Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Er zijn zoveel componenten en het is niet duidelijk beschreven bij Tado, maar volgens mij zijn het de producten die ik wel moet hebben.

Mijn situatie: begane grond deels vloerverwarming, deels radiatoren plus een pelletkachel die 'savonds meestal aan gaat, 1e en 2e verdieping alleen radiatoren.

Koppeling naar internet is niet persé noodzakelijk. Wel willen we de App gebruiken.
De CV moet draadloos het signaal krijgen dat er warmtevraag is en aan gaan. Er zullen deze zomer nog 6 slimme radiatorkranen komen zodat ik vraaggestuurd kan verwarmen.

Wat heb ik hiervoor nou nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:45
Wat je nodig hebt in je eerste stap is de internet bridge, extension module en de thermostaat. Daarmee sluit je de thermostaat aan op internet en verbind je de thermostaat draadloos met de extensie module. Je kunt dan later nog losse radiatorkranen toevoegen. Deze werken alleen op een thermostaatkraan en niet op een aan/uit kraan. Heeft hier ruim een jaar prima gewerkt tot dat ik ben overgegaan op een warmtepomp. De tado biedt geen mogelijkheid voor koeling, althans toen in ieder geval niet.

Wil je van de vloerverwarming een aparte zone maken dan zul je de extensie module direct op de zoneklep van de vloerverwarming moeten plaatsen (officiële route). Dan kun je geen gebruik meer maken van de draadloze verbinding van de thermostaat met je ketel. Er kan volgens mij maar 1 extension module gebruikt worden. Zelf heb ik in de aanvoer van de vloerverwarming een radiatorkraan gebruikt en daar een losse tado knop op gezet. Dat werkte ook prima! (en is een stuk voordeliger).

De tado app werkt alleen met internet. Dat wil zeggen dat je zonder internet wel de fysieke thermostaat kunt gebruiken maar niet via je telefoon/web. Dat is naar mijn idee ook het euvel in deze oplossing. Je bent volledig afhankelijk van een internet verbinding en de servers van tado. Besluit tado er mee te stoppen, al dan niet door een faillissement, dan heb je niets meer aan je app.

[ Voor 21% gewijzigd door Bo0bz op 15-04-2021 13:46 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Dank je, ik heb net een setje internet bridge, extension module en de thermostaat besteld.
Later uitbreiden met de knoppen wanneer ik de kranen komende zomer heb vervangen door thermostaatkranen.