Oriëntatieverlichting in hal van een woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frejnss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste,

Ik ben opzoek naar oriëntatieverlichting voor in mijn hal van mijn woning te plaatsen. Deze zullen geplaatst worden op een hoogte van 20 cm in de wand (gyproc). Het zou moeten voldoen als nachtverlichting en sfeerverlichting.

Het probleem is dat ik de voeding zal moeten aftakken van een bestaand stopcontact (230v). Van hieruit zal ik dan vier oriëntatieverlichtingselementen plaatsen over een lengte van 4 meter.

De oriëntatieverlichting zou aan volgende elementen moeten voldoen:
- zwart strak design
- dimbaar
- liefst warm wit licht of licht dat je van kleur kan veranderen. Eventueel slimme verlichting.
- De oriëntatieverlichting zou je moeten kunnen bedienen met een afstandsbediening, aangezien een schakelaar plaatsen geen mogelijkheid is.

Iemand die hier kennis van heeft en mij uit de nood kan helpen?

Alvast erg bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:55
Frejnss schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:56:
- De oriëntatieverlichting zou je moeten kunnen bedienen met een afstandsbediening, aangezien een schakelaar plaatsen geen mogelijkheid is.
Maar een inbouwdoos bijmaken voor de verlichting is wel mogelijk? Dan moet die schakelaar toch ook lukken...

Zou je niet liever kijken naar iets met ingebouwde bewegingsmelder? Dat lijkt me voor deze toepassing ideaal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobrie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 15:54

dobrie

x 220 330 010

Wcd met ingebouwde led verlichting?
Zit schemerschakelaar op, heb ik thuis. Persoonlijk vind ik t ideaal

Google EAN: 4010337170037

LG 9KW U44 (3.064)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09
Ben ik de enige die het vreemd vind om oriëntatieverlichting te willen dimmen? Ik denk dat je de functies dan beter uit elkaar trekt, voorzie oriëntatieverlichting; en los daarvan sfeerverlichting die je kan dimmen.
- (RGB) ledstrip die op het plafond schijnt (weggewerkt in een mooi hoekprofiel tussen muur en plafond bijvoorbeeld).
- En los oriëntatieverlichting die donker genoeg is om je 's nachts niet te verblinden, dat je net je weg vind (zodat het verbruik zo laag is dat schakelen eigenlijk niet meer noodzakelijk is). Thuis heb ik boven in gang in een lichtschakelaar een oranje ledje (wat aan is als de badkamerlamp uit is); die is 's nachts voldoende om de weg te vinden.

Ik vrees dat je met een combo de nadelen van beide gaat combineren; zo kan je moeilijk extreem gaan dimmen dus is het te fel voor oriëntatie op minimale stand, en te donker voor sfeerlicht op maximale stand.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.