Vraag

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Hoi mede tweakers,

Vraagje..
Ik zoek een telefoon die super stabiel is zonder al te veel bugs.
Ik doe nooit echt lang met een telefoon, soms maar 2-3 maanden, soms 6 maanden tot een jaar. Ooit is dit omdat een nieuwer model leuker lijkt, maar ooit omdat ik me erger aan de oude.

Laatste telefoon die me perfect beviel was de Mi 9t pro van xiaomi. Echter na 6 maanden ging de accu nog maar een halve dag mee. Heb deze opgestuurd voor garantie en ondertussen een Poco F2 pro gekocht en eens een keer een custom rom op gehad. Daar heb ik flink spijt van gehad, toestel was totaal niet stabiel, apps crashte etc. Ik was er klaar mee en dacht eens voor een standaard A merk te gaan dan een meer "techneuten merk" waar ik xiaomi onder schaar. Heb vroeger een S4 en daarna een S8 gehad en beviel toen top.

Toen heb ik dus besloten een Samsung M31 te kopen. Ik was er echt heel erg blij mee, super stabiel, goede accu en de software leek echt af te zijn. Maar al vrij snel kreeg ik allerlei problemen met wifi en casten etc.
Hiernaar gegoogled en talloze topics kwamen voorbij dat meerdere mensen dit al maanden hadden, zonder een oplossing vooralsnog. Daarnaast was de CPU toch eigenlijk merkbaar net wat te traag.
Nu een oneplus 8t gekocht, maar de batterij haalt de volledige dag niet..

Ik gebruik voornamelijk bellen, mailen en internetten en google maps. Geen games of heel speciale fotografie. Ben groot deel van de dag onderweg, dus wil gewoon een stabiel toestel met goede accu.

Nu wil ik eens wat meer uit gaan geven en het komende jaar klaar zijn, ik dacht zelf aan een Samsung.
De S20 FE 5G lijkt me super interessant, maar als ik Google zie ik daar weer heel veel issues met het touchscreen.. Overigens zou dat met een update van 3 dagen geleden verholpen moeten zijn, maar nog weinig ervaringen daarmee gelezen. Heeft iemand van jullie dit toestel die er goed tevreden mee is?
Of anders eventueel een Samsung S21+ ?

Of wellicht een heel ander merk?

Iemand een goede suggestie voor me?

Budget +- 850 euro
Scherm minimaal 6,5 inch
Verder geen speciale wensen kwa specs.

Thanks!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@detim ik schop je topic in ieder geval even van AND naar ATT. We hebben een los hoekje voor aankoopadvies.

Zou je verder nog even het volgende toe willen voegen:
- Budget?
- Wensen/eisen betreft specificaties?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als de Mi 9T je perfect beviel, waarom dan gelijk een custom rom op je F2 Pro?

Als je echt iedere 6 maanden een nieuw toestel nodig hebt omdat de oude niet meer voldoet, dan zou ik eerst de hand in eigen boezem steken en kijken of je niet gewoon brakke apps of ROMs installeert.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb zo het idee dat je naar jezelf moet kijken.
Zelf heb ik de Oneplus 5t (sinds release) en daar nog steeds geen problemen mee. En ik klooi er aardig wat mee af en speel wel veel spelletjes.
Daarnaast voor navi Google maps te pas en te onpas.
Ik vraag me dan echt af wat je er mee doet op een dag. Wat gebruikt zoveel van je accu?
Die andere telefoon met de custom rom. Waarom? Heb je daar de originele rom al weer eens op terug gezet? Denk dat dat beter werkt.
Die Samsung M51 is volgens mij een budget telefoon, maar dat weet ik niet zeker. Dan loop je ook tegen van alles aan.

• detim
Jeroenneman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:48:
Als de Mi 9T je perfect beviel, waarom dan gelijk een custom rom op je F2 Pro?

Als je echt iedere 6 maanden een nieuw toestel nodig hebt omdat de oude niet meer voldoet, dan zou ik eerst de hand in eigen boezem steken en kijken of je niet gewoon brakke apps of ROMs installeert.
Heb eigenlijk op aanraden van de collega die rom geïnstalleerd, zou volgens hem hetzelfde zijn, maar dan zonder reclame en sneller etc. Maar dat viel dus tegen.

Het is niet dat ik het elke keer na 6 maanden persee nodig heb, maar ben er vrij snel op uitgekeken.
Nu zou ik liever iets willen waar ik zeker een jaar goed mee vooruit kan en zonder te veel bugs.

• Arunia
Die Oneplus is voor mij een hele goede koop geweest. Normaal kocht ik iedere 2 jaar een nieuwe, maar daar ben ik ondertussen vanaf gestapt.

Denk dat je eigenlijk een telefoon met hebben met basis Android. Of wellicht iOS (ben zelf geen Apple fanaat hoor).

Zet op de F2 pro gewoon de oorspronkelijke software. Kijk of dat beter is. Volgens een collega, is veelal toch niet helemaal wat je moet doen. ;) Het ligt echt aan het soort rom. Als er andere dingen mee gedaan zijn, wordt het al vrij snel instabiel.

• detim
Arunia schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:59:
Die Oneplus is voor mij een hele goede koop geweest. Normaal kocht ik iedere 2 jaar een nieuwe, maar daar ben ik ondertussen vanaf gestapt.

Denk dat je eigenlijk een telefoon met hebben met basis Android. Of wellicht iOS (ben zelf geen Apple fanaat hoor).

Zet op de F2 pro gewoon de oorspronkelijke software. Kijk of dat beter is. Volgens een collega, is veelal toch niet helemaal wat je moet doen. ;) Het ligt echt aan het soort rom. Als er andere dingen mee gedaan zijn, wordt het al vrij snel instabiel.
De oneplus leek mij ook een erg goede koop voor de langere termijn.
Maar de accu is echt te snel leeg voor mij... Verder bevalt ie inderdaad echt wel goed.
Lees op internet vaker batterij issues met de 8t..
De F2 is inmiddels al weer verkocht :)

• Arunia
@detim Het kan inderdaad dat het dat model is.
Enige wat je kunt doen is bekijken waarom de batterij snel leeg is. Kan best een subtiele instelling zijn waarmee je het makkelijk zonder gebruikskwaliteit op te geven kunt veranderen.

Sorry dat ik toch verwijs naar wat je hebt, maar vind het gewoon zonde om veel geld uit te geven als dat niet nodig is.
Heb zelf ooit een Samsung Galaxy Note 2 gehad, maar dat vond ik een bagger apparaat. Meer ook omdat in die tijd alles plastic was en Samsung vond dat het user abuse was dat de randen beschadigd waren. :P
Toen Samsung afgezworen.

Denk dat je het beste eens kunt zoeken naar reviews van gsm's met goede batterij. Iets zegt me alleen dat deels door je manier van gebruik, dit tegen gaat vallen.
Heb zelf soms wel eens een app die na installatie toch dingen op de achtergrond doet waardoor de accu heel hard leeg gaat. Vandaar ook mijn aanraden om eens naar accu verbruik te kijken bij je huidige telefoon.

Stiekem wil ik mijn telefoon wel upgraden, maar er is weinig reden voor mij om dit te doen. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar gewoon, veel sneller wordt het er voor mijn gebruik niet van.
Pagina: 1