Goedendag Tweakers,
Morgen hebben wij op werk een VrijMibo waarbij ik de organisator ben van een online pub/muziekquiz. Hartstikke leuk en ik kijk er erg naar uit! De muziekquiz bestaat uit 5 rondes waarin elke ronde een eigen thema heeft. (Bijvoorbeeld alleen nummers met een getal in de titel of een plaatsnaam, alleen vrouwen, etc.)
Maar omdat mijn vriendin en ik in verwachting zijn van een kindje, lijkt het mij leuk om dit ook in de quiz te verwerken zodat ik het op werk kan vertellen
Dus wat heb ik bedacht:
Door alle eerste letters van de antwoorden te combineren ontstaat er een zin van 50 tekens.
(Namen even weggehaald
)
Bijvoorbeeld:
Is er een methode/manier/techniek/tool die mij hierbij kan helpen en het proces kan versnellen zonder alles handmatig te matchen?
Eenvoudig voorbeeld: De zin is: Hoe Leuk
Thema 1 (Dieren)
Antwoorden:
Horse with no name - America
One Day Fly - Kopspijkers
Eagles - Hotel California
Thema 2: (Kleur)
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
Everybody Needs Somebody - Blues Brothers
UB40 - Red Red Wine
Katrina and the waves - Brown eyed son
Eventueel als het te ingewikkeld of te lastig is dat we ook kunnen kijken om slechts 2 rondes matchend te maken. Heb je maar 20 tekens:
WijZijnInVerwachting bijvoorbeeld
Hoe zouden jullie zoiets aanpakken? Ben benieuwd
Groet,
Morgen hebben wij op werk een VrijMibo waarbij ik de organisator ben van een online pub/muziekquiz. Hartstikke leuk en ik kijk er erg naar uit! De muziekquiz bestaat uit 5 rondes waarin elke ronde een eigen thema heeft. (Bijvoorbeeld alleen nummers met een getal in de titel of een plaatsnaam, alleen vrouwen, etc.)
Maar omdat mijn vriendin en ik in verwachting zijn van een kindje, lijkt het mij leuk om dit ook in de quiz te verwerken zodat ik het op werk kan vertellen

Dus wat heb ik bedacht:
Door alle eerste letters van de antwoorden te combineren ontstaat er een zin van 50 tekens.
(Namen even weggehaald
Bijvoorbeeld:
- HoeLeukIsDitZegXXXXXXEnXXXXXXKrijgenSamenEenBaby
- GeheimpjeXXXXXXEnXXXXXXZijnInVerwachtingVanEenBaby
- GeweldigNieuwsXXXXXXEnXXXXXXKrijgenEenDecemberBaby
- IkWilIetsKwijtWijZijnInBlijdeVerwachtingVanEenBaby
- WijHebbenIetsTeVertellenWijZijnInBlijdeVerwachting
Is er een methode/manier/techniek/tool die mij hierbij kan helpen en het proces kan versnellen zonder alles handmatig te matchen?
Eenvoudig voorbeeld: De zin is: Hoe Leuk
Thema 1 (Dieren)
Antwoorden:
Horse with no name - America
One Day Fly - Kopspijkers
Eagles - Hotel California
Thema 2: (Kleur)
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
Everybody Needs Somebody - Blues Brothers
UB40 - Red Red Wine
Katrina and the waves - Brown eyed son
Eventueel als het te ingewikkeld of te lastig is dat we ook kunnen kijken om slechts 2 rondes matchend te maken. Heb je maar 20 tekens:
WijZijnInVerwachting bijvoorbeeld
Hoe zouden jullie zoiets aanpakken? Ben benieuwd
Groet,