Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelticday
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-05-2021
Hallo, ik ben nieuw hier.
Gister per ongeluk m'n qBittorent geupdated..... nu wil hij niet meer downloaden
Kan iemand mij helpen de boel weer aan de gang te krijgen?
Voorheen deed hij het wel gewoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Bij het openen van een nieuw topic krijg je een aantal vragen voorgeschoteld:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het is van belang dat je ze invult, want met meer informatie kunnen we gerichter helpen en eigen inzet is vereist.

Verder helpt het om specifiek te zijn. Wat bedoel je met 'wil niet meer downloaden'? Als je een torrent zonder seeds hebt zal er inderdaad niet veel gebeuren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelticday
g0tanks schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:19:
Welkom op Tweakers. :)

Bij het openen van een nieuw topic krijg je een aantal vragen voorgeschoteld:

[...]

Het is van belang dat je ze invult, want met meer informatie kunnen we gerichter helpen en eigen inzet is vereist.

Verder helpt het om specifiek te zijn. Wat bedoel je met 'wil niet meer downloaden'? Als je een torrent zonder seeds hebt zal er inderdaad niet veel gebeuren.
Wat ik wou downloaden had 2435 seeds, dat zijn er best wel wat. Voorheen lukte het ook met 100 seeds.
Als ik dan in het programma kijk, staat 'Seeds' op 0, zo ook 'Peers' en 'Downloadsnelheid staat ook op 0. Dat bedoelde met 'wil niet meer downloaden'.

Verder weet ik niet precies wat voor hardware je precies wil weten? Ik werk op een Asus laptop, windows 10. De versie qBittorent is 4.3.1

Wat ik gedaan heb is google gebruikt, en een soort van handleiding gevonden, die helemaal gevolgd maar dan doet het programma het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn torrent-client heeft een (optionele) kolom "Tracker status", en die kan je af en toe best handige info geven.... bijvoorbeeld dat je torrent de tracker niet kan vinden, of dat de tracker een verkeerd antwoord geeft.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je kan desbetreffende magnet of torrent ook opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelticday
Jester-NL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:45:
Mijn torrent-client heeft een (optionele) kolom "Tracker status", en die kan je af en toe best handige info geven.... bijvoorbeeld dat je torrent de tracker niet kan vinden, of dat de tracker een verkeerd antwoord geeft.
Daar staat overal 'niet werkend' bij.
Dat ligt volgens mij niet aan de seeds. Volgens mij is door de update iets veranderd aan instelling of zoiets.
Maar dat weet ik niet, ik heb er niet veel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelticday
rhwerkman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:28:
Je kan desbetreffende magnet of torrent ook opnieuw downloaden
Gedaan, en ook een andere, maar er gebeurt gewoon niks in het programma. Ik denk dat de update instellingen veranderd heeft of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

"Niet werkend"... dat houdt in dat je client niet in staat is om tegen de trackers te praten. Dat zou kunnen inhouden dat de tracker down is... OF je client wil via een gesloten poort naar buiten...
Ga eens controleren of je connectable bent...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelticday
Jester-NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:45:
"Niet werkend"... dat houdt in dat je client niet in staat is om tegen de trackers te praten. Dat zou kunnen inhouden dat de tracker down is... OF je client wil via een gesloten poort naar buiten...
Ga eens controleren of je connectable bent...
Dat ga ik even vragen aan iemand die er iets meer verstand van heeft en van de week langs komt. Thanks tot zover, wordt vervolgd (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35
qBittorrent heeft soms de neiging om meerdere clients te openen, en dan lijkt niets het meer te doen.
Kijk eens in je taakmanager en sluit alle instances, of reboot je PC even.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelticday
Bad Brains schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:38:
qBittorrent heeft soms de neiging om meerdere clients te openen, en dan lijkt niets het meer te doen.
Kijk eens in je taakmanager en sluit alle instances, of reboot je PC even.
Excuus voor mijn late antwoord.
Ik heb gekeken in de taakmanager, en als ik goed heb begrepen wat je schreef zie ik maar 1 client geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 20:13
@Kelticday
Gewoon deinstalleren dan, oude versie downloaden en updaten uitzetten.
Zelf gebruik ik ook nog versie 4.2.5.
Werkt prima.

En verder even checken of je porten goed geforward worden.

Verder kan het soms ook aan de aantal connecties liggen. Soms is meer niet perse beter.
Ik heb hem ingesteld op max 20 connecties per torrent.
Hiermee haal ik mijn maximale snelheid van 73 MB/s
Pagina: 1