Toon posts:

Bios aangepast / Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb volgens mij een HUGE probeem.

M'n instellingen in m'n bios waren:

CPU Clock Multiplier: 10.0x
CPU Frequency : 100MHZ
DRAM Frequency : 100MHZ

ik heb m'n CPU Clock Multiplier aangepast naar: 8.0x
enfin ik start m'n pc weer opnieuw op en m'n beeldscherm blijft zwart *lichtje brand oranje*

Daarop heb ik m'n cmos batterijtje eruit gehaald en een tijd eruit gelaten, maar helaas als ik de pc aanzet gaat de monitor nog steeds niet aan. (De harddisk draait wel en de cdrom lampjes branden ook...pc start echter niet verder.)

Nou hoorde ik dat er een jumper setting is die je bios in 1x leeg maakt zodat je weer opnieuw start met fabrieks instelling.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Moederbord: ASUS A7V
Processor: AMD 1GHZ

Groeten Clarence,

Verwijderd

Er is idd een jumper die de fabrieksinstellingen weer op de Default zet als er iets mis is gegaan.

Clear CMOS is de jumper die je moet hebben, je moet maar ff kijken in je moederbord boekje waar die jumper zit (meestal in de buurt van de BIOS)

Verwijderd

Maar als je pech hebt, moet je dit m.b.v. een nietje doen. Op mn Asus K7v (geloof ik) zat ik me ook suf te zoeken. Bleek het uiteindelijk 2 contactpuntjes te zijn die je ff moest kortsluiten (dus zonder jumper). Een nietje braacht uitkomst :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:07 schreef kreachtor het volgende:
Maar als je pech hebt, moet je dit m.b.v. een nietje doen. Op mn Asus K7v (geloof ik) zat ik me ook suf te zoeken. Bleek het uiteindelijk 2 contactpuntjes te zijn die je ff moest kortsluiten (dus zonder jumper). Een nietje braacht uitkomst :)
En ik denk dat hij pech heeft want ik zit net de handleiding van het mobo te checken en zie geen Clear CMOS jumper, maar wel iets over het verbinden van 2 contactpuntjes

In iedergeval zie je rechtsboven de CMOS battery zitten, daar zitten 2 contactjes die je met elkaar moet verbinden

Verwijderd

Een aantal keren de computer aan/uit zetten, snel achter elkaar zorgt er bij mij voor dat de bios gereset wordt naar fabrieksinstellingen.

Je kast hoeft dan niet eens open :)

Verwijderd

Vroeger op mijn 486 werkte ctrl+Alt+Ins als resetter van de bios.
In het beginvrij irri maar vindt het jammer dat het niet meer zo is.

Verwijderd

of je rukt dat batterijtje er gewoon uit en na 1 minuut zet je het terug, werkt ook wel..

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
Op donderdag 16 augustus 2001 13:24 schreef SickBastard het volgende:
of je rukt dat batterijtje er gewoon uit en na 1 minuut zet je het terug, werkt ook wel..
Check zn eerste post: "Daarop heb ik m'n cmos batterijtje eruit gehaald en een tijd eruit gelaten"
Pagina: 1