.eu domeinnaam in quarantaine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Toevallig kwam ik erachter dat een .eu domeinnaam waar ik interesse in heb in quarantaine staat. Deze komt over ongeveer een maand vrij als de vorige eigenaar hem niet alsnog claimt.

Het is denk ik niet een hele populaire naam, maar ik zou het toch jammer vinden als een anders sneller is met registreren dan ik.

Nu zag ik dat er ook drop catch services zijn die een poging kunnen wagen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 14:34

sanzut

It's always christmas time

Ik heb zelf eens via de API van TransIP een dergelijke domeinnaam geregistreerd. Die probeerde elke paar seconden die domeinnaam te registeren, en mij te mailen bij succes.

Belangrijkste is dan de API rate limits te kennen, en daar binnen te blijven, en ook niet onnodig lang te proberen de betreffende naam te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:52

jurroen

Security en privacy geek

Die drop catch services kijken niet direct naar populariteit, als het domein genoeg traffic krijgt is dat voldoende aanleiding om 'm te squatten. Ronduit het meest gemakkelijke is een werkwijze zoals @sanzut aangeeft; ik heb zelf een soortgeljk iets maar dan op een interval van 5 minuten (en een andere registrar). Dat is in mijn ervaring snel genoeg.

Maar nee, ik heb geen ervaring met diensten die een dergelijk iets voor je uitvoeren. Waarom zou je ook, als je het zelf kunt?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Persoonlijk denk ik dat je bij een .eu-domein daar minder snel last van zal hebben dan bij een .nl. Die laatste is veel populairder.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dit is mij ooit bij een .NL gelukt, wel handmatig (bedrijf was naar .com gegaan en .NL niet verlengt was zeer benieuwd wat op .NL nog binnen zou komen (best veel tot salaris stroken aan toe).

Bij SIDN whois daar zie tot welke uur en minuten het uit quartine gaat. Geen idee als dat bij EU whois ook is te zien....

Hoe het mij toen is gelukt: Dus zorgen dat je wekker zet en vooraf alles invuld dat je op de minuut precies dat die vrij komt op koop drukt en snel de betaling verwerkt en er dus een seconde eerder bij bent dan z'n API die alles wegkaapt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe