Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 18:29
Hi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb nu een Macbook van 8 jaar oud, en ik wil nu graag een Windows-laptop. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor wat administratief werk (geen zware applicaties), en om zo nu en dan mee te gamen. Ik speel voornamelijk oude spellen, zoals Minecraft en Skyrim, maar iets als Valheim lijkt me ook leuk om er op te kunnen spelen. Ik geef weinig om hoge grafische settings en hoge FPS, dus 30fps op medium settings is voor mij prima.

Mijn oog is nu gevallen op de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH) of de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 82A2005KMH.

Mijn vragen:
  • Voor zover ik zie is het enige verschil in de laptops de processor. Zouden zowel de iGPU van de AMD Ryzen 7 4800U als die van de 4700U krachtig genoeg zijn voor bovengenoemde spellen? Ik vind het lastig hier goede informatie over te vinden.
  • Is er een verschil tussen de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 82A200EYMH op Coolblue, en de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 82A2005KMH op Tweakers? Ik zie als verschil in specificaties als videochip 'Radeon RX Vega 8' versus videochip 'AMD Radeon Graphics'. Is dit hetzelfde?
Alvast dank,

Florian

P.S. De bonusvraag; is er ergens een artikeltje of ander stuk tekst over de naamgeving van laptops? Ik snap niet hoe ze op die lange letter-combinaties komen!'

[ Voor 19% gewijzigd door flo12392 op 15-04-2021 10:26 ]

Beste antwoord (via flo12392 op 19-04-2021 08:54)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
flo12392 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:29:
Hi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb nu een Macbook van 8 jaar oud, en ik wil nu graag een Windows-laptop. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor wat administratief werk (geen zware applicaties), en om zo nu en dan mee te gamen. Ik speel voornamelijk oude spellen, zoals Minecraft en Skyrim, maar iets als Valheim lijkt me ook leuk om er op te kunnen spelen. Ik geef weinig om hoge grafische settings en hoge FPS, dus 30fps op medium settings is voor mij prima.

Mijn oog is nu gevallen op de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH) of de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 82A2005KMH.

Mijn vragen:
  • Voor zover ik zie is het enige verschil in de laptops de processor. Zouden zowel de iGPU van de AMD Ryzen 7 4800U als die van de 4700U krachtig genoeg zijn voor bovengenoemde spellen? Ik vind het lastig hier goede informatie over te vinden.
  • Is er een verschil tussen de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 82A200EYMH op Coolblue, en de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 82A2005KMH op Tweakers? Ik zie als verschil in specificaties als videochip 'Radeon RX Vega 8' versus videochip 'AMD Radeon Graphics'. Is dit hetzelfde?
Alvast dank,

Florian

P.S. De bonusvraag; is er ergens een artikeltje of ander stuk tekst over de naamgeving van laptops? Ik snap niet hoe ze op die lange letter-combinaties komen!'
Dat zou prima moeten kunnen als je de instellingen laag houdt. De Intel varianten met 11th gen i5 en i7 zullen echter beter presteren op grafisch gebied.

Die naamgeving is gewoon het artikelnummer van Lenovo wat er in de naam bij staat.

Anders zouden alle Yoga Slim 7 hetzelfde heten op de site bij Coolblue en dat is ook niet handig :-)

Dat achtervoegsel ARE bij de AMD en IIL en ITL bij de Intel lijkt me op de processor codenamen te slaan.

De A voor AMD en de I voor Intel. Lijkt me dat de RE voor Renoir staat en de IIL voor Intel Ice Lake en ITL voor Intel Tiger Lake. Of het komt toevallig zo uit maar dat lijkt me sterk haha

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:39

Wailing_Banshee

You're Next

Hi Tweakers,

Mijn vragen:
  • Zou de iGPU van de AMD Ryzen 7 4800U krachtig genoeg zijn voor bovengenoemde spellen? Ik vind het lastig hier goede informatie over te vinden.
  • Denken jullie dat de laptop die ik voorstel de juiste is, of zijn er nog andere goede suggesties? Ik heb de Best Buy Guide bekeken, maar ik vind de laptops in het segment 900-1100 euro wel erg toegespitst op zware games.
Alvast dank,

Florian

Ik heb zelf een Lenovo Miix 720-12IKB 80VV002QMH (yeay voor naamgeving :p). Daar zit een Intel HD Graphics 620 in. Minecraft werkt er in ieder geval perfect op :D Skyrim heb ik nog niet geprobeerd want ik houd teveel van addons (waardoor je specs behoorlijk omhoog moeten).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Hi Tweakers,

Mijn vragen:
Alvast dank,

Florian

Dat zou prima moeten kunnen als je de instellingen laag houdt. De Intel varianten met 11th gen i5 en i7 zullen echter beter presteren op grafisch gebied.

Die naamgeving is gewoon het artikelnummer van Lenovo wat er in de naam bij staat.

Anders zouden alle Yoga Slim 7 hetzelfde heten op de site bij Coolblue en dat is ook niet handig :-)

Dat achtervoegsel ARE bij de AMD en IIL en ITL bij de Intel lijkt me op de processor codenamen te slaan.

De A voor AMD en de I voor Intel. Lijkt me dat de RE voor Renoir staat en de IIL voor Intel Ice Lake en ITL voor Intel Tiger Lake. Of het komt toevallig zo uit maar dat lijkt me sterk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 18:29
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben uiteindelijk voor de Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH) gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 12:01
Heb zelf de Yoga Slim 7 82a200aamh en een potje Fortnite wil prima op medium settings.
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 09:26
NL_Scratch schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:25:
Heb zelf de Yoga Slim 7 82a200aamh en een potje Fortnite wil prima op medium settings.
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl
Ik heb deze zojuist besteld. Nu lees ik op internet dat deze unit een hoge fan noise heeft, ook onder idle, wat als storend ervarend wordt. Wat is jouw ervaring? En wat zijn jouw specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
elpee schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Ik heb deze zojuist besteld. Nu lees ik op internet dat deze unit een hoge fan noise heeft, ook onder idle, wat als storend ervarend wordt. Wat is jouw ervaring? En wat zijn jouw specs?
Hoezo heb je die zojuist besteld? Je reageert op een topic van 2,5 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 09:26
Cinemaskoop schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Hoezo heb je die zojuist besteld? Je reageert op een topic van 2,5 jaar geleden
Dat is inderdaad een beetje laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!