Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33
Omdat het mobo van mijn televisie (42" LG LE8500) de geest heeft gegeven zoek ik vervanging.
Ondanks dat het een OLED was hing hij in de ochtenduren in het zonlicht. @dmantione wijst mij er net op dat het een LCD is.

Nou kijk ik weinig TV, dus dat directe zonlicht er op heeft mij weinig kunnen deren, al lees ik her en der dat dat niet zo'n goed idee is met OLED.

In ieder geval: ik zoek een vervanger. Een maatje groter mag cq. moet, want 42" voldoet heden ten dage blijkbaar niet meer en begint de keuze pas bij 55" wat ruimer te worden maar dat vind ik al aardig aan de grote kant. Er zijn een hoop die het prima vinden, maar van mij hoeft de tv geen allesoverheersend meubel te zijn.

Dus hierbij:
Ik zoek een?
TV. 48", 49", 50". 55 vind ik al wat te groot worden. Geluidskwaliteit vind ik niet interessant, daar heb ik een soundbar voor. Grote uniformiteitsproblemen of enorme edge bleeding zijn afknappers. Desondanks hoef ik blijkbaar niet naar OLED te kijken (?)

Wat is je budget?
Ergens tussen de 800 tot 1200. Beetje er boven mag ook, maar dan moet 't wel een hele goede reden zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken en Netflix. Beide kunnen via de KPN settopbox en eigenlijk hoeft de tv zelf dan ook geen internetverbinding te hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit naar 2 TV's te kijken die beide hun voor- en nadelen hebben.
Sony 49xh95 en Samsung The Frame in 50"

De Sony vind ik wel wat vanwege het beeld, afgaand op de goede reviews. Het grote nadeel is dat hij zo'n 7cm dik is en aangezien ik 'm aan een muur hang met een deur er naast zit ik best vaak tegen de zijkant aan te kijken. Dan is zo'n unit geen porum. Helaas geldt dit voor vrijwel alle Sony's in dit segment.

Daarom zat ik naar The Frame te kijken. Strak tegen de muur, helemaal mooi. Maar ik heb het idee dat je daar meer voor de gimmick betaalt van een veredeld fotolijstje dat ik nooit zal gebruiken samen met een zooi bloatware. Daarnaast vind ik het complete waanzin dat Samsung advertenties in de menu's stopt die niet uit te zetten zijn. Al denk ik niet dat ik daar last van ga hebben als ik geen internetverbinding gebruik.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb je nou zoiets van 'joh, je kiest he-le-maal de verkeerde tv', of weet je zeker dat ik 1 van de 2 bovenstaande moet nemen, laat mij 't dan weten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 15:03
Ik zou je toch adviseren om naar OLED te kijken, 48/55' LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
En waarom? Ik waardeer het dat je meedenkt en hoop dat je mij met je keuze iets wijzer kunt maken.
Ik dacht dat OLED een no-go was vanwege zonlicht. En de enige 48" is deze die dan alsnog vrij dik is, En anders is het een 55" zoals https://tweakers.net/pric...lg-oled55gx6la-zwart.html die -ik denk- te groot is en al snel 400,- duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door Ray_ op 15-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Voor de The Frame betaal je inderdaad voor de gimmick, de Sony is het betere model.
OLED geeft wel een veel mooier beeld en zolang de TV niet lang in direct zonlicht hangt kan het geen kwaad.
OLED is wel duurder pricewatch: Sony KD-55A89 Zwart

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Ray_ Beste OLED prijzen vind je hier OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

En een goede site is verder:

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Zelf ook al een paar jaar OLED en zou echt nooit meer terug willen.

Als het echt alleen in de ochtend is, waarom dan geen automatisch zonnewering?

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 15-04-2021 19:32 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ray_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:07:
Omdat het mobo van mijn televisie (42" LG LE8500) de geest heeft gegeven zoek ik vervanging.
Ondanks dat het een OLED was
Hoe kom je daarbij?! De LE8500 is een LCD. OLED's van 42" zijn aangekondigd, maar bestaan nog niet.
Heb je nou zoiets van 'joh, je kiest he-le-maal de verkeerde tv', of weet je zeker dat ik 1 van de 2 bovenstaande moet nemen, laat mij 't dan weten.
Voor het geld wat je plan bent uit te geven, is het zonde om niet de 48" CX OLED te kiezen. De televisies die je op het oog hebt zijn niet veel goedkoper, maar zijn technisch geen partij tegen de CX. Van de twee televisies die je op het oog hebt is de Sony beslist de betere, die behoort voor een 48" LCD wel tot de betere opties die er zijn. Er zijn geen technische redenen om The Frame aan te prijzen, je kiest hem als vormgeving belangrijker is dan beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
Greatsword schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:26:
@Ray_ Beste OLED prijzen vind je hier OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

En een goede site is verder:

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Zelf ook al een paar jaar OLED en zou echt nooit meer terug willen.

Als het echt alleen in de ochtend is, waarom dan geen automatisch zonnewering?
Ha, dat topic hou ik in de gaten, bedankt :)
rtings geeft inderdaad een 55" aan, maar ik vond de 42" tot dusver altijd groot genoeg. Overigens zaten daar dikke bezels op, dus ik heb net even de volledige om waardoor het diagonaal al op 47" komt. Misschien is een 55" met een dunne rand dan toch nog wel te doen. Hm. Twijfel.

Automatische zonwering om een tv te beschermen tegen het zonlicht terwijl ik dat licht liever in de kamer heb? Mijn liefde voor de televisie gaat daar niet ver genoeg voor, sorry. Als ik er net die keer last van heb als ik tv kijk, trek ik het gordijn wel dicht.
dmantione schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:49:
[...]
Hoe kom je daarbij?! De LE8500 is een LCD. OLED's van 42" zijn aangekondigd, maar bestaan nog niet.
Verhip, je hebt helemaal gelijk! En ik al die jaren maar opscheppen dat ik een OLED had. Potver.

[ Voor 16% gewijzigd door Ray_ op 15-04-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hoever zit je van de TV af? Als het 2.5m+ is dan is 55" prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ray_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:49:
[...]
Automatische zonwering om een tv te beschermen tegen het zonlicht terwijl ik dat licht liever in de kamer heb? Mijn liefde voor de televisie gaat daar niet ver genoeg voor, sorry.
Hahha, zoiets koop je natuurlijk niet alleen voor de TV maar ook voor het gemak (en mogelijk design)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
dmantione schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:49:
Voor het geld wat je plan bent uit te geven, is het zonde om niet de 48" CX OLED te kiezen. De televisies die je op het oog hebt zijn niet veel goedkoper, maar zijn technisch geen partij tegen de CX. Van de twee televisies die je op het oog hebt is de Sony beslist de betere, die behoort voor een 48" LCD wel tot de betere opties die er zijn. Er zijn geen technische redenen om The Frame aan te prijzen, je kiest hem als vormgeving belangrijker is dan beeldkwaliteit.
Ik heb die tv ook gezien. Erg mooi, maar had die overgeslagen omdat.. nou, OLED, dus. Ik heb tegen het eind van de ochtend, gedurende 1 a 2 uur de zon schuin op de tv staan. Ik lees her en der dat dit donkere vlekken op het scherm kan veroorzaken en daar zit niemand op te wachten. Zonwering plaatsen enkel om een tv te beschermen gaat mij te ver.
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:53:
Hoever zit je van de TV af? Als het 2.5m+ is dan is 55" prima.
Zo'n 3,5 meter. Ik heb echter nooit een moment gehad dat ik mijn tv te klein vond voor de ruimte, dus daarom ben ik een beetje huiverig voor zo'n grote zwarte lap aan de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
Jaloezieën met brede lamellen werkt wat dat betreft erg goed.
In geopende/horizontale stand blokkeert dit het directe zonlicht van een wat hoger staande zon, maar laat indirect licht wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ray_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:07:
En waarom? Ik waardeer het dat je meedenkt en hoop dat je mij met je keuze iets wijzer kunt maken.
Ik dacht dat OLED een no-go was vanwege zonlicht. En de enige 48" is deze die dan alsnog vrij dik is, En anders is het een 55" zoals https://tweakers.net/pric...lg-oled55gx6la-zwart.html die -ik denk- te groot is en al snel 400,- duurder.
Je linkt nu naar de GX, maar de 55" CX is ongeveer net zo duur als de 48". Die is net geen 5cm dik, dus ik verwacht eigenlijk niet dat je het heel veel dunner gaat vinden.

Ik zit zelf met vergelijkbaar dilemma: we hebben nu 37" op 3 meter, en nooit echt het idee gehad dat dat te klein was, maar aan de andere kant wen je snel aan een grotere TV, en ga je misschien spijt krijgen als je toch niet voor de 55" maar 48" gaat. Ik ga eerst verhuizen en dan serieus kijken naar een nieuwe TV, maar twijfel nog heel erg over de grootte. Ik ben er al wel uit dat het een OLED gaat worden, en waarschijnlijk de LG CX serie omdat de meerwaarde van de C1 mij beperkt lijkt en ze wel veel duurder zijn omdat ze net uit zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 16-04-2021 00:06 ]

Pagina: 1