• Bob Boiten
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-10 22:43
Goedemorgen allemaal,

Ik overweeg om mijn 8600k te vervangen door een 9700(non-k). Mijn 8600k is niet overclocked. De rest van mijn setup is:

MSI z370 pro-a moederbord
Scythe Mugen 4 cpu koeler
4x8 GB 2666 MHz geheugen
1080ti videokaart

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen en ben benieuwd of deze upgrade voor mij een verschil gaat maken. Heeft iemand ervaring met deze CPU's?

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Gij zoekt en gij zult vinden:Maar het echte antwoord op deze vraag is compleet afhankelijk van wat jij met je PC doet en wat je wilt bereiken. Wat is de reden dat je deze upgrade wilt gaan doen? Het grote verschil tussen deze 2 CPU's is dat de 9700 twee extra cores heeft. Als je applicaties draait die deze kunnen benutten zou het wellicht interessant kunnen zijn. Als je meer FPS in je games wil hebben gaat dit zeer weinig tot geen verschil maken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:18
Waarom geen i9-9900(K/KF)? Er zijn games die een stuk beter lopen op een cpu met HT.

• Bob Boiten
Ik heb me suf gezocht naar vergelijkingen en UserBenchmark ken ik ook. De percentages dat verschillen voor gaming niet heel veel waardoor ik juist opzoek ben naar de ervaring van echte gebruikers. De reden van upgraden zou zijn dat in bijvoorbeeld 3DMark de huidige cpu een bottleneck lijkt i.c.m. de 1080ti.

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-11 01:30
Bob Boiten schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:36:
Ik heb me suf gezocht naar vergelijkingen en UserBenchmark ken ik ook. De percentages dat verschillen voor gaming niet heel veel waardoor ik juist opzoek ben naar de ervaring van echte gebruikers. De reden van upgraden zou zijn dat in bijvoorbeeld 3DMark de huidige cpu een bottleneck lijkt i.c.m. de 1080ti.
Hangt ook af van de resolutie waar je op gamed, op 1080p zou het wellicht nog een CPU bottleneck kunnen zijn, op hogere resoluties zal het eerder je videokaart zijn.

• Bob Boiten
Ik speel vooral CoD Warzone op 1440p max settings. Haal nu gemiddeld 100fps maar het zou mooi zijn als dat naar 110/120 zou kunnen. Zou het upgraden van de processor daar bij kunnen helpen?

Daarnaast (en misschien niet onbelangrijk) speel ik al een tijdje met het idee om video's te gaan maken. Ik heb begrepen dat een cpu met meer cores daar ook een verschil kan maken. Klopt dat?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:57

psy

Als je zo'n platform gaat upgraden zou ik ook meteen naar een 9900 gaan eerlijk gezegd. Een 8600k is al behoorlijk snel, zou een 9700 dan wel genoeg verschil maken vraag ik me af?

Met een 9900 ga je meteen door naar 16 threads in plaats van 8. Eens met @Uszka

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1