Asus laptop laten repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskolkman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05-2021
Mijn vraag is of jullie het verstandig aan vinden om mijn laptop te laten creperen of niet. Het betreft een Asus I7, van goede kwaliteit. Het betreft een f550c
...

Op dit moment zit ik in twijfel of ik mijn laptop zal laten repareren, ik heb het circa twee jaar geleden laten vallen. Door vervelende omstandigheden heb ik daarna een nieuwe gekocht. Alleen nu zit ik in twijfel omdat er in feite niks echt kapot is behalve de toetsenbord en twee scharniertjes van het beeldscherm. Aan jullie de vraag of dit binnen een budget van 200 euro valt. Graag heb ik jullie kennis nodig om hier achter te kunnen komen
...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCHN_xL3exHkv1VKkw3RpfwU5gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fnv3oRPnCYRuey1EtkDEJS6t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5NMFi5Es3UG2vVeTYVmG4cO0iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24WBrlj4Pxr7TtyYp0IDO5qU.jpg?f=fotoalbum_large
(Foto) op de foto is te zien dat de twee scharniertjes grotendeels afgebroken zijn.
Het toetsenbord staat los dus die moet vervangen worden, als ik iets mis laat het aan mij weten.
...

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskolkman
Een andere vraag is ook van belang, ik ben niet specifiek handig in bovenstaande, wel is de vraag ook nog aanwezig of ik dit in principe zelf kan doen om zo heel veel kosten te schelen, of is de risico te groot. Ik kan het toetsenbord er nu al als ware uit wippen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als ik het goed zie is het scharnier echt uit de kast gebroken. Omdat er best grote krachten op komen denk ik dat lijmen of smelten niet zal houden. Dat betekent montage en een nieuwe kast. Ik zou bij Asus service een prijsopgave vragen maar het zal best wat kosten. Of je onder je budget blijft weet ik echter niet.
Als hij nog werkt zal het daarbij blijven, anders komten er, behalve het keybord, nog meer kosten bij.

Alternatief is hem in onderdelen op Marktplaats zetten. Dan kun je het scherm en moederbord en eventueel het keybord als dat nog bruikbaar is mss. nog verkopen. Ook weer geen idee wat dat kan opbrengen.

Zelf doen moet je alleen doen als je van jezelf weet dat je handig bent. Bovendien weet je niet of er nog andere (mechanische) defecten zijn. Als je dan bezig bent en je ontdekt dat moet je weer kijken of je aan die spullen kunt komen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Zoiets door een bedrijf laten laten repareren wordt al snel veel te duur natuurlijk, echt meer iets voor hobbyist met wat vrije tijd. :)
Als je zoekt naar laptop hinge repair kom je heel wat diverse "doe het zelf" oplossingen tegen.
Bijvoorbeeld met Epoxy, SuperGlue/Baking Soda en natuurlijk niet te vergeten Hotglue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Bij een winkel zal het snel boven de €200,- uitkomen. Je kan proberen een vrijblijvende offerte te vragen.

Zoals ie nu is, heb je er niet veel aan en zou je natuurlijk kunnen proberen zelf te repareren. Beetje handigheid komt wel van pas, de laptop zal bijna helemaal uit elkaar moeten.
Zandparts is een dealer in asus onderdelen in Europa, daar zou je de onderdelen misschien kunnen krijgen. Anders op Ebay of Aliexpress kijken. Zo op het oog betreft het een bottom cover en palmrest. De scharnieren zelf lijken intact.

Ook zou ik de smart status van de HDD even checken aangezien de laptop gevallen is. Als er nog een HDD in zit tenminste, SSD's kunnen daar beter tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Baardhaas op 15-04-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het is een veelvoorkomend probleem bij (asus) laptops.

ik heb zelf ook twee laptops die dit probleem hebben , ik heb het opgelost door een gaatje te boren in het plastic waar de inserts hebben gezeten, en er dan een m3 bout door het gat van het scharnier en het onderste "deksel" te steken en dan met een ringetje en een moer de boel vastdraaien.

moet je alleen een oplossing zien te vinden dat de laptop niet krast op harde oppervlaktes aangezien de bout uitsteekt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Heb je al gekeken of je aan een 'donor' laptop kan komen? En dan de electronica overzetten naar de behuizing van de donor. Uiteraard mag die donor helemaal dood als een pier zijn, jij hebt alleen de behuizing nodig. Met een beetje geluk scoor je zoiets voor een paar tientjes (of msischien zelfs alleen verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskolkman
Bedankt voor jullie reacties, ik ga alle opties afwegen en een beslissing maken!
Pagina: 1