Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratjebier83
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-12-2022
Hi,

Mijn huidige AV Receiver Marantz 6007 is aan vervanging toe en ben aan het twijfelen over welke ik moet aanschaffen. Nu heb ik aardig wat adviezen gehad, maar het komt vooral neer op wat de desbetreffende zaak (Klubben, Hobo etc) zelf verkoopt heb ik het idee. Toch komt veelal de Anthem 540 en de Denon 4500 naar voren.

De huidige setup is 2 B&W's CM8 Fronts, CMC Center, CM1's achter, REL sub en een Samsung tv 8000 serie.

Ik ga de Receiver voornamelijk gebruiken voor films, (streaming) muziek en de PS5. Het geluid mag wel een beetje pit hebben aangezien het geheel nu wat vlak klinkt af en toe. Dolby Atmos lijkt me prachtig, maar betwijfel of ik ooit nog 2 speakers extra mag plaatsen van de vrouw. Al lees ik dat Denon het één en ander kan toveren met een 5.1 setup. HDMI 2.1 lijkt me vooralsnog niet goed bruikbaar (denk ik).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de huidige modellen van Denon, Anthem, Marantz etc. en wat het advies hierin is. Het budget is +/- € 2.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zet voor jezelf eens op een rijtje welke opties er voor jou echt toe doen, qua aansluitingen (hdmi en overig), streaming (Spotify, airplay, TuneIn, etc), audioformaten (atmos, True HD, dts hdma, enz) en hoeveel speakers.

Dan kun je de winkelpraat naast je neerleggen, gaan filteren in de pricewatch en waarschijnlijk voor veel minder dan die 2000 al klaar zijn

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 23:33
Wat is er precies mis met je 6007, heb er hier ook een en ik mis niets.
Als het vlak klinkt zet er dan een eindversterker achter, ik heb zelf een Linn met Focal speakers.
Doet echt niets onder voor een stereo set uit dezelfde prijsklasse.

Geld uitgeven om het geld uitgeven, het mag hoor. Maar zo zonde.
Koop een mooie (vintage) eindversterker.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratjebier83
Bad Brains schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:49:
Wat is er precies mis met je 6007, heb er hier ook een en ik mis niets.
Als het vlak klinkt zet er dan een eindversterker achter, ik heb zelf een Linn met Focal speakers.
Doet echt niets onder voor een stereo set uit dezelfde prijsklasse.

Geld uitgeven om het geld uitgeven, het mag hoor. Maar zo zonde.
Koop een mooie (vintage) eindversterker.
Airplay werkt niet meer en de versterker gaat af en toe vanzelf uit. Hij is inmiddels ook al 10 jaar oud en wil mezelf wel weer eens wat kado doen.

Eindversterker heb ik geen ruimte voor in mijn kast helaas.

De functies die ik zoek zijn voornamelijk Airplay 2, Spotify connect, Atmos en de meest gangbare andere geluidsformaten, E-arc en een goede room correctie. Hdmi 2.1 is een pré. Ik heb geen legio hmdi aansluitingen nodig in ieder geval. De AV moet natuurlijk wel genoeg power hebben voor de cm8’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:28
Dan heb je ook genoeg aan de Denon X3700. Wat @Bad Brains ook zegt: zou niet meer geld uitgeven als je voor de helft van je budget klaar kan zijn. Daarnaast heeft de X3700 ook al pre-outs, dus je zou eventueel tóch een eind-amp er tussen kunnen zetten. Win je meer mee dan met een duurdere receiver.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Denon. Marantz is hetzelfde, alleen met meer vervorming. NAD's digitale gedeelte is werkelijk dramatisch. Anthem is eventueel een optie, maar Denon presteert objectief gezien vaak gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Kijk ook even naar de Yamaha's. Heb hier een RX-V 685, en dat is al een subliem apparaat.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratjebier83
Thanks voor de info. Ik zal eens gaan kijken naar de Denons en Yamaha. Anthem Mrx 540 blijft ook nog een optie dan, maar is prijstechnisch wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Edit: Teveel objectieve data gepost, samengevat komt het erop neer dat Denon vrijwel altijd de beste keuze is als je gewoon een degelijk apparaat wilt zonder gekke prestatie problemen..

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-04-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-07 15:26
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:51:
Edit: Teveel objectieve data gepost, samengevat komt het erop neer dat Denon vrijwel altijd de beste keuze is als je gewoon een degelijk apparaat wilt zonder gekke prestatie problemen..
YouTube: Denon AVR Receivers over Processor/Separates? Marantz? Let's Talk

op 9.25min van het filmpje ziet de meetgrafiek er idd goed uit voor denon :)
Pagina: 1