Razer Huntsman Mini na 1 week al dood, vervanger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Mijn zoontje had keilang gespaard voor een mechanische RGB toetsenbord. Het werd de Razer Huntsman Mini van 120 euro (!!). Waarom dit toetsenbord? Vanwege de RGB natuurlijk, maar ook vanwege het klakgeluid als je een toets in drukt.

Hij natuurlijk trots, want alles moet RGB zijn tegenwoordig. Zijn hele kamer is zowat een kermis lol. Ware het niet dat het toetsenbord het na 1 week het gewoon al begaf. De ledjes doen het niet meer. Bij nader onderzoek vond ik het toetsenbord sowieso maar hartstikke waardeloos, want het is het alleen maar plastic terwijl ik van mechanische toetsenborden gewend ben dat deze zeer zwaar zijn. Tot wel een kilo aan toe.

Afijn, RMA aangemaakt en we kregen netjes bericht dat we het geld terug kregen. Dus toen zei ik tegen hem dat we nu maar eens op zoek gaan naar een "echte" mechanisch toetsenbord.

Maar laat ik daar nu net totaal geen verstand van hebben 8)7 er zijn er zoveel. Dus ik dacht...er zullen vast wel Tweakers zijn die me een eindje op weg kunnen helpen ermee.

Zijn wensen zijn:
  • Een zwart model
  • Een zwaar model (meer mijn wens natuurlijk)[/i]
  • Het moet geluid maken als je een toets indrukt (klak geluid) ja, ik heb het niet verzonnen
  • En uiteraard RGB functie met het liefst ook nog verschillende thema's
Wie o wie helpt @lilYzord weer op weg? Onze dank is groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
logitech g910

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:33

muhda

Time & Space traveler

Moet het een mini keyboard zijn?

Afgelopen weken kwamen de volgende keyboarden uit:
  • ASUS ROG Falchion
  • Corsair K65 Mini
Keyboards die al een tijd uit zijn:
  • Ducky One 2 Mini
  • GMMK
Deze borden scoren wel allemaal onvoldoende, vergelijkbaar kwaliteit met de Huntsman mini van Razer.
Hebben wel RGB en zitten in de zelfde prijsrange.

In de "Mechanische Keyboarden Topic" word vaak een keyboard van het merk Keychron aangeraden als starter keyboard. Als je er een neemt met hotswap functie, kan je in de toekomst de switches veranderen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank jullie wel. Over vergelijkbare kwaliteit...is dat hetzelfde plastic gewicht? En hebben deze ook RGB profielen die je in kan stellen? En vooral niet te vergeten..maken deze ook herrie als je de toetsen indrukt? Want die Huntsman maakte een specifiek geluid haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Als je nou eens de keyboards die @muhda linkt intikt op YouTube, dan zie je genoeg reviews en kan je ook nog de geluiden horen.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou eens specifiek naar Corsair kijken, daar heb ik zelf altijd hele goeie ervaring mee gehad en die hebben stevige toetsenborden die lang meegaan. Heb zelf een K70 (non-RGB, oude versie) en een K65 gehad, allebei doen het nog perfect (op een ander adres).

Daarna heb ik er een van Steelseries gehad, ook een fijn toetsenbord maar beetje rare besturing door het inhouden van een knopje met het logo erop (soort van Fn-totesen achtig ontwerp) en de software daarvan was 10x niks, zonder software was de RGB ook niet te doen want de default opties waren heel afleidend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Ik heb zelf deze - https://gaming.kinesis-ergo.com/product/freestyle-edge/ Welk iets duurder, maar niet extreem. Doordat je rechts weg kan schuiven en kan muizen heb je niet zoveel oppervlakte nodig. Hij klikt goed ondanks dat ik de silent switches heb :)

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 15-04-2021 08:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik heb zelf de Logitech G910 al een aantal jaar. Maakt wel klak geluiden, minder dan de Cherry toets varianten, maar toch. Hij is wel breed ook door de Macro toetsen die er bij zitten. Dus qua houding wel even opletten. Maar dan kom je denk ik al snel op Toetsenborden zonder nummeriek veld uit.

Die G910 heeft overigens ook full rgb, dus iedere toets apart in te stellen. Voor zover kan het ook reageren met games, maar merk dat het overgrote deel dat niet gebruikt. Daar zijn wel opties voor middels Aurora als programma te gebruiken. Dan zou het wel moeten lukken. GTA V wanneer de politie achter je aan zit, dat de toetsen dan rood blauw oplichten. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 15-04-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
BCC schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:58:
Ik heb zelf deze - https://gaming.kinesis-ergo.com/product/freestyle-edge/ Welk iets duurder, maar niet extreem. Doordat je rechts weg kan schuiven en kan muizen heb je niet zoveel oppervlakte nodig. Hij klikt goed ondanks dat ik de silent switches heb :)
Niet extreem duurder? No offense maar € 284 pricewatch: Kinesis Freestyle Edge meer dan het dubbele vind ik wel extreem duurder, zeker voor een jochie die het van zijn opgespaarde centjes moet kopen.
Met zulke bedragen kan ik wel een gala aan stevige 1kg toetsenborden gaan opnoemen.

Wat ik zelf kan aanraden is pricewatch: Cooler Master MK730 - Red Switch (Qwerty US) (prijs zakt af en aan op Amazon naar de 111 als je geduld hebt). Red maakt "Klakkende" geluid en voor clickende tactile feedback zou je pricewatch: Cooler Master MK730 - Blue Switch (Qwerty US) moeten hebben.

Is metalen bovenplaat, weegt 698g (wat best zwaar is voor TKL), Full RGB disco en profielen. Cooler master hebben een goede reputatie, en staan bekend als "Build as a tank" kwaliteit.

Je zou dit even moeten checken kwa impressie van verschillende switches

[ Voor 38% gewijzigd door Turismo op 15-04-2021 11:11 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mechanisch wil niet zeggen stevig of zwaar, dat wil gewoon zeggen dat de toetsen elks een individuele schakelaar hebben. Je kan perfect de 100 toetsen zo uitvoeren en die dan in een gammele plastic behuizing proppen, see: razer :)

Ik heb goede ervaringen met Cooler Master MasterKeys RGB, een simpele maar stevige ramplank met configureerbare RGB. Ik denk niet dat die nog verkrijgbaar zijn aan een redelijke prijs maar Corsair maakt vergelijkbare toetsenborden zoals hierboven al aangehaald.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Allemaal dank voor jullie antwoorden. Zo te zien wordt het dus nog een gevecht om de juiste te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Ik gebruik al geruime tijd (1,5 jaar) met plezier de Steelseries Apex Pro. Het heeft wat meer features dan een normaal toetsen bord (OLED schermpje, aanpasbare gevoeligheid van de toetsen dus hoever je ze indrukt voordat er een aanslag geregistreerd wordt) maar een van de betere die ik heb gebruikt. Heb hiervoor een Razer BlackWidow Chrome, Corsair K70 gehad, maar de Steelseries is tot nu toe (voor mij) de beste keus, en daarnaast is het design lekker clean en strak!

[ Voor 5% gewijzigd door SgtElPotato op 15-04-2021 11:16 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Ja.... het gaat je keuze niet makkelijker maken maar ik gebruik nu bijna 6 maanden een pricewatch: HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Red)

Persoonlijk 't beste toetsenbord wat ik tot nu toe gebruikt heb. Zwaar, red switches (Niet het extreme geklik van de blue switches) en TKL. Toetsenbord kan alleen in 't rood dus dat is dan het enige minpuntje als je een heel kermis op je toetsenbord wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

muhda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 05:40:
Moet het een mini keyboard zijn?

Afgelopen weken kwamen de volgende keyboarden uit:
  • ASUS ROG Falchion
  • Corsair K65 Mini
Keyboards die al een tijd uit zijn:
  • Ducky One 2 Mini
  • GMMK
Deze borden scoren wel allemaal onvoldoende, vergelijkbaar kwaliteit met de Huntsman mini van Razer.
Hebben wel RGB en zitten in de zelfde prijsrange.

In de "Mechanische Keyboarden Topic" word vaak een keyboard van het merk Keychron aangeraden als starter keyboard. Als je er een neemt met hotswap functie, kan je in de toekomst de switches veranderen mocht je dat willen.
Nou mis ik wel eens wat maar volgens mij zie ik juist weinig dat Keychron aangeraden word de afgelopen maanden in dat specifieke topic:?

Aan de andere kant is het zo ongeveer alles wat de TS niet wil, niet volledig zwart, niet zwaar, clicky blue kan wel en de RGB vind ik persoonlijk niet meer dan matig want het zijn alleen een aantal presets.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een K95 en vind dat een rammelplank tbh. Hele lichte keycaps, verwacht dat dat voor de k65 niet anders is. Gebruik hem dan ook al een tijd niet meer moet ik zeggen, heb een leopold die stukken steviger is.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mavamaarten schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:33:
Mechanisch wil niet zeggen stevig of zwaar, dat wil gewoon zeggen dat de toetsen elks een individuele schakelaar hebben. Je kan perfect de 100 toetsen zo uitvoeren en die dan in een gammele plastic behuizing proppen, see: razer :)

Ik heb goede ervaringen met Cooler Master MasterKeys RGB, een simpele maar stevige ramplank met configureerbare RGB. Ik denk niet dat die nog verkrijgbaar zijn aan een redelijke prijs maar Corsair maakt vergelijkbare toetsenborden zoals hierboven al aangehaald.
Ik wil je best even een klap geven met mijn Razer Blackwidow zodat je kan voelen hoe hard gammel plastic aanvoelt ;) ?

Denk dat je een bezoekje aan het ziekenhuis later er wel anders over denkt.

Dat een mini toetsenbord niet zo veel weegt is niet heel vreemd. Mijn Razer Blackwidow weegt ruim 1.5 kilo, even ter vergelijking, jou Cooler Master toetsenbord is "maar" 1 kilo.

Ik gebruik al jaren Razer producten en net zoals bij andere merken zit daar ook wel eens een rotte appel tussen. Echter ben ik erg tevreden over de hardware en zit deze degelijk in elkaar. De software daarin tegen (Synapse) is wel echt drama helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Wat erg bijdraagt aan het gevoel zijn de keycaps natuurlijk. Single shot ABS zit er volgens mij op de corsair keyboards, dat rammelt gewoon wat meer dan double-shot pbt. Een plak metaal in de bodem doet daar niet aan af (want dat heeft corsair dan ook weer wel gewoon)

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2021 13:00 ]

Pagina: 1