Ethernet naar Wifi converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 20:42
Hoi allen,

Ik heb een device met enkel een RJ45 poort voor ethernet, maar helaas is het niet mogelijk om hier een ethernet kabel naartoe te installeren.

Bijgevolg zoek ik een device dat de RJ45 communicatie kan omzetten over Wifi.

Heeft iemand een suggestie voor een simpel toestel waarop je de SSID en het paswoord van de wifi kan instellen, met 1 of 2 netwerk poorten, dat als bridge kan dienen tussen het toestel en het netwerk via wifi?

Routing, natting, firewalling capaciteiten etc zijn allemaal overbodig.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:32

The Executer

Lekker belangrijk!

Je kan kijken bij Fritz!, heb bij een oom een soortgelijke situatie opgezet. Apparaat vangt de Wi-Fi op, en maakt hier weer een bekabelde verbinding van. Eventueel kun je ook een router met DD-WRT of OpenWRT inzetten hiervoor.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31
Veel accesspoints en repeaters kun je instellen als wireless bridge/client. Ik heb zelf een goedkoop ding van de Action die het kan maar deze kan het bv ook:

pricewatch: TP-Link TL-WA850RE 300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender (EU m...
The extender can be used as a wireless adapter to connect any wired-only device, such
as a Blu-ray player, game console, DVR, or smart TV, to your wireless network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37
De Asus range extenders kun je ook instellen als Media Bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topic heel iets opgeschoond, lmgtfy linkjes anno 2021, serieus? :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:27:
[mbr]Topic heel iets opgeschoond, lmgtfy linkjes anno 2021, serieus? :+ [/]
Kennelijk wel :+

Maar ff alle gekheid op een stokje: wat probeer je verbinden en met welk doel? Geef eens wat meer toelichting, dat denkt makkelijker mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ook kunnen denken aan powerline.

Maar zo'n wifi-extender werkt ook. Beide oplossingen zijn niet altijd heel stabiel qua connectie. Het ligt er dus ook even aan wat je er precies mee wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:27:
[mbr]Topic heel iets opgeschoond, lmgtfy linkjes anno 2021, serieus? :+ [/]
Tja, je kan het wel weghalen, maar de suggestie was helemaal niet slecht.

Het heet letterlijk een wifi bridge. Als je daar op zoekt, ga je precies vinden wat TS zoekt.

Daarnaast ontbreekt het aan "wat ik al heb geprobeerd" behalve de vraag hier neer te kwakken. Dat mag blijkbaar wel.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 15-04-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 20:42
Source device:
P1 meter die de hoeveelheid geïnjecteerde zonne-energie meet en kan doorgeven naar een powerdevice, deze meter is geconnecteerd op het netwerk via WiFi

Device dat oplossing behoeft:
Power regulator die een verwarmingselement variabel voedt op basis van de hoeveel zonne energie die op dat moment beschikbaar is
De Power regulator heeft enkel een RJ45 poort, en de infrastructuur/woning/muren laten niet toe dat er een RJ45 kabel getrokken wordt tussen dit device en het netwerk/switch.

Om ervoor te zorgen dat de Power regulator kan spreken met de P1 meter, dient de RJ45 connector van de power regulator alle data verder te zetten naar een device dat kan connecteren op het wifi netwerk, want er is wel voldoende wifi signaal op de plaats waar de power regulator geïnstalleerd is.

Ik zoek een kosten efficiënt toestel dat dit probleem kan oplossen op basis van de ervaring die sommigen hebben op dit forum, daar ik weinig zin heb om een aantal wifi bridges/repeaters aan te kopen, om dat tot de conclusie te komen dat het toch niet werkt, of dat ze gewoon rommel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, op die fiets.

Dit is nou typisch een dingetje wat wel netwerk, maar geen bandbreedte behoeft. Ik adviseer het niet vaak, maar ik denk dat Powerline hier de beste oplossing is. 1 unit bij de switch, 1 bij de regulator, koppelen en gaan. SOms niet vooruit te trappen (hoef ook niet), maar eigenlijk wel altijd stabiel.

Alternatief is een wifi bridge idd. Ik zie dat deze het zou moeten kunnen: https://www.coolblue.nl/p...52/tp-link-tl-wr802n.html
ben je voor 30 euro klaar. Of iets in elkaar knutselen met een Pi die je nog hebt liggen, kan ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1