Laptop gezocht voor werk en gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litmanen14
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-04-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop waarop ik kan werken (geen hoge eisen hiervoor), maar waarmee ik de komende jaren ook spellen op kan spelen. Ik speel doorgaans simulatie-spellen zoals Cities Skylines, Transport Fever 2 of Planet Zoo. Specifieke vraag die ik heb: zijn voor dergelijke spellen de CPU, de GPU of het RAM-geheugen het belangrijkst?

Wat is je budget?
1500-2000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop is voornamelijk voor thuisgebruik bedoeld en soms onderweg in de trein.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Liefst geen hele duidelijke game-uitstraling van de laptop, want ik neem deze ook mee naar kantoor.
- Bij voorkeur een 17" laptop, maar 16" is wellicht ook een optie. De 16" laptops hebben vaak een hogere resolutie (2560x1440 ipv 1920x1080). Iemand die uit ervaring kan vertellen in hoeverre deze hogere resolutie opweegt tegen de iets kleinere schermgrootte?
- Ik wil met de laptop zo'n 5 jaar vooruit kunnen: is qua toekomstvastheid 32GB RAM wenselijk of is 16 voldoende om de komende jaren een spel op te kunnen spelen?

Ik heb zelf al aardig wat rondgekeken en opties op het oog (zoals de Legion 5 Pro), maar hoop dat jullie antwoord kunnen geven op de specifieke vragen die ik heb.

Dank alvast voor de hulp!