Goedendag mede tweakers
[ Voor 97% gewijzigd door Diosiegel op 24-10-2023 23:46 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Diosiegel op 24-10-2023 23:46 ]
Diosiegel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:15:
[...]
Software developer: voordelen
Ik doe waar ik echt interresse in heb
Als ik doorstroom naar hbo daarna heb ik al veel ervaring in ict
+ als je een MBO4 applicatie ontwikkeling hebt gedaan, heb je een redelijke baankans
+ als je een HBO software engineering hebt gedaan, heb je 100% baankans
Nadelen
Ik raak een schooljaar kwijt
En weet niet 100% zeker of ik er goed in ga zijn of niet
Juridisch administratief dienstverlener afmaken en daarna hbo ict : voordelen
Ik kan mijn opleiding potentieel in 2 jaar afmaken maar de kans is klein
Ben sneller bij hbo
Heb 2 diploma’s op 2 verschillende gebieden
Nadelen
Het gaat demotiverend zijn
Misschien val ik in het 2e schooljaar wel af
Ben niet goed in de rechtexamens en haal ze maar net met herkansingen
+ MBO4 administratief heeft een zeer matig arbeidsmarktperspectief
Verwijderd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Krijg je het op deze manier wel voor elkaar je huidige opleiding af te ronden? JAD lijkt me een werkveld waar je op z'n minst redelijk moet kunnen schrijven.Gumball schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:25:
En volgens mij moet je ook even werken aan je schrijfstijl want het is nagenoeg onleesbaar zonder leestekens.
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2021 14:44 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
https://niels.nu
Dat valt echt hartstikke mee is mijn ervaring. In mijn eerste jaar van HBO-ICT had de helft van mijn "klas" bij wijze van spreken nog net een keer een computer gezien. Als je de juiste instelling kiest, wordt echt alles vanaf het begin uitgelegd. Wat ik van MBO-studenten begreep is dat dat juist heel demotiverend is. Het eerste half jaar - jaar is echt heel makkelijk dan en bijna alleen herhaling.Gumball schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:25:
Ik zou lekker je passie volgen en de MBO ICT gaan doen. Ik vermoed dat je anders sowieso een flinke achterstand hebt op jouw collegastudenten op het HBO als je eenmaal die stap zou maken vanuit je juridische opleiding. En volgens mij moet je ook even werken aan je schrijfstijl want het is nagenoeg onleesbaar zonder leestekens.
Dat het allemaal verspilde tijd is, ben ik het absoluut niet mee eens. Je leert altijd iets. Is dat niet projectmatig werken, dan is het wel (studie)taken plannen of iets anders. Ook op sociaal-emotioneel gebied, zal je jezelf altijd ontwikkelen.Caelorum schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:29:
Check ook of je niet een parttime HBO ICT opleiding kan doen, na het volgen van je MBO4 Applicatieontwikkeling. Dan kan je wellicht na je MBO4 opleiding gewoon al deels werken, waarmee je alvast wat werkervaring opdoet.
Ik kan niet in jouw hoofd kijken, maar het volgen van een opleiding waar mijn interesse niet meer lag heeft bij mij niet zo goed uitgepakt. Dat werkt echt enorm demotiverend en als je er vervolgens ook niets meer mee doet is het ook zonde van je tijd.
Dat kan die doen met een opleiding waar die geen interesse meer in heeft, maar kan die net zo goed in een opleiding doen waar die die interesse wel heeft. Dat is een keuze die hij/zij moet maken, maar IMO vooral doen waar je passie ligt. En in de IT, vooral ook zorgen dat je relevante werkervaring op papier hebt. Afgezien van dat je een HBO papiertje hebt kijken ze daar vooral toch echt naar wat je kan en welke ervaring je hebt.hoi1234 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
[...]
Dat het allemaal verspilde tijd is, ben ik het absoluut niet mee eens. Je leert altijd iets. Is dat niet projectmatig werken, dan is het wel (studie)taken plannen of iets anders. Ook op sociaal-emotioneel gebied, zal je jezelf altijd ontwikkelen. [...]
I have stability. The ability to stab.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq