4k 60hz output werkt niet via usb c dongle

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberto
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2021
Beste,

Ik zit met een probleem. Ik heb een lenovo Thinkpad T15 gen1. Ik heb zopas een 4k tv gekregen wou deze aansluiten op mijn laptop. Ik heb een hdmi 2.1 gekocht en deze aangesloten via de hdmi poort van mijn laptop. Hier krijg ik enkel 4K 30hz uit. Dit is vrij vervelend vond ik, dus heb verder onderzoek gedaan hoe ik dit kon oplossen. Ik kwam al snel op een oplossing. Een usb c dongle met 4K 60hz output via hdmi. Ik heb deze vandaag aangekregen en als ik hem inplug krijg ik enkel de keuze uit resolutie tot 1920 -1080 . Hij staat ook ingesteld op de integrated graphics van Intel zelf. Ik heb een dedicaded grafische kaar van Nvidia in mijn laptop zitten een Mx 330. Ik weet niet hoe ik ervoor moet zorgen dat mijn video uitgang geregeld wordt door mijn grafische kaart en hoe ik deze kan instellen op 4K 60hz. Is er iemand die me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt

Mvg Rob

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Misschien een iets te te basis suggestie, maar: als je de TV aansluit met die HDMI kabel direct in de HDMI poort van je laptop. En dan naar Nvidia cofiguratiescherm gaat, kun je daar dan niet de resolutie en refresh rate aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Hoi,

Graag een linkje naar de Thinkpad T15 gen1. Zodat wij de correcte specificaties hebben.
Ook naar je 4K TV en die van de dongle.
Gebruik je een HDMI 2.1 kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50
Je videokaart gebruikt Optimus, wat betekent dat je NVidea de data naar de buffer van de Intel stuurt en deze stuurt het signaal door naar de monitor.

Aangezien Intel jaren achterloopt op HDMI-ondersteuning draait die poort nog op HDMI 1.4 (2.0 is uit 2013!), terwijl je 2.0 nodig hebt voor 4K@60hz.

De kabel die je gebruikt, maakt waarschijnlijk gebruik van de mogelijkheid tot het sturen van een HDMI-signaal uit de usb-c-aansluiting.

En het kan alleen als de poort een Displayport 1.2 (of hoger) signaal uitstuurt en dat signaal omgezet wordt naar HDMI 2.0.

Zoiets zou moeten werken: pricewatch: ACT AC7010 USB-C to HDMI 4K @ 60Hz adapter Grijs, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberto
Ik heb deze laptop via school gekocht https://www.pxl.be/Assets...hnische_Fiche_laptops.pdf de thinkpad. Ja via HDMI rechtstreeks heb ik al geprobeerd hier krijg ik enkel 30hz, daarom heb ik een dongle gekocht deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5a004c4d8l4qN2 zou het aan de dongle liggen? Bij de specificaties staat toch duidelijk dat deze 4k 60 hz ondersteund. Als ik deze aansluit krijg ik enkel de optie van resolutie tot 1080p En heb ook deze kabel gekocht https://www.allekabels.be/searchresult.php?keyword=3456040 dus hdmi 2.1. Ik heb ook nog een andere usb c hub en door deze krijg ik 4k tegen 30hz uit maar dit was een miskoopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberto
en de tv die ik heb aangesloten is een https://www.lg.com/nl/tel...2UB820V-ultra-hd-smart-tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:29
Gaat niet werken, je laptop heeft (ook intern voor usb c) simpelweg niet de goede poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Hi @Robberto,

Je TV heeft een max HDMI aansluiting van HDMI 2.0 dus aan de HDMI 2.1 kabel heb je niks. De kabel vergroot de bandbreedte niet. Jouw laptop heeft dan ongetwijfeld HDMI1.4.

Wat Mythling zegt klopt helaas, jou USB-C en Thunderbolt zullen de bandbreedte niet hebben om 4K60Hz aan te kunnen. 2K60Hz is de max (ofwel 4K30Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberto
Ok, bedankt voor het antwoord. Jammer maar helaas.
Pagina: 1