Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zoek een goed toetsenbord.

- het is niet bedoeld om te gamen, maar 'kantoor' werkzaamheden, (heel) veel typwerk dus een goede aanslag is belangrijk
(ik gebruik nu een IBM toetsenbord, maar merk dat 'ie minder wordt bij veelgebruikte toetsen)

- het moet een stil toetsenbord zijn (lees:voorzien van Cherry MX Silent switches)
- de prijs is niet belangrijk
- stabiel en 'full size'
- bij voorkeur met een extra USB aansluiting
- verlichting en dat soort toestanden hoef ik niet (neem aan dat men dat kan uitschakelen)
- heb al naar de Corsair K95 gekeken, het lijkt mij een goede candidaat, of misschien de K100 (nog niet goed bekeken)

Maar .. zijn er ook goede alternatieven?

Dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een K55 en vind het een heel fijn toetsenbord. Geen mechanisch tobo maar het zit er niet ver vanaf qua feel.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:03
Misschien is Leopold nog een optie pricewatch: Leopold FC900R PD MX Silent (Qwerty US) Wit/Donkergrijs

Helaas geen extra USB, maar wel zeer degelijke toetsenborden, zonder RGB (alleen LEDjes onder de lock toetsen).

Voordeel is ook dat er geluidsdempend materiaal in zit, het is echt een van de stillere gangbare toetsenborden met silent reds.

Zag alleen wel dat de kleur die ik hierboven linkte als enige makkelijk beschikbaar is op dit moment, er is ook gewoon een standaard zwarte versie van de FC900R, misschien met wat zoekwerk ook wel te krijgen.

Edit: na een beetje zoekwerk sowieso andere kleuren nog wel te vinden die direct leverbaar zijn https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1607376

[ Voor 10% gewijzigd door WinterEFG op 15-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik ben er gaandeweg achter gekomen dat, wat ik wil, een groot toetsenbord met MX Silent Red switches niet beschikbaar is.
Corsair K95/K100 zijn niet beschikbaar met deze switches.
De K70 vind ik te klein

De Ducky Shine-7-Blackout-Edition met MX Silent Red is wel hetgeen ik zoek. In Nederland niet (meer) te koop, zelfs Amazon heeft ze niet. Misschien is het bedrijf op de fles.
https://www.alternate.nl/Ducky/Shine-7-Blackout-Edition-gaming-toetsenbord/html/product/1672780

Inderdaad, de enige op voorraad zijnde toetsenborden (MX Silent Red) full size, bij Alternate, zijn
Corsair K70 RGB MK.2 Mechanical Gaming Keyboard
Leopold FC900RS/EWDPD gaming toetsenbord (grijs/zwart)
Azerty : niets
Informatique: 1 (Ducky One mini)

Dank voor de genomen moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:50
Je kunt ook een Das Keyboard 4 kopen. Die is wel met reds beschikbaar en fullsize.

Via de get digital punt de te koop.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Daar heb ik inderdaad ook al gekeken. Maar volgens mij hebben ze geen MX Silent Red. In de duurdere categorie maken ze gebruik van Gamma Zulu switches van Omron. Ook gezocht over ik een vergelijking kon vinden MX Silent Red versus die Gamma Zulu switches, qua geluid, maar kon daarover niets vinden. Op Anandtech hebben ze het over die switches en waren ze niet echt overtuigd.

Kortom: de keuze is heel beperkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokwai
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-10-2024
Dit misschien iets ?, mijn leopold komt daar ook weg. Snel geleverd en een prima toetsenbord, erg stil en prima kwaliteit.

https://mykeyboard.eu/cat...k-ansi-mx-silent-red_296/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Logitech MX keys. Het toetsenbord is laptop-achtig maar typt heerlijk, heeft achtergrondverlichting en is stil. Je kan hem met meerdere apparaten verbinden zolang die maar unifying receivers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
De Leopold FC900R heeft double-shot PBT keys en dempers met MX Brown, dat is best stil hoor.

YouTube: Leopold FC900R PD Mechanical Keyboards Review (brown switch) (Englis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Heel hartelijk dank voor alle reacties. Ik zal zeker de Leopold FC900R overwegen.

Nogmaals dank!
Pagina: 1