Test van laptops voor videovergadering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patcasth
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2021
Het laatste jaar gebruik ik mijn laptop vooral voor meedoen aan videovergaderingen. Het is hiervoor belangrijk dat mijn camera en microfoon beiden goed presteren om mijn beeld en geluid door te geven aan de andere gebruiker van mijn laptop: de overlegpartners.

Dit aspect kom ik in vergelijkingen van laptops niet tegen. Is het mogelijk om een vergelijkend onderzoek te doen naar die kwaliteiten van laptops in verschillende prijsklassen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Simpel, koop een losse webcam, 10x beter geluid en beeld dan de ingebouwde webcam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patcasth
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2021
Ja, daar hoef je geen tweaker voor te zijn. ;)

Aan de andere kant kan een vergelijkende test interessant zijn om te zien wat een de verschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Mee eens dat een webcam hedendaags belangrijk is voor videoconferencing. Een laptop is een compleet apparaat en het is raar dat je die zou moeten gaan uitbreiden met een externe webcam om een basale hedendaagse functie te vervullen. Immers, de laptops worden o.a. ook getest op gfx performance, en daarvan zeg je ook niet dat je maar een externe gpu moet aansluiten.

Dus ik steun het verzoek van de TS om voortaan ook de videoconferencing kwaliteit mee te nemen. Op die manier laat je ook zien dat je je tests aanpast aan het hedendaagse gebruik en niet blijft hangen in een verouderd gebruiksmodel.