Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-01 18:06
Hallo allen,

Via een data breach van een app is mijn email en wachtwoord bekend gemaakt op het darkweb. Voor die app heb ik een alternatieve email gebruikt, in deze mail staat mijn naam. De naam hebben ze ook omdat deze werd gebruikt voor de app. Nu hebben ze deze gmail dus gehackt, er staat niet veel op de mail. Alleen nu word ik lastig gevallen door iemand die mij smst waarin hij zegt; iemand weet je wachtwoord, verander je wachtwoord door in te loggen op je mail account. (ik klik uiteraard niet op links in het smsje)
Het lukt me net niet om in te loggen op deze gmail account. Weet iemand waarom iemand dit per sms mij zou vragen om in te loggen en wachtwoord te wijzigen? Kunnen ze nu zien dat ik niet kon inloggen en dus mijn ip adres en willen ze dat gebruiken? Naast dat is er ook al een mail naar mijn werkmail gestuurd of ik contact met hun wil opnemen per sms. Mijn werkmail hebben ze achterhaald via linkedin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraag: wat gaat er mis bij het inloggen op het gmail account?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
wachtwoord fout, ik moet nog even nadenken welke wachtwoord het kan zijn want ik heb dit mail account misschien paar keer gebruikt. Ik durft niet echt wachtwoorden in te vullen die ik veel gebruik, ook al kan ik niet worden gekeylogd, voelt het toch raar om mijn goede wachtwoorden in te vullen op dit gehackte mail account.
Wachtwoord reset lukte mij ook niet, want vulde verkeerde oud wachtwoord en recovery vraag in. Ik vraag mij trouwens wel af hoe ze mijn mobiele nummer hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakerplus op 14-04-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:48

g0tanks

Moderator CSA
Tweakerplus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:49:
Alleen nu word ik lastig gevallen door iemand die mij smst waarin hij zegt; iemand weet je wachtwoord, verander je wachtwoord door in te loggen op je mail account
Kan je eens een screenshot plaatsen van dat smsje?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
g0tanks schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:56:
[...]

Kan je eens een screenshot plaatsen van dat smsje?
Ik doe wel de tekst in foto vorm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuclcgKc8ow23uOslHtIaxgOdgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xS98JYOHE1RxcpXRkbG7V3Sw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tweakerplus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:53:
wachtwoord fout, ik moet nog even nadenken welke wachtwoord het kan zijn want ik heb dit mail account misschien paar keer gebruikt. Ik durft niet echt wachtwoorden in te vullen die ik veel gebruik, ook al kan ik niet worden gekeylogd, voelt het toch raar om mijn goede wachtwoorden in te vullen op dit gehackte mail account.
Wachtwoord reset lukte mij ook niet, want vulde verkeerde oud wachtwoord en recovery vraag in. Ik vraag mij trouwens wel af hoe ze mijn mobiele nummer hebben.
Normaal gesproken geef je bij aanmaken Gmail een hersteladres of telefoonnummer op. Dan kan je zonder dat je een oud wachtwoord hebt, alsnog resetten door een code te laten mailen/smssen.

Als je dat niet hebt opgegeven of daar geen toegang tot hebt, dan weet ik niet goed hoe je dit kan oplossen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij recente activiteit kunnen ze inderdaad je IP-adres zien.
Je 06-nummer zat misschien ook in een (facebook)lek? Op https://haveibeenpwned.com/ kun je tegenwoordig ook zoeken op telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08

D4NG3R

kiwi

:)

Tweakerplus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:53:
Ik durft niet echt wachtwoorden in te vullen die ik veel gebruik, ook al kan ik niet worden gekeylogd, voelt het toch raar om mijn goede wachtwoorden in te vullen op dit gehackte mail account.
Begin dan eens met het gebruiken van een wachtwoordmanager, bijvoorbeeld BitWarden, en beveilig zo veel mogelijk logins met 2-factor-authentication. Je wil wachtwoorden eigenlijk nooit meer dan 1x gebruiken, ook bij dingen waarvan je denkt dat het 'niet belangrijk' is.

Als ze maar genoeg 'niet belangrijke' accounts in handen hebben, is de kans groot dat ze voldoende persoonlijke informatie hebben om andere 'wel belangrijke' accounts over te nemen. :>
Tweakerplus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:59:
[...]

Ik doe wel de tekst in foto vorm.
[Afbeelding]
Als het puur dit is zonder een verdere (fake) link, zou het zo maar eens kunnen dat deze SMS niet nep is. Heb je ooit bij accountherstel of een ander Google product je telefoonnummer ingevuld? (Inloggen op een Android telefoon bijvoorbeeld)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
Diederik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:01:
[...]

Normaal gesproken geef je bij aanmaken Gmail een hersteladres of telefoonnummer op. Dan kan je zonder dat je een oud wachtwoord hebt, alsnog resetten door een code te laten mailen/smssen.

Als je dat niet hebt opgegeven of daar geen toegang tot hebt, dan weet ik niet goed hoe je dit kan oplossen.
Ik ga deze optie toepassen als ik thuis ben;
-Gebruik een apparaat waarop je eerder bent ingelogd
-Kies een bekend wifi-netwerk, zoals thuis of op je werk

Ik vind het zo raar dat iemand mij gaat smsen om te vragen of ik wil inloggen op dat account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Komt het van een verkort nummer, of van een normaal mobiel nummer? En staat er een link in het bericht, of enkel de melding om in te loggen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

EnnaN

Toys in the attic

als er geen links in staan en alleen een 'waarschuwing' lijkt, is het mogelijk gewoon google?

https://support.google.com/accounts/answer/6063333?hl=nl

ze mailen dat iig wel.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
Cheesy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:04:
Bij recente activiteit kunnen ze inderdaad je IP-adres zien.
Je 06-nummer zat misschien ook in een (facebook)lek? Op https://haveibeenpwned.com/ kun je tegenwoordig ook zoeken op telefoonnummer.
Dan hebben ze nu ook mijn huidge ip dus. Van mijn facebook account hebben ze een oud mobiele nummer.
D4NG3R schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:04:
[...]

Begin dan eens met het gebruiken van een wachtwoordmanager, bijvoorbeeld BitWarden, en beveilig zo veel mogelijk logins met 2-factor-authentication. Je wil wachtwoorden eigenlijk nooit meer dan 1x gebruiken, ook bij dingen waarvan je denkt dat het 'niet belangrijk' is.

Als ze maar genoeg 'niet belangrijke' accounts in handen hebben, is de kans groot dat ze voldoende persoonlijke informatie hebben om andere 'wel belangrijke' accounts over te nemen. :>

[...]

Als het puur dit is zonder een verdere (fake) link, zou het zo maar eens kunnen dat deze SMS niet nep is. Heb je ooit bij accountherstel of een ander Google product je telefoonnummer ingevuld? (Inloggen op een Android telefoon bijvoorbeeld)
Er staan geen link is alleen hyperlink van de mail account

Zie hieronder de afzender: (frankrijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yf-OJhEZ-LhaV7zFfFCRpFw9-vs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bW6pzqrQxopsUuchsdTd2fDk.png?f=user_large
EnnaN schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:09:
als er geen links in staan en alleen een 'waarschuwing' lijkt, is het mogelijk gewoon google?

https://support.google.com/accounts/answer/6063333?hl=nl

ze mailen dat iig wel.
Zoals de tekst van smsje zegt, klinkt het niet echt officieel. Edit: hmm of toch wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Tweakerplus op 14-04-2021 17:20 ]

Pagina: 1