Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
Mijn vraag
Ik krijg het geluid via mijn soundbar niet goed ingesteld. Op het moment dat ik Dolby Digital of Dolby Digital Plus wil instellen merk ik dat het geluid voor loopt. Als ik het geluid instel op PCM dan loopt alles weer synchroon. Maar dan is de geluidskwaliteit vele malen minder. Wat is nu de beste instelling?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV (Samsung Q8 2018)
Soundbar (Samsung HW-Q70R)
Playstation 5
Ziggo Mediabox Next

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb meerdere manieren van aansluiten geprobeerd:
Ziggo + Playstation op de One Connect Box van de Samsung TV (HDMI 1 en 2) Soundbar op HDMI 4 (Dat is de ARC).
Soundbar op HDMI 4 (arc) en PlayStation op HDMI In van soundbar

Instelling op de TV op PCM, instelling op Next en PlayStation op Dolby (vertraging)
Instelling op de TV op Bitstream, instelling Next en PlayStation op Dolby (vertraging)
Instelling op de TV op PCM, instelling op Next en PlayStation op PCM (in sync)

Kortom: zodra ik het geluid op Dolby wil instellen treedt er een vertraging op en ik heb geen idee hoe ik deze eruit krijg. Het geluid is echt vele malen beter als ik Dolby instel, maar de vertraging is extreem hinderlijk. Heb ik iets over het hoofd gezien? Moet ik iets anders instellen?
Op Reddit roept iemand dat dit apparaat (https://www.amazon.com/gp...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1) zijn problemen heeft opgelost. Ik heb alleen geen idee wat dit ding doet en of een extra apparaat ertussen zetten de oplossing gaat zijn...

Alle HDMI-kabels zijn 2.0b of 2.1.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Kun je bij je tv bij geluidsinstellingen niet de vertraging aanpassen? Mijn samsung staat op alleen optisch uit, en dan bij ik bij: instellingen, geluid, expert instellingen de vertraging instellen (langzamer of sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
gelukkie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:50:
Kun je bij je tv bij geluidsinstellingen niet de vertraging aanpassen? Mijn samsung staat op alleen optisch uit, en dan bij ik bij: instellingen, geluid, expert instellingen de vertraging instellen (langzamer of sneller).
Alleen naar voren, dus dan wordt het probleem groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Jammer, hier is standaard ‘100’ en kan dan omhoog of omlaag.

Ik denk niet dat het apparaat dat je noemde de oplossing gaat zijn, die split namelijk alleen de audio van het beeld vanuit de hdmi kabel en de vraag is over dan überhaupt DD overblijft.

Je kunt nog proberen wat er gebeurt als je een optische kabel vanuit de tv ipv hdmi aansluit.