Input devices stoppen met werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan1970
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Mijn vraag
Onderstaand game PC is een ruime maand geleden bij Alternate aangeschaft. Sinds dag 1 hoor ik direkt na het starten van Windows de geluiden van het af-en aan zetten van een USB device . Voor het grootste deel van de tijd bleef het daarbij en had ik geen waarneembare issues. Sinds een dag of twee echter gebeurd dit nu ook 5,10,20,60 minuten in een sessie , waarbij een van de volgende scenarios zich voor doet:

a. Game / programmas blijven normaal draaien, maar muis en kb zijn niet functioneel ( ik zie ook verlichting op Kb uitgaan ) na een aantal minuten horen we zelfde audio notificaties weer en werkt alles weer.
b. Muis en Kb blijven uitgeschakeld en harde rest is noodzakelijk
c. Systeem slaat vast en wederomg, harde reset nodig.

Monitoren van Devicemanager geeft geen foutmeldingen aan , anders dan het feit dat er 4-5 HID muizen zijn geinstalleerd, maar ik begrijp van elders op het Net dat niet vreemd is, zeker met LED devices.

Het is mij niet duidelijk of dit een hard- dan wel software issues betreft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1694439

i7 met 16 Ram Nvidia RTX 3060 TI
Windows 10 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Clean boot gedaan ( alle niet microsoft services uitgezet , alle applicaties in Windows start up uitgezet ) no joy
Cortana permanent uitgezet en ritueel verbrand
Alle niet essentiele USB apparatuur afgekoppeld ( alleen nog muis en Kb aangeprikt )

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Rhodan1970 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:55:
... Sinds dag 1 hoor ik direkt na het starten van Windows de geluiden van het af-en aan zetten van een USB device ...
Waarom heb je op dag 1 niet direct contact opgenomen met de leverancier? Die heeft een kapotte PC geleverd en zal het probleem moeten oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan1970
Brahiewahiewa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:33:
[...]

Waarom heb je op dag 1 niet direct contact opgenomen met de leverancier? Die heeft een kapotte PC geleverd en zal het probleem moeten oplossen
Dank je voor je antwoord, Je inzicht heeft mijn probleem opgelost nadat ik de DeLorean had opgestart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:57
Nee, serieus. De USB connecties zouden gewoon moeten blijven werken als Windows opgestart wordt. Het kan niet zijn dat ze elke keer ontkoppeld en gekoppeld worden bij het opstarten van Windows. Nu lijkt het probleem erger te worden.

Lijkt iets van aarding probleem van moederbord met de kast oid?

Kortom, ik zou dit door de winkel waar je dit gekocht hebt laten uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:33
Heel mischien is windows de drivers aan het laden waardoor kortstondig de verbinding verbroken wordt met de apparaten. Dit zou inderdaad echter niet mogen gebeuren tijdens normaal gebruik. Je kan nog kijken of de chipset drivers een update beschikbaar hebben, maar het feit dat het soms minuten duurt om weer te verbinden is wel zorgelijk.

Kun je achterhalen welk moederbord er in zit en hoe de USB poorten hiervan aangestuurd worden? Mogelijk kun je dan proberen met aansluiten op een poort die via een ander pad/controller loopt om e.e.a. uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan1970
Lelletje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:27:
Nee, serieus. De USB connecties zouden gewoon moeten blijven werken als Windows opgestart wordt. Het kan niet zijn dat ze elke keer ontkoppeld en gekoppeld worden bij het opstarten van Windows. Nu lijkt het probleem erger te worden.

Lijkt iets van aarding probleem van moederbord met de kast oid?

Kortom, ik zou dit door de winkel waar je dit gekocht hebt laten uitzoeken.
Dank je :) Ik heb Alternate al aangeschreven, maar afgaande op voorgaande service ervaringen met de firma leek het me verstandig om ook online wat rond te vissen. Nu stond er vanmiddag een Windows update te wachten en nadat die uitgerold was 'lijkt' ( vingers gekruist) het probleem verdwenen te zijn. Tevens ook de power options allemaal terug gezet op nogal-klimaat-onvriendelijk, om een vage reden waren die plots ook gereset naar 5 minuten.

Ik kijk het aan en ben benieuwd wat Alternate heeft te melden.
Pagina: 1