hopelijk snel in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door pcgame9000 op 18-04-2021 00:38 ]