bedrijf voor interieuradvies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Na bijna 10 jaar wonen (en het interieur dat eigenlijk 15 jaar niet is aangepast), willen we toch alles in de woonkamer op de kop gaan gooien.
- nieuwe keuken
- nieuwe vloer
- nieuwe meubels
- nieuw verfje

enz enz.

Vaak kan een keukenboer je wel adviseren voor de keuken, maar die zal niet de bank mee helpen uitzoeken.
Of je haalt een schilder binnen, maar die heeft geen kijk op de keuken. Enz. Enz.

Wij zoeken dus een bedrijf (in het oosten van het land), die alles in één kunnen adviseren. Vergelijk het met die VT-wonen programma's

Iemand een advies hiervoor? En een inschatting van de kosten? Denk dat je zo €500 kwijt bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:25
Ik volg het topic even...

.. voor een vriend :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 10:50
Kotter (Oldenzaal) wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:02
Binnenhuisarchitect is wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 15:09
McMark schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:20:
Binnenhuisarchitect is wat je zoekt
Dit, maar die gaan je niet helpen voor 500 euro denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:38
greatgonzo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:03:
Na bijna 10 jaar wonen (en het interieur dat eigenlijk 15 jaar niet is aangepast), willen we toch alles in de woonkamer op de kop gaan gooien.
- nieuwe keuken
- nieuwe vloer
- nieuwe meubels
- nieuw verfje

enz enz.

Vaak kan een keukenboer je wel adviseren voor de keuken, maar die zal niet de bank mee helpen uitzoeken.
Of je haalt een schilder binnen, maar die heeft geen kijk op de keuken. Enz. Enz.

Wij zoeken dus een bedrijf (in het oosten van het land), die alles in één kunnen adviseren. Vergelijk het met die VT-wonen programma's

Iemand een advies hiervoor? En een inschatting van de kosten? Denk dat je zo €500 kwijt bent?
Wij hebben een half jaar geleden dit laten doen voor de woonkamer en eetgedeelte. Afhankelijk van wat je wilt lopen de kosten erg uiteen. Waar je aan moet denken:

- wij kregen eerst een globale schets van de twee kamers en 3 inrichtingsmogelijkheden.
- vervolgens hebben we een 3D ontwerp laten maken. In dit ontwerp werd de vloer en de kleur van de muren meegenomen. Tevens hadden we de interieurontwerpster de meubels laten uitkiezen. We wisten dus precies waar we alles konden bestellen en hoe het eruit zou zien.

In de praktijk hebben we de sfeer en stijl redelijk aangehouden. Van de meeste meubels zijn we uiteindelijk afgeweken, maar alles is wel geïnspireerd door het ontwerp van de stylist. Sommige meubels vonden we echter niet praktisch of niet mooi.

Achteraf zou ik het weer doen. We hebben nu een mooie inrichting met wat eigen input waar we anders zelf nooit op waren gekomen. Daar tegenover staan natuurlijk wel de kosten. Wij hebben een beginnende stylist gekozen (via via) en betaalde 30 euro per uur. Ze was totaal 30 uur kwijt, dus reken maar uit. Daarbuiten heb je dan nog niet het risico dat een beginnende stylist misschien niet helemaal doet wat jij verwacht ;-). Wij namen dat risico echter voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@greatgonzo @DonJunior Interieuradvies is wat je zoekt, genoeg woon/stylewinkels waar je terecht kan. In Dalfsen zit bijv. 'Ardesch', die hebben ook een vrij grote showroom met wat inspiratie e.d., naast advies kan je daar dus ook spullen aanschaffen. Dan heb je wel een iets andere prijs/kwaliteit als de doorsnee bouwmarkt, maar ik denk dat je dat wel begrijpt als je je hele interieur wil stylen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een goedkope optie: ik weet dat pronto wonen ook iemand aan huis kan laten komen voor weinig. WIllen uiteraard wel hun meubels slijten. Maar als je een beetje een goede treft lijkt me dat ze ook wel mee willen denken over de rest van het huis ;)

Verder: VT wonenn gebruikt dit bedrijf: https://www.woninginricht...e-deals/deal-voorbeelden/
Kun je meteen zien wat ze kosten. Oh ja, ze reken uiteraard de hoofdprijs voor de materialen. Ben er zelf 1x geweest (zit in de buurt) voor een stukje gordijnrails. Vroegen 30 euro de meter ofzo, want was design :X
My ass voro een kinderkamer, bij de gamma was ik een tientje kwijt voor iets wat er op lijkt :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:02
Pronto kan maar slijten idd hun eigen meubels en die hebben over het algemeen een bepaalde stijl.

Woon inrichting aan huis, loods5, flinders, eijerkamp zullen vast ook zo’n adviesdienst hebben.

Zoals hierboven aangegeven, een interieurtstylist/architect kan echt dingen waar je zelf nooit op komt.

Mocht het echt budget moeten. Veel vt wonen/ stijl studio’s bezoeken en creatief met sketch up worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:57
Als het goedkoop aangeboden wordt, verdienen ze aan verkoop. En in mijn ervaring is een verkoper geen goede designer of kijkt alleen naar het stukje dat ze verkopen, zodat je woning geen geheel wordt. Bijvoorbeeld een keukenontwerp. Bovendien: hoe sneller jij tekent voor de koop, hoe beter. Dus even snel jouw wensen in een tekening flatsen is beter dan 4x opnieuw moeten tekenen.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar als je het goed wilt doen, zoek je een interieurarchitect of interieurontwerper. En dan ben je zo 2-3x die €500 kwijt voor de uren dat je heen en weer gaat met wensen en ideeën. Maar je krijgt er meer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ikea heeft ook zo'n service.
Pagina: 1