Koel-vries combinatie in berging: verlengsnoer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burninat0r
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-04-2021
Hey allen,

Wij willen graag een koelvriescombinatie in onze berging zetten. De koelkast die wij op het oog hebben heeft een snoer van ca. 2 meter, wat helaas net te kort is om hem op het stopcontact in de berging aan te sluiten. Wij hebben daarom gezocht naar geschikte verlengsnoeren voor een koelkast, en gek genoeg vind ik werkelijk alleen maar het antwoord dat het niet kan, of afgeraden wordt, zonder serieuze onderbouwing.

Dingen als:

"Vaak kunnen de verlengsnoeren het niet aan"

of

"verhoogd risico op brand"

Er zit een geaard stopcontact in de berging en de koelkast trekt minder dan 200w netstroom als hij aan slaat. Is het echt een probleem om een geaard verlengsnoer van zeer goede kwaliteit ertussen te zetten?

Ik heb ook al 15 jaar lang mijn computers die 24/7 veel meer stroom trokken aangesloten met verlengsnoeren.. Wat volgens mij half Nederland doet. Waarom is een koelkast anders..? Daar kan ik dan weer geen antwoord op vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:26

m-vw

Dus?

Ieder normaal verlangsnoer kan dit gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maakt niet zo gek veel uit, wat belangrijker is, is dat je een minimale temperatuur nodig hebt in de ruimte, voordat ie het wil doen. In de winter kan het te koud zijn in de berging, en dan doet ie het niet, waar die in de zomer het gewoon prima doet.

Kan dus zijn dat het minimaal 10 of 15 graden aan omgevingstemperatuur nodig hebt, dus check dat wel even.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een koelkast gaat wel werken.
Het toepassen van een verlengsnoer is alleen niet aangeraden omdat je zicht verliest op de stekkerverbinding die ergens op de grond slingert. Plus dat je het snoer kan beschadigen door dingen die je eromheen opbergt.
Daar zit het risico.

Gewoon zoiets zal prima functioneren.
https://www.allekabels.nl.../schuko-verlengkabel.html

Je kan zelfs zoiets erbij kopen:
https://www.allekabels.nl...064/1261789/kabelmof.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burninat0r
RaZ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:00:
Maakt niet zo gek veel uit, wat belangrijker is, is dat je een minimale temperatuur nodig hebt in de ruimte, voordat ie het wil doen. In de winter kan het te koud zijn in de berging, en dan doet ie het niet, waar die in de zomer het gewoon prima doet.

Kan dus zijn dat het minimaal 10 of 15 graden aan omgevingstemperatuur nodig hebt, dus check dat wel even.
We kopen daarom bewust een duur apparaat wat vanaf 0c kan werken, want in de winter wordt het idd kouder dan 10 graden daar.
jeroen3 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:19:
Een koelkast gaat wel werken.
Het toepassen van een verlengsnoer is alleen niet aangeraden omdat je zicht verliest op de stekkerverbinding die ergens op de grond slingert. Plus dat je het snoer kan beschadigen door dingen die je eromheen opbergt.
Daar zit het risico.

Gewoon zoiets zal prima functioneren.
https://www.allekabels.nl.../schuko-verlengkabel.html

Je kan zelfs zoiets erbij kopen:
https://www.allekabels.nl...064/1261789/kabelmof.html
We zouden het verlengsnoer niet op de grond laten slingeren maar bijv langs de muur laten gaan. We lopen er ook niet overheen. Volgens mij zijn er ook snoeren die extra bestendig zijn tegen stof / vocht.

Ik vind het gewoon raar dat hier werkelijk NIETS over te vinden is online. Overal staat dat het gevaarlijk is, afgeraden wordt en dat je dan maar je stopcontact moet verplaatsen etc. Zou haast denken dat elektriciens reclame maken..

[ Voor 46% gewijzigd door Burninat0r op 14-04-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:27
Volgens mij is het niets meer dan productaansprakelijkheid van de fabrikant. Het apparaat is veilig bevonden, mits aangesloten op een fatsoenlijk stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:20
Maar waarom zou je niet gewoon een extra contactdoos plaatsen?

Ik weet niet hoe het afwerkingsniveau in je berging is maar als je dit gewoon met opbouwmateriaal kunt maken ben je in een uurtje wel weer klaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burninat0r
Xander schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:00:
Maar waarom zou je niet gewoon een extra contactdoos plaatsen?

Ik weet niet hoe het afwerkingsniveau in je berging is maar als je dit gewoon met opbouwmateriaal kunt maken ben je in een uurtje wel weer klaar.
Omdat ik dat niet kan en geen zin heb een paar honderd euro te betalen. Tis tevens een huurwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:08
Kan prima met een verlengkabel als je een goede stevige verlengkabel gebruikt.
Het gaat meer om de piekspanningen op te vangen als de compressor even aanslaat.
Die kunnen soms even hoog zijn.

En ja, je weet dat bij erg lage temperaturen de combinatie niet meer werkt.
Maar is het langere tijd zo tijd dan zet je de koelkast gewoon uit en doet de lage buitentemperatuur zijn werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burninat0r
D-dark schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:47:
Kan prima met een verlengkabel als je een goede stevige verlengkabel gebruikt.
Het gaat meer om de piekspanningen op te vangen als de compressor even aanslaat.
Die kunnen soms even hoog zijn.

En ja, je weet dat bij erg lage temperaturen de combinatie niet meer werkt.
Maar is het langere tijd zo tijd dan zet je de koelkast gewoon uit en doet de lage buitentemperatuur zijn werk
Hoe bedoel je?

Ik koop specifiek een Liebherr apparaat wat vanaf 0c zou moeten werken ipv de standaard 10c of 16c. IK denk niet dat het ooit kouder is dan 0c in de berging (hij zit binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:08
Burninat0r schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:49:
[...]

Hoe bedoel je?

Ik koop specifiek een Liebherr apparaat wat vanaf 0c zou moeten werken ipv de standaard 10c of 16c. IK denk niet dat het ooit kouder is dan 0c in de berging (hij zit binnen).
Ging wel uit van temperaturen onder 0. Losstaande schuur bijvoorbeeld.
Alleen voor het vriesgedeelte heb je dan de werking vanaf o graden nodig.
Koelkast gedeelte kan bij wijze van spreken uit.
Pagina: 1