Iemand ervaring met een douche / ligbad met een deurtje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Hallo, wij hebben een kleine badkamer met douche en apart bad, maar het bad is eigenlijk te klein. Wij overwegen nu een bad douche combi met deurtje. Iemand ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgv-4IPFGBFxf320RKMhLXbRkCw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M7Qpc5ZmRumqJJ0lHWb3bCvg.jpg?f=user_large

Overigens zou een "gewoon" bad waar je in kan douchen ook een optie zijn, maar ik denk dat bij verkoop zo'n bad met deurtje er veel netter uitziet. Bovendien vinden wij het zelf ook handig, het is wel fors duurder. Ik wil graag weten of iemand dit heeft (gezien) en of het lekker en handig werkt, zonder lekkage of been stoten etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Mijn vrouw wil dit ook. Ik niet, de prijs is skyhigh en ik vrees voor de duurzaamheid. Dan laat ik liever mijn vloer doorleggen onder het bad en zorg ik zo dat het makkelijk aanpasbaar is mochten we het ooit verkopen. En dan dus maar douchen in bad.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een badkamer koop je voor jezelf. Dat deurtje gaat bij verkoop het verschil niet maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:08

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

eLScha schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:19:
Een badkamer koop je voor jezelf. Dat deurtje gaat bij verkoop het verschil niet maken.
Flinke kans dat een potentiële koper het helemaal niets vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:18
eLScha schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:19:
Precies dit, een verbouwing doe je voor jezelf. Natuurlijk is het slim om rekening te houden met verkoopbaarheid, maar dit moet je niet limiteren in alles maar zo veilig mogelijk te doen.

Of het een goed product is? Geen idee, maar het heeft wel mijn nieuwsgierigheid. Is het een gerenommeerde partij waar je eventueel op een later moment nieuwe afdichtingen/deurtje kan krijgen? Dus ook na 5, of 10 jaar? Dat deurtje en de afdichten ervan zijn natuurlijk slijtgevoelig. Dát zou voor mij doorslaggevend zijn, want als je met 5 jaar zonder deurtje zit, heb je niets aan je dure bad zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben op de een of andere manier altijd bang dat je een vieze klap maakt met zulke dingen. Doe mij maar gewoon een douche:)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stel je bent een wat ouder stel, en je wilt een huis kopen, dan zie je een bad douche combi en denk je:"Nou hier breek ik mn heup of nek over, dus we moeten al meteen wat met dat bad, laat maar even dus", of je ziet dat deurtje en denkt: "ah, deurtje, geen hoge instap, daar kan ik wel even mee vooruit". Zoiets dacht ik.

Wij hebben zelf geen moeite met douchen in bad, het is echt puur voor de verkoopbaarheid. Ik denk toch dat een "gewone" bad/douche combi er wat minder modern uitziet en dat het mensen afschrikt. En we wonen hier (wat mij betreft) niet langer dan een jaar of 4, en ja, de badkamer MOET verbouwd want dat wil mijn vriendin, en dus wordt ie verbouwd.

De huidige situatie is zo dat ik niet in bad kan want hij is nu te klein, en we zijn alle 4 fervente baders.
De badkamer is overigens: 1.84 x 2.35

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 15-04-2021 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Anoniem: 479106 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:39:
Stel je bent een wat ouder stel, en je wilt een huis kopen, dan zie je een bad douche combi en denk je:"Nou hier breek ik mn heup of nek over, dus we moeten al meteen wat met dat bad, laat maar even dus", of je ziet dat deurtje en denkt: "ah, deurtje, geen hoge instap, daar kan ik wel even mee vooruit". Zoiets dacht ik.

Wij hebben zelf geen moeite met douchen in bad, het is echt puur voor de verkoopbaarheid. Ik denk toch dat een "gewone" bad/douche combi er wat minder modern uitziet en dat het mensen afschrikt. En we wonen hier (wat mij betreft) niet langer dan een jaar of 4, en ja, de badkamer MOET verbouwd want dat wil mijn vriendin, en dus wordt ie verbouwd.

De huidige situatie is zo dat ik niet in bad kan want hij is nu te klein, en we zijn alle 4 fervente baders.
Alles wat ik verbouw aan mijn huis doe ik voor mijzelf en ik hou nergens rekening mee met eventuele verkoop voor- of nadelen. IK woon in mijn huis en niet potentiele nieuwe bewoners. Tenzij je weet bij de koop dat je er maar 2 of 3 jaar gaat wonen, dan zou ik het zo neutraal en simpel mogelijk houden.

Begrijp dat nooit zo goed, dat je rekening houdt met mogelijke verkoop van huis.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Wij hebben ons huis gekocht van een ouder stel 75+, en daar zat gewoon een normaal bad in.
Ook geen armsteun aan de muur ofzow... dus je kan de aannamen doet dat een ouder stel jou huis misschien gaat kopen en het mogelijk misschien handig vind dat er een deurtje in het bad zit...

Maar hoe groot is die kans? je geeft extra geld uit voor iemand die nog niet bestaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05

Of je bent een jong persoon en denkt "nou, zo'n deurtje en lage instap is typisch iets voor bejaarden maar niet voor mij laten we dat er maar uitslopen". Of mensen die liever alleen een douche hebben en iets meer ruimte op de badkamer. Als je in bad gaat en gebruik wilt maken van het deurtje om eruit te gaan, moet je eerst ook wachten tot het bad leeg gelopen is en dat kan koud zijn lijkt me. Wellicht dat sommige mensen dat ook als nadeel ervaren.

M.a.w. ik zou gewoon iets kopen waar jezelf blij mee bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20

Theo

moederbord

Zo'n deurtje dat lijkt mij compleet niks; stel hij gaat (per ongeluk) open terwijl je in bad zit, dan ligt er binnen twee seconde 100 liter water op de vloer in de badkamer.. Voor mij zal het een reden zijn om het huis te laten gaan, of om een badkamerverbouwing in de prijs mee te nemen...

Is het geen optie om een gewone vaste douche te plaatsen met een doucheafvoer/putje, en een los vrijstaand bad daar neer te zetten? Dan heb jij nu je bad, en kun je douchen in bad. En met de verkoop van de woning til je het bad uit de woning. Een stel vrienden heeft dit recentelijk ook gedaan in hun huurwoning; daar hadden ze (enkel) een gewone douche, en daar hebben ze gewoon een losse badkuip op de vloer gezet. De afvoer van het bad loopt in het doucheputje.
Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/8f22T4Ovl3V0fWElKNVMzjrwvMc/diocontent/112738196/_crop/2/466/1498/848/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:56:
[...]

Alles wat ik verbouw aan mijn huis doe ik voor mijzelf en ik hou nergens rekening mee met eventuele verkoop voor- of nadelen. IK woon in mijn huis en niet potentiele nieuwe bewoners. Tenzij je weet bij de koop dat je er maar 2 of 3 jaar gaat wonen, dan zou ik het zo neutraal en simpel mogelijk houden.

Begrijp dat nooit zo goed, dat je rekening houdt met mogelijke verkoop van huis.
Aan de andere kant; als je weet dat je ergens maar max 4 jaar gaat wonen, en je doet een investering in je woning die directe gevolgen heeft voor zowel de waarde als de verkoopbaarheid van je woning dan is dit wel iets goeds om rekening mee te houden. Stel je bent van plan om ergens 10+ jaren te wonen dan is het logisch dat je alles aanpakt naar eigen smaak. Maar als je op voorhand weet dat je op korte termijn de woning te koop gaat zetten (max 4 jaar noem ik korte termijn) dan is het handig om hier nu ook al eenbeetje op te plannen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Honesty

kattenneus!

Mijn vrouw wilde dit ook maar het prijskaartje was heel hoog en niet echt handig. Wordt veel gebruikt bij oudere mensen

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 11:40

BrZ

Theo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:49:
Zo'n deurtje dat lijkt mij compleet niks; stel hij gaat (per ongeluk) open terwijl je in bad zit, dan ligt er binnen twee seconde 100 liter water op de vloer in de badkamer.. Voor mij zal het een reden zijn om het huis te laten gaan, of om een badkamerverbouwing in de prijs mee te nemen...
Daarom gaan die deurtjes naar binnen toe open, succes met openmaken terwijl het bad vol zit ;)

Ik zou dit echt nooit doen tenzij je er zelf gebruik van zou willen maken. Ik denk dat het voor meer mensen een afknapper is dan dat er mensen zijn die dit een absoluut pluspunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:34

Garyu

WW

Anoniem: 479106 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:08:
Hallo, wij hebben een kleine badkamer met douche en apart bad, maar het bad is eigenlijk te klein. Wij overwegen nu een bad douche combi met deurtje. Iemand ervaring mee?[Afbeelding]

Overigens zou een "gewoon" bad waar je in kan douchen ook een optie zijn, maar ik denk dat bij verkoop zo'n bad met deurtje er veel netter uitziet. Bovendien vinden wij het zelf ook handig, het is wel fors duurder. Ik wil graag weten of iemand dit heeft (gezien) en of het lekker en handig werkt, zonder lekkage of been stoten etc.
Een groter "gewoon" bad is stukken goedkoper, en blijkbaar goed genoeg voor jullie wensen? Ik zou me bij eventuele verkoop echt geen zorgen maken.

De kopers kunnen dat gewone bad er altijd nog uitrossen en zo'n bad-met-deurtje in plaatsen of weer teruggaan naar een aparte douche, of het hele bad eruitslopen om meer ruimte te hebben, of de hele badkamer er uitslopen en er een zwembad van maken, ik zou me daar niet teveel mee bezig houden in ieder geval.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo'n deurtje is alleen echt interesant voro mensen die wat moeilijker ter been zijn volgens mij. Dus tenzij je het zelf echt heel graag wilt, zou ik het laten. Scheelt je klauwen met geld ook.

Verder is je badkamerruimte weliswaar klein, maar het is denk ik niet ondoenlijk om er een bad + douche in te zetten (en wc en wastafel). Bij mijn ouders pastte het namelijk ook, kwestie van slim aanpakken. Heb je een plaatje van de huidige situatie? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Zit je badkamer ook op de begane grond dan? Want ander zou ik me er echt niet druk over maken. Zoals velen hier al zeggen, kies gewoon voor je zelf.

Ik denk dat je de meerprijs die je nu voor het bad moet betalen niet eens terugkomt in de verkoopprijs in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The Eagle (de wc is nu zodanig dat je er niet lekker op kan zitten zonder je kont of benen te stoten aan de radiator of wc rol houder. Plus ik stoot (bijna) mijn hoofd aan de wasbak als ik opsta... (lekker info;-)
Tussen de douche an bad zit nu een muurtje van ong. 1.75 cm, en aan de badkant willen w eeen raam laten plaatsen voor meer licht en frisse lucht. Ons eerste idee was het muurtje weg te halen, en er een groter bad in te plaatsen, (bad is nu 170, moet 180 worden, plus iets breder...) met een wc op een verhoging, met twee treden. Dat poep je op een troon zeg maar, maar alle/andere suggesties zijn welkom!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EexTPpQl423OT1066LZDZnb6jyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d23eXs6iRzcEB25hoU9sJ3nP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 15-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Anoniem: 479106 heb je ook een layout die iets verder uitgezoomd is en met meer maatvoering? Mijn eerste gedachte is namelijk: kan dat muurtje waar de wasbak aan hangt evt verplaatst worden? Geeft je aanzienlijk meer flexibiliteit.

Verder lijkt de douche nogal groot. Die zou je ook in een hoek kunnen duwen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb geen verdere maten helaas... De douche is inderdaad relatief groot. dat muurtje vd wasbak grenst aan het (kleine) kamertje van mijn zoontje, dus die is niet echt verplaatsbaar, althans, dan zouden we daar ook weer de deur moeten verplaatsen en dan wordt het weer een te grote verbouwing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
De radiator zit naast het toilet tegen de muur? Waarom dan niet een design radiotor nemen en die boven de toilet plaatsen? Als je de wastafel tegen de muur zet, dan maak je meer ruimte naar het toilet en kun je de toiletrol houder ook beter plaatsen.. of je maakt een nisje in de zijkant van het bad en hangt daar de toiletrol neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 09:16
Deurtje in bad --> vergeet dat heel snel aub. Is echt compleet voor bejaarden, en zelfs daar maar zeer de vraag (meeste bejaarden hebben gewoon een stoeltje in de douche ;) als je het zelf niet ontzettend handig vind zou ik dat niet doen. Verkoop komt ooit wel, huizen worden echt niet verkocht op wel of niet een deurtje in de badkuip.

Zelf vind ik het er verschrikkelijk uitzien en zou ik dat het liefst eruit slopen als ik zo'n huis zou kopen.

volgens mij is de mening van de meesten hier:
Maak de badkamer voor jezelf, jij woont er en je weet toch niet wie er na je zou komen wonen.

dan over de rest van je indeling:
- weet je zeker dat je het toilet op een verhoging wilt plaatsen? Als je het mooi vindt of het handig is kan het hoor, maar ik vind dat zelf echt het toppunt van tokkie-inrichting. Maak gewoon een mooie strakke badkamer met een WC aan de wand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:34

Garyu

WW

Anoniem: 479106 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:17:
@The Eagle (de wc is nu zodanig dat je er niet lekker op kan zitten zonder je kont of benen te stoten aan de radiator of wc rol houder. Plus ik stoot (bijna) mijn hoofd aan de wasbak als ik opsta... (lekker info;-)
Tussen de douche an bad zit nu een muurtje van ong. 1.75 cm, en aan de badkant willen w eeen raam laten plaatsen voor meer licht en frisse lucht. Ons eerste idee was het muurtje weg te halen, en er een groter bad in te plaatsen, (bad is nu 170, moet 180 worden, plus iets breder...) met een wc op een verhoging, met twee treden. Dat poep je op een troon zeg maar, maar alle/andere suggesties zijn welkom!!!

[Afbeelding]
Ik zou de hele douche eruitgooien. Op de plek van de douche de WC neerzetten en het bad vergroten "as much as you like".

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021

[Afbeelding]
Waarom douche je niet gewoon in bad? Die ruimte is te klein voor een douche èn en bad. Je gaat je continu overal stoten zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-05 15:48
Denk dat je inderdaad beter af bent met een gewone bad/douche combi zonder deurtje (V&B Libra ofzo). Als je de wc een kwartslag draait, bad ook en douche eruit heb je ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Waarom niet gewoon een fijne (inloop)douche als je zo'n kleine badkamer hebt? Doucht oneindig veel relaxter dan in zo'n krappe en gladde badkuip. Bad eruit, toilet kwartslag draaien en je hebt een prima badkamer. Of vind je een bad echt heel belangrijk. Ik heb dat zelf helemaal niet namelijk, verveel me binnen vijf minuten kapot in zo'n ding...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 14:14
Jorizzz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:05:
Waarom niet gewoon een fijne (inloop)douche als je zo'n kleine badkamer hebt? Doucht oneindig veel relaxter dan in zo'n krappe en gladde badkuip. Bad eruit, toilet kwartslag draaien en je hebt een prima badkamer. Of vind je een bad echt heel belangrijk. Ik heb dat zelf helemaal niet namelijk, verveel me binnen vijf minuten kapot in zo'n ding...
Kinderen en vrouwen denken daar anders over. Moet je ook niet willen begrijpen of verder naar vragen, fact of life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je het dan toch voor de verkoopbaarheid doet, zou ik het hele bad gewoon weglaten. Zo'n kleine badkamer heeft geen bad nodig. Nul meerwaarde. Eerste wat ik als potentiele koper zou denken: Dat bad moet eruit, als ik ergens allergisch voor ben is het om te moeten douchen in bad. Niets mis met een mooi bad in een badkamer, maar alleen als er voldoende ruimte voor is.

[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 15-04-2021 14:15 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 00:28
naitsoezn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:11:
Als je het dan toch voor de verkoopbaarheid doet, zou ik het hele bad gewoon weglaten. Zo'n kleine badkamer heeft geen douche nodig. Nul meerwaarde. Eerste wat ik als potentiele koper zou denken: Dat bad moet eruit.
Dit. Hoewel je gewoon moet doen wat je zelf wil. De huizenmarkt is zo overspannen dat je alles kan verkopen tegenwoordig.

Ik zou me meer zorgen maken tijdens het gebruik, technisch zal het allemaal kloppen maar het zal snel vies worden met kalk en verkleuringen. Lijkt mij verschrikkelijk om schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Wilke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:10:
[...]

Kinderen en vrouwen denken daar anders over. Moet je ook niet willen begrijpen of verder naar vragen, fact of life.
Hier alleen de kinderen, maar wat je niet hebt kun je ook niet missen. Wat je wel hebt en irritant in gebruik is, blijft irritant. En met een douche loop je daar toch vrij vaak tegenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij douchen graag maar vinden alle 4 een bad ook heerlijk, dus dat bad "moet" er komen. Met de kids is een bad gewoon heel lekker, en ik en vrouwtje vinden dat ook. Dus ik denk idd iets van wc kwartslag draaien, bad-douche combi en klaar. Als het bad niet rond afloopt, zodat je je voeten gewoon "plat" op de grond kan zetten tijdens het douchen, en je hebt een wat vierkante douche ruimte in bad dan is douchen in bad geen ramp...... Maar deurtje en bad doen we dus niet, dat is dan duidelijk. We gaan zaterdag naar Maxaro en badkamerwinkel dus dan hopen we ook wat tips te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:13
Douch kleiner maken 60x60? en dan een schuin bad er naast van 120x120? dat geeft wat meer ruimte bij de toilet en kan je die misschien draaien.

Al is 60x60 misschien wat aan de kleinekant. Misschien dat er nog baden 100x140, dan kan je de douchebak 80x80 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Theo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:49:

Aan de andere kant; als je weet dat je ergens maar max 4 jaar gaat wonen, en je doet een investering in je woning die directe gevolgen heeft voor zowel de waarde als de verkoopbaarheid van je woning dan is dit wel iets goeds om rekening mee te houden. Stel je bent van plan om ergens 10+ jaren te wonen dan is het logisch dat je alles aanpakt naar eigen smaak. Maar als je op voorhand weet dat je op korte termijn de woning te koop gaat zetten (max 4 jaar noem ik korte termijn) dan is het handig om hier nu ook al eenbeetje op te plannen.
Dat zeg ik toch ? Als je van te voren weet dat er minder dan 5 jaar gaat wonen, dan zo neutraal mogelijk , maar anders ? Lekker doen wat je leuk vindt

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[Afbeelding]
Ik heb nagenoeg dezelfde badkamer.
Douche heb ik weggelaten, daar heb ik de wastafel geplaatst. Douchen doe ik in bad, gaat prima :)
Overigens is mijn bad wel 1,80m lang.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Pietervs ja ik wil ook een bad van 180cm, anders pas ik er niet in... Dank voor de bijdragen! k zal even laten weten hoe het uiteindelijk is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 09:16
Zo zie je dus dat ieder zijn wensen / smaak heeft. Ik heb voor het eerst in 10 jaar een woning waar je NIET in een bad staat te douchen en ik ben er echt heel blij mee. Ik heb een hekel aan douchen in een badkuip.

Wil dus maar zeggen: maak het zoals jullie het willen en geniet lekker van je nieuwe badkamer

edit: met @naitsoezn dus ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Fr33z op 16-04-2021 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-05 11:22
Jacuzzi in de tuin voor het badderen en lekkere ruime inloop douche maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update: we waren bij de Maxaro, kregen wat ideeën en opties, hebben zelf nog wat getweakt, en we zijn op het volgende uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTM16HTFbzZ_gukrlNFZReI1XbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0e6VVSz4JfwjvEYi2dKeHL2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lK8R1FGxFOcDhwctU5SqfM-EEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8Lm64GG8kB2SNmTww2oCT1n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYFClKApAqL3zg-KyXzulLXDhws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDzsaWGHv8iarnsR5YMBWhwL.jpg?f=fotoalbum_large

(enige probleem: een handzame wasbak vinden die 45 x 32,5cm groot is en niet te duur is)
Iemand nog ideeën over dit ontwerp, zijn we iets vergeten of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Ik vind dit zelf echt veel te krap, en een douchewand 30cm voor de deuropening lijkt me echt verschrikkelijk.

Kan je die deur niet 20cm verplaatsen? Ik begrijp dat dat een stuk meer verbouwen is dan je van plan was, maar dit kan echt niet imho.

Als je dat echt niet wil: is het toilet te verplaatsen naar de andere kant? Dan kan je het geheel spiegelen en als bad eentje nemen die aan 1 kant smaller is.

Verder zou ik in zo'n kleine badkamer geen muur neerzetten, zonde van al dat licht uit je mooie nieuw raam ;) Ik zou een glazen wand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 19:15

Mijn schoonvader had een zitbad gekocht van rond de 8000 euro :o

Waardeloos:
Je gaat naakt in dat ding zitten en dan moet t bad vullen -> koud.
Dan ben je klaar en moet je terwijl je nat bent wachten tot het bad leeg is en je er uit kan -> nog kouder :X
Miskoop van de eeuw.

Nu zal dat met het lage bad meevallen want je kan er gewoon uitstappen maar wel iets om rekening meet te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@BrZ die douchewand kan je na het douchen standaard iets naar binnen zetten, zodat je niet er tegenaan loopt.Wat vind je dan precies te krap?

Die deur verplaatsen is natuurlijk beter, maar het mag "niks" kosten... Althans, liefst zo min mogelijk. Daarom doen we dat liever niet.

Het spiegelen van wc en douche zat ik ook aan te denken, alleen zit je dan terwijl ik in bad zit, met mijn hoofd vlakbij de wc pot, of ik kijk erop uit, dat vind ik minder aan dat idee....

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 18-04-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Moet daar ook nog een kastje onder te komen? En je tandenborstel kwijt? En een wasmand? En shampoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kastje eronder kan, hoeft niet persé, wasmanden staan niet in badkamers bij ons, shampoo staat bij de douche is geen probleem . Boven de wastafel komt een klein spiegelkastje waar de tandenborstels in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Anoniem: 479106 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:43:
@BrZ die douchewand kan je na het douchen standaard iets naar binnen zetten, zodat je niet er tegenaan loopt.Wat vind je dan precies te krap?
Hoe je 'm ook draait, je moet ergens door een ruimte van zo'n 30-40cm om van de douche naar de wastafel te gaan zonder de badkamerdeur open te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wel handig die tegeltjes van 10x10, zie je tenminste hoe groot eea is :)

My 2 ct: inloopdouche vergeten, te weinig ruimte, alles wat er naast staat wordt nat. Of het nu een wc pot of een deur is. Raam stukje kleiner maken, en vanuit wat nu het ontwerp is de douche en toilet omwisselen. Ga voor een vijfhoekige douchebak, dat scheelt dan ook ruimte rondom de pot. Een 5hoekige douchebak van 100x100 moetdan prima kunnen.

En qua naar de pot kijken als je in bad zit: je kunt de kuip ook omdraaien, dus gedeelte waar jemetde rug aan zit aan de andere kant. Dat scheelt al. Verder is je badkamer zo klein dat je als je je hoofd een cm draait altijd wel ergens tegenaan kijkt. Je hebt slechts weinig ruimte, weinig budget en veel wensen, dus ergens moet je concessies doen. Meer ruimte is geen optie. Meer geld een lastige en minder wensen de makkelijkste. En een pot kun je ook gewoon dicht doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begrijp niet het voordeel van een douchecabine of vijfhoekige douchebak tov een "inloop douche" die weliswaar klein is maar dan bijv een 100 x 70 maat kan hebben...

De wc en douche omdraaien dar kan ik wel inkomen, hoewel ik niet weet of dat lukt met die wc op die plek ivm de afvoer en leidingen enzo, dat moet ik aan mijn aannemer vragen. Die vond dat wel lastig geloof ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Iedereen die nog denkt dat een bepaalde keuze in de badkamer invloed heeft op de verkoopprijs of zelfs de verkoopbaarheid van het huis moet zich nog maar eens achter de oren krabben en zich 5 tot 10 minuten in de woningmarkt verdiepen ;).

Persoonlijk: ik vind douchen in bad helemaal kloterig, staat niet lekker, moeilijk schoon te houden en inderdaad ook niet bijzonder mooi. Zelf weten though, als het in bad liggen jullie veel waard is, why not?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik heb zelf een douche bad gehad in een vorig huis, zelf erin geplaatst. Was echt ontzettend fijn, alleen zijn er verschillende merken. Kan die van mij helaas niet meer vinden...was wel heel erg duur, glazen deur alleen al 2000,-
Voordeel was wel dat het sta gedeelte rond was en ruim. Ik ben zelf 1.88 en heb nooit met mn ellebogen tegen de deur of muur gestaan tijdens het douchen.
Wanneer je het bad liet vollopen sloot de deur zichzelf af, was ook groot genoeg voor 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

SavageBrother schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:03:
Iedereen die nog denkt dat een bepaalde keuze in de badkamer invloed heeft op de verkoopprijs of zelfs de verkoopbaarheid van het huis moet zich nog maar eens achter de oren krabben en zich 5 tot 10 minuten in de woningmarkt verdiepen ;).

Persoonlijk: ik vind douchen in bad helemaal kloterig, staat niet lekker, moeilijk schoon te houden en inderdaad ook niet bijzonder mooi. Zelf weten though, als het in bad liggen jullie veel waard is, why not?
Sommige keuzes kunnen echt wel uitmaken, bijvoorbeeld als je zeer aparte tegels koopt. Dan zullen mensen al snel de kosten voor een nieuwe badkamer in de prijs meenemen, terwijl je met een neutraal ontwerp genoeg mensen vindt die het gewoon prima vinden en laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
mark-k schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:46:
[...]

Sommige keuzes kunnen echt wel uitmaken, bijvoorbeeld als je zeer aparte tegels koopt. Dan zullen mensen al snel de kosten voor een nieuwe badkamer in de prijs meenemen, terwijl je met een neutraal ontwerp genoeg mensen vindt die het gewoon prima vinden en laten zitten.
In de meeste gebieden is men al lang blij dat er weer een huisje te koop komt.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja wij nemen geen knalpaarse badkamer maar rustige zandkleurige tegels, niks wild. We zijn best wel saai
Pagina: 1