Toon posts:

België: Bitcoin friendly bank

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Skoppie426
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 16:01
Hey,

Ik heb wat Bitcoin die ik langzamerhand wil verkopen. Mijn huidige bank doet erg moeilijk: Ik kreeg een waarschuwing dat ik per direct moet stoppen met het ontvangen van geld van cryptocurrency exchanges (in mijn geval van Kraken). Dit ondanks dat ik aankoopbewijzen heb.

Welke bank(en) zijn naar jullie ervaring vriendelijker hierin?

Alle reacties

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-03 17:40
Welke bank zit je nu bij? Kan je kopiëren wat de bank juist zegt? Dat vind ik wel heel eng, daar hebben ze toch niets mee te maken.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
En was zou de consequentie zijn als je het niet doet?
Verwijzen ze je naar de algemene voorwaarden?
En als ze dat doen, staat daar iets in over crypto?

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:46
Ben ook wel benieuwd wat de voorwaarden zijn.
Wat ook kan is dat de exchange niet ge-white list is.

Dus voor meer duidelijkheid hieromtrend:
Op welke voorwaarden baseren ze zich?
Welke exchange?

Hmm, ben niet echt fris vandaag

[Voor 9% gewijzigd door Overgeef Dave op 14-04-2021 17:37]

• jack zomer
  • Nu online

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft dit niet gewoon te maken met:

https://www.consilium.eur...inst-terrorist-financing/

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Skoppie426 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:48:
Hey,

Ik heb wat Bitcoin die ik langzamerhand wil verkopen. Mijn huidige bank doet erg moeilijk: Ik kreeg een waarschuwing dat ik per direct moet stoppen met het ontvangen van geld van cryptocurrency exchanges (in mijn geval van Kraken). Dit ondanks dat ik aankoopbewijzen heb.

Welke bank(en) zijn naar jullie ervaring vriendelijker hierin?
Ik ben zelf heel tevreden met Revolut.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03-2022

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Ali Baba 1001 Die doen nooit moeilijk? Want dat is dan voor velen een goede optie, desnoods doe je dan exchange --> revolut --> eigen bank.

• Ali Baba 1001
Glenn Hoddle schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:17:
@Ali Baba 1001 Die doen nooit moeilijk? Want dat is dan voor velen een goede optie, desnoods doe je dan exchange --> revolut --> eigen bank.
Ik heb nog nooit iets van ze gehoord...
Het is een online bank geregistreerd in Litouwen (voorheen UK maar na Brexit verhuisd), die zelf ook crypto aanbieden; je kunt verschillende valuta aanhouden; aandelen kopen. Pinpas, creditcard, virtual card gekoppeld aan Apple Pay.
Euro van Binance naar Revolut verzenden duurt een uur of twee.

Edit: volgens mij ook iets van 3% cashback op bepaalde aankopen, maar heb me daar verder niet in verdiept.
Edit2: Ideal wordt ondersteund

Edit3: ik heb geen aandelen of zo hoor :) maar zeer uitgebereid dus en volgens mij gratis.

[Voor 16% gewijzigd door Ali Baba 1001 op 15-04-2021 12:06]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Ali Baba 1001

Ik heb zelf ook Revolut en het werkt inderdaad prima, nooit klachten over gehad. Idd een LT IBAN nummer, ik heb ook geld van Revolut naar Binance overgeboekt, dat was er binnen een paar minuten. En met overschrijvingen van Revolut naar andere rekeningen ook nooit een probleem. Alleen heb ik het dus nog nooit gebruikt om overschrijvingen van een exchange naar Revolut te doen.

Maar op basis van mijn ervaringen kan ik ze zeker aanraden.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Same here. Kan Revolut ook aanraden voor zowel Crypto aankopen als withdrawals. Ze ondersteunen Direct Sepa wat erg prettig is.

• Ali Baba 1001
Glenn Hoddle schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:13:
@Ali Baba 1001

Ik heb zelf ook Revolut en het werkt inderdaad prima, nooit klachten over gehad. Idd een LT IBAN nummer, ik heb ook geld van Revolut naar Binance overgeboekt, dat was er binnen een paar minuten. En met overschrijvingen van Revolut naar andere rekeningen ook nooit een probleem. Alleen heb ik het dus nog nooit gebruikt om overschrijvingen van een exchange naar Revolut te doen.

Maar op basis van mijn ervaringen kan ik ze zeker aanraden.
Ja probeer maar eens van Binance naar Revolut. Of je nou een euro of 1000 euro verstuurt, het kost 80 eurocent en het gaat dus vrij rap ook.

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02 18:58
Revolut valt blijkbaar wel niet onder het bankgarantiestelsel. Gewoon ter info. Verder zeker een goeie tip.

Om zelf op @Skoppie426 te antwoorden: ik heb zelf goede ervaringen met Crelan. Vooralsnog geen commentaar gekregen. Welke bank heb jij?

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skoppie426
Ikzelf zit bij Fintro. Ik kreeg de vraag naar info over de transacties (Kraken->bank). Ik gaf ze screenshots, bankafschriften en dergelijke van de aankoop van de bitcoin.

Ik kreeg nu de waarschuwing dat ik hiermee moet stoppen of dat het exit is, omdat ze de bron van dat geld niet kunnen controleren...

Ik overweeg nu om een rekening te openen bij Fidor, omdat Kraken die zelf ook gebruikt. Nadeel is wel dat ze de app niet beschikbaar maken in België, en alle communicatie in het Duits is, maar ja... leve Google translate ;)

Ik ben een beetje weigerachtig tegenover Revolut omdat ik iemand ken die daarmee problemen heeft gehad, ook met crypto. Het ging weliswaar om meer transacties en hogere bedragen dan ik zou doen, maar die hebben z'n rekening al maanden geblokkeerd. Dan heb ik nog liever een waarschuwing zoals bij Fintro...

• jack zomer
  • Nu online
jack zomer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:11:

Verwijzen ze je naar de algemene voorwaarden?
En als ze dat doen, staat daar iets in over crypto?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skoppie426
Ik moet nog de officiele brief krijgen, communicatie was voorlopig enkel telefonisch. Ik houd jullie op de hoogte.

Maar ik denk dat ze zomaar diensten kunnen weigeren, zonder dat daarvoor moet verwezen worden naar crypto in de voorwaarden. "Verdachte" transacties is waarschijnlijk reden genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
TomTorquay schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:51:
Revolut valt blijkbaar wel niet onder het bankgarantiestelsel. Gewoon ter info. Verder zeker een goeie tip.
Revolut valt wel onder het bankgarantiestelsel. De Litouwse variant, up to 100.000 euro. Maar goed, hoe lang wil je het daar zowiezo laten staan? Daarna door naar je bankrekening.
If you are registered to the Revolut Bank UAB and Revolut Payments UAB entity:

Almost all deposits with Revolut Bank UAB are insured by the Lithuanian State Company “Deposit and Investment Insurance” (VĮ “Indėlių ir investicijų draudimas”). This means that if an insured deposit is not returned as a result of an inability of Revolut Bank UAB to fulfil its financial obligations, the Lithuanian State Company “Deposit and Investment Insurance” shall pay the deposit insurance compensation for deposits to the depositors. The maximum amount of insurance compensation for deposits with Revolut Bank UAB for a single depositor is EUR 100,000. The amount of deposit insurance compensation is determined by aggregating all the deposits held with Revolut Bank UAB. Please note that certain deposits are not insured. More details regarding deposit insurance are available here.

[Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 16-04-2021 10:54]

• Skalders
Skoppie426 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:08:

Ik ben een beetje weigerachtig tegenover Revolut omdat ik iemand ken die daarmee problemen heeft gehad, ook met crypto. Het ging weliswaar om meer transacties en hogere bedragen dan ik zou doen, maar die hebben z'n rekening al maanden geblokkeerd. Dan heb ik nog liever een waarschuwing zoals bij Fintro...
Kan je daar wat meer info over geven? Dat is dan zogezegd de bank die niet moeilijk doet over crypto, staat zelfs op hun homepage. Rekening blokkeren is idd nog heel wat erger dan een waarschuwing..

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02 18:58
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
Revolut valt wel onder het bankgarantiestelsel. De Litouwse variant, up to 100.000 euro. Maar goed, hoe lang wil je het daar zowiezo laten staan? Daarna door naar je bankrekening.
Excuus, ik baseerde me blijkbaar op gedateerde informatie.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:46
Dan staat mij dat ook te wachten.
Goed, dan kunnen ze kiezen om mijn rekening te behouden of ze zijn een klant kwijt.

• Skalders
Heb wat zitten googlen, blijkbaar is de rekening die geblokkeerd wordt op Revolut een vaak voorkomend probleem, en er is totaal geen klantenservice, geen nummer om op te bellen, er wordt nooit een reden gegeven waarom de rekening geblokkeerd is, en ze blokkeren je op twitter en dergelijke als je het daar gaat vragen.

Zucht. Wat vinden jullie, als Revolut gebruikers, daarvan? @Glenn Hoddle @Ali Baba 1001 @Anoniem: 472287

• Niet online
Skalders schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:
[...]

Heb wat zitten googlen, blijkbaar is de rekening die geblokkeerd wordt op Revolut een vaak voorkomend probleem, en er is totaal geen klantenservice, geen nummer om op te bellen, er wordt nooit een reden gegeven waarom de rekening geblokkeerd is, en ze blokkeren je op twitter en dergelijke als je het daar gaat vragen.

Zucht. Wat vinden jullie, als Revolut gebruikers, daarvan? @Glenn Hoddle @Ali Baba 1001 @Anoniem: 472287
Tja. Wat moet ik er van zeggen? Ik en mijn omgeving hebben er geen last van en er gaan toch aardige maandsalarisen in Crypto door Revolut heen.

• Skoppie426
Skalders schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:02:
[...]

Kan je daar wat meer info over geven? Dat is dan zogezegd de bank die niet moeilijk doet over crypto, staat zelfs op hun homepage. Rekening blokkeren is idd nog heel wat erger dan een waarschuwing..
Sorry, ik kan er niet meer info over geven aangezien het ook maar is van "horen zeggen", en ik niet weet wat ik wel en niet mag zeggen.

Dit vat het hele probleem eigenlijk samen: Iedereen heeft wel iets gehoord of zelf al dan niet meegemaakt. Deze bank doet niet moeilijk, deze wel. Maar voor welke bedragen wel en voor welke niet? Er lijken geen vaste limieten te zijn en het wie weet hangt het af van welke risicoanalyst jouw geval bekijkt (of met welk been hij/zij uit bed gestapt is).

[Voor 4% gewijzigd door Skoppie426 op 16-04-2021 12:11]

• Ali Baba 1001
Skalders schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:
[...]

Naja als dat zo is, dan is dat wel vervelend...heb er zelf dus (nog) geen last van gehad...

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:08
Anders n26.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skalders
Hier lees ik dezelfde horror verhalen over
bv: https://www.offshorecorpt...change-withdrawals.31938/
ook op Reddit dezelfde verhalen.

dan blijf ik toch maar gewoon bij een echte bank, die blokkeren tenminste heel je account niet om vervolgens maandenlang op antwoord te moeten wachten omdat ze geen telefoon nummer hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Skalders Naast wat al gezegd is, ik gebruik Revolut nu 2 jaar en ik heb er nooit enig probleem mee gehad - ook wel behoorlijke bedragen mee verzonden en ontvangen. Verder gebruikt half Litouwen en Malta het als primaire bank.
Maar ik geloof overigens zo dat de klantenservice beroerd is. Dat ze moeilijk zouden doen over geld van crypto-exchanges zou ik vrij bijzonder vinden gezien ze zelf ook een (vrij dure) cryptobroker zijn.

N26 heb ik een jaar langer, geen klachten over, maar daarmee heb ik alleen maar vrij kleine betalingen gedaan.

@Anoniem: 472287 Ik geloof dat Revolut nog niet overal een 'echte' bank is. Een maand of 2 geleden zijn ze in Malta van fintech naar echte bank gegaan, terwijl iedereen daar allang een LT-rekeningnummer had - het lijkt er op dat ze dat land voor land doen in de volgorde waar ze de meeste klanten hebben.

@Skoppie426 Als je het trouwens echt niet vertrouwt kun je je bitcoin van Kraken naar Binance verplaatsen en bij Binance een visa-kaart aanvragen. Kun je het in elk geval uitgeven of opnemen bij de bankomaat.

• Lindavz1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-10-2021
** Topickaping, stel je vraag aub in een relevant topic **

[Voor 82% gewijzigd door Taro op 29-10-2021 20:08]

• Niet online
** Volgende keer aub even rapporteren 👍 **

[Voor 154% gewijzigd door Taro op 29-10-2021 20:09]

• B.Simoens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Ikzelf heb reeds meerdere malen 'kleine' bedragen (-10k €)van een exchange (Kraken) laten overzetten naar mijn bankaccount bij KBC. Nooit een probleem.

Enkele weken geleden heb ik eenmalig een groot bedrag (+120k) van mijn winsten laten overzetten van Kraken naar KBC. Alle alarmbellen zijn afgegaan. KBC heeft onmiddellijk het bedrag komende van Kraken geblokkeerd en heeft gevraagd naar bewijzen waar deze gelden vandaan kwamen. Wettelijk dienen zij dit blijkbaar te doen in het kader van witwassen/terrorisme. Tot daar kan ik perfect volgen.
Zoals gevraagd heb ik hen ongeveer 2300 pagina's overhandigd waarop al mijn transacties (van en naar bankaccounts en exchanges) en trades staan welke ik over de laatste 2 jaar bij 6 exchanges heb gemaakt + de meegeleverde bewijzen dat ik deze bedragen heb aangegeven op mijn belastingsbrief en hier dus netjes voor betaal aan vadertje staat. Prima in orde dacht ik zo.
KBC heeft er rustig 4 weken over gedaan om dit te bekijken en daarna kreeg ik een vriendelijk telefoontje van de bankdirecteur van mijn kantoor waarin verteld werd dat mijn bedrag werd vrijgegeven aangezien hier niets illegaals aan is, MAAR dat KBC vriendelijk meedeelt dat de klantrelatie tussen mezelf en hen wordt afgebouwd. Betekenend dat ik mijn huidige rekeningen/verzekeringen/producten bij KBC mag behouden, maar dat ik in de toekomst geen enkel nieuw product bij KBC meer mag aangaan. (Geen rekening, creditkaart, verzekering, lening, niets.) KBC heeft blijkbaar het recht dit eenzijdig te beslissen, ook al valt er met bewijzen perfect aan te tonen dat er niets foutief aan de hand is.

Vandaag (nog eens 4 weken verder) krijg ik hiervan een aangetekend schrijven thuis toegestuurd.

Contact met een financieel advocaat heeft niets opgeleverd. KBC is een private instelling (zoals alle (groot)banken in België en mag zelf beslissen over wie klant is, wordt en blijft.

Na een kortstondig hardhandig bezoekje bij de bankdirecteur op zijn bureau en een dreigement (met ondertekende brief als bewijs) dat een 3-tal zéér rijke klanten zijn kantoor zouden verlaten (kenissen hebben kan handig zijn. Blufpoker spelen ook.) indien er mij niet meer duidelijkheid werd gegeven omtrent deze eenzijdige beslissing van KBC is er mij met een bijna kleuterachtig stemmetje meegedeeld dat KBC niets met crypto te maken wenst te hebben en klanten welke voorzien in hun levensonderhoud, gemaakt met cryptowinsten, liever niet ziet komen. De bankdirecteur deed net niet in zijn broek.

Beste mensen, cryptovrienden, laat u niets wijs maken! KBC houdt NIET van crypto! Ook al zijn ze bezig met de ontwikkeling van hun eigen munt, maken ze reclame hiervoor, hebben ze op hun website een onderdeel om mensen wegwijs te maken in crypto, etc. Vroeg of laat zal je de nadelen hiervan ondervinden.

Mijn enige advies wat betreft KBC en Crypto: Doe het niet! Ga naar een andere bank welke wel beseft wat de toekomst zal brengen. Er zijn genoeg banken (buiten Belgie) waar dit geen enkel probleem vormt. Trek je geld weg uit Belgie tot ze beseffen dat ze fout zijn en het te laat is. (Maar doe het legaal!)

Succes!

Anoniem: 315056

B.Simoens schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:31:
Ikzelf heb reeds meerdere malen 'kleine' bedragen (-10k €)van een exchange (Kraken) laten overzetten naar mijn bankaccount bij KBC. Nooit een probleem.

Enkele weken geleden heb ik eenmalig een groot bedrag (+120k) van mijn winsten laten overzetten van Kraken naar KBC. Alle alarmbellen zijn afgegaan. KBC heeft onmiddellijk het bedrag komende van Kraken geblokkeerd en heeft gevraagd naar bewijzen waar deze gelden vandaan kwamen. Wettelijk dienen zij dit blijkbaar te doen in het kader van witwassen/terrorisme. Tot daar kan ik perfect volgen.
Zoals gevraagd heb ik hen ongeveer 2300 pagina's overhandigd waarop al mijn transacties (van en naar bankaccounts en exchanges) en trades staan welke ik over de laatste 2 jaar bij 6 exchanges heb gemaakt + de meegeleverde bewijzen dat ik deze bedragen heb aangegeven op mijn belastingsbrief en hier dus netjes voor betaal aan vadertje staat. Prima in orde dacht ik zo.
KBC heeft er rustig 4 weken over gedaan om dit te bekijken en daarna kreeg ik een vriendelijk telefoontje van de bankdirecteur van mijn kantoor waarin verteld werd dat mijn bedrag werd vrijgegeven aangezien hier niets illegaals aan is, MAAR dat KBC vriendelijk meedeelt dat de klantrelatie tussen mezelf en hen wordt afgebouwd. Betekenend dat ik mijn huidige rekeningen/verzekeringen/producten bij KBC mag behouden, maar dat ik in de toekomst geen enkel nieuw product bij KBC meer mag aangaan. (Geen rekening, creditkaart, verzekering, lening, niets.) KBC heeft blijkbaar het recht dit eenzijdig te beslissen, ook al valt er met bewijzen perfect aan te tonen dat er niets foutief aan de hand is.

Vandaag (nog eens 4 weken verder) krijg ik hiervan een aangetekend schrijven thuis toegestuurd.

Contact met een financieel advocaat heeft niets opgeleverd. KBC is een private instelling (zoals alle (groot)banken in België en mag zelf beslissen over wie klant is, wordt en blijft.

Na een kortstondig hardhandig bezoekje bij de bankdirecteur op zijn bureau en een dreigement (met ondertekende brief als bewijs) dat een 3-tal zéér rijke klanten zijn kantoor zouden verlaten (kenissen hebben kan handig zijn. Blufpoker spelen ook.) indien er mij niet meer duidelijkheid werd gegeven omtrent deze eenzijdige beslissing van KBC is er mij met een bijna kleuterachtig stemmetje meegedeeld dat KBC niets met crypto te maken wenst te hebben en klanten welke voorzien in hun levensonderhoud, gemaakt met cryptowinsten, liever niet ziet komen. De bankdirecteur deed net niet in zijn broek.

Beste mensen, cryptovrienden, laat u niets wijs maken! KBC houdt NIET van crypto! Ook al zijn ze bezig met de ontwikkeling van hun eigen munt, maken ze reclame hiervoor, hebben ze op hun website een onderdeel om mensen wegwijs te maken in crypto, etc. Vroeg of laat zal je de nadelen hiervan ondervinden.

Mijn enige advies wat betreft KBC en Crypto: Doe het niet! Ga naar een andere bank welke wel beseft wat de toekomst zal brengen. Er zijn genoeg banken (buiten Belgie) waar dit geen enkel probleem vormt. Trek je geld weg uit Belgie tot ze beseffen dat ze fout zijn en het te laat is. (Maar doe het legaal!)

Succes!
120k storten.. je had toch kunnen weten dat de kans klein was dat dat vlot zou verlopen?

• Kevster.eth
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-12-2021

Succes!
Naar welke buitenlandse bank ben jij getrokken? Maak me wat zorgen over de taal op officiële documenten etc

• Skalders

Succes!
Bedankt voor het delen. Dat schrikt me wel af, KBC is zogezegd al een van de meest crypto vriendelijke banken in BE volgens https://moonbanking.com/?country=BE

Heb je de belastingen ingegeven als speculant = 33% belasting?

Wat zijn jouw plannen voor de toekomst? Bank buiten belgië brengt ook zorgen met zich mee. En een digitale bank zoals revolut hoor je ook dramaverhalen over...

• Cumulus79
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:47
Ik ben, deels door het horrorverhaal hierboven, naarstig op zoek naar een manier om iets op mijn Binance account te kunnen depositten zonder dat het via mijn bank gaat om het risico niet te lopen dat ze hun relatie met mij eveneens zouden proberen te verbreken. Tot hiertoe mislukken alle pogingen die ik heb ondernomen echter. Dit is wat ik al geprobeerd heb:

- Crypto dat ik gratis heb verdiend via de Brave Browser overzetten naar Binance => ging niet omdat de transfer fee vele malen groter is dan het aantal crypto dat ik daar heb staan

- Een insider trick waarbij je heel goedkoop kan transferen door bovenvermelde coins om te zetten in Ripple en vanuit dit netwerk weer af te halen in Binance => eveneens mislukt want je moet blijkbaar eerst een groot aantal XRP als 'waarborg' betalen om een XRP wallet te kunnen activeren

- Een visakaart bij crypto.com aangevraagd, die gekoppeld aan mijn Curve account om van daaruit geld van mijn Paypal account naar die kaart te sturen en vervolgens met die kaart een top-up te doen in mijn Binance account => mislukt doordat het koppelen met Curve niet gaat wegens de verificatie smssen die niet toekomen

- Rechtstreeks vanuit PayPal een top-up doen van mijn crypto.com visakaart en dan zo naar Binance te sturen => mislukt: gaat blijkbaar enkel van de kaart naar Paypal en niet omgekeerd

- Curve koppelen aan mijn Google pay welke ik kan bijladen met geschenkkaarten die in de Colruyt te koop zijn => mislukt want er hangt geen kaartnummer aan om aan crypto.com te kunnen koppelen

- Gewoon blijven traden op Uphold tot ik genoeg heb om de astronomische transferfee te kunnen betalen en het zo naar Binance te kunnen doen via bitcoin of ether netwerk => blijft mislukken door de hoge trading fee en het mislukken van trades doordat je geen stop loss etc kan instellen daar

- Niet traden maar HODL strategie aanhouden op Uphold om in verdere toekomst de dure transferkost naar Binance te kunnen betalen=> mislukt eveneens doordat de markt nu al een hele tijd bearish is, zelfs met het inkomen van de Brave browser erbij blijft de waarde van mijn portfolio dalen en krijg ik de transactie fee dus nooit bijeen gespaard.

Blijkbaar is het zo goed als onmogelijk om een top-up te doen in Binance zonder via de bank zelf te werken. Betekent dit het einde van crypto trading in de Benelux of is er nog een uitweg?

• Skalders
Cumulus79 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:57:
Ik ben, deels door het horrorverhaal hierboven, naarstig op zoek naar een manier om iets op mijn Binance account te kunnen depositten zonder dat het via mijn bank gaat om het risico niet te lopen dat ze hun relatie met mij eveneens zouden proberen te verbreken. Tot hiertoe mislukken alle pogingen die ik heb ondernomen echter. Dit is wat ik al geprobeerd heb:

- Crypto dat ik gratis heb verdiend via de Brave Browser overzetten naar Binance => ging niet omdat de transfer fee vele malen groter is dan het aantal crypto dat ik daar heb staan

- Een insider trick waarbij je heel goedkoop kan transferen door bovenvermelde coins om te zetten in Ripple en vanuit dit netwerk weer af te halen in Binance => eveneens mislukt want je moet blijkbaar eerst een groot aantal XRP als 'waarborg' betalen om een XRP wallet te kunnen activeren

- Een visakaart bij crypto.com aangevraagd, die gekoppeld aan mijn Curve account om van daaruit geld van mijn Paypal account naar die kaart te sturen en vervolgens met die kaart een top-up te doen in mijn Binance account => mislukt doordat het koppelen met Curve niet gaat wegens de verificatie smssen die niet toekomen

- Rechtstreeks vanuit PayPal een top-up doen van mijn crypto.com visakaart en dan zo naar Binance te sturen => mislukt: gaat blijkbaar enkel van de kaart naar Paypal en niet omgekeerd

- Curve koppelen aan mijn Google pay welke ik kan bijladen met geschenkkaarten die in de Colruyt te koop zijn => mislukt want er hangt geen kaartnummer aan om aan crypto.com te kunnen koppelen

- Gewoon blijven traden op Uphold tot ik genoeg heb om de astronomische transferfee te kunnen betalen en het zo naar Binance te kunnen doen via bitcoin of ether netwerk => blijft mislukken door de hoge trading fee en het mislukken van trades doordat je geen stop loss etc kan instellen daar

- Niet traden maar HODL strategie aanhouden op Uphold om in verdere toekomst de dure transferkost naar Binance te kunnen betalen=> mislukt eveneens doordat de markt nu al een hele tijd bearish is, zelfs met het inkomen van de Brave browser erbij blijft de waarde van mijn portfolio dalen en krijg ik de transactie fee dus nooit bijeen gespaard.

Blijkbaar is het zo goed als onmogelijk om een top-up te doen in Binance zonder via de bank zelf te werken. Betekent dit het einde van crypto trading in de Benelux of is er nog een uitweg?
Denk niet dat het nodig is om je echt zorgen te maken daarover, alleszins geen reden tot paniek. Deposits zien de meeste banken niet (of daar krijgen ze geen alert van in ieder geval) zolang de bedragen niet enorm hoog zijn. Moest het ergste gebeuren en de bank 'hun relatie wilt stoppen' dan ben je je geld niet kwijt, dan ga je gewoon naar een andere bank.

Je kan ook nu al een rekening open bij een andere bank. Eventueel eender welke gratis bank, of eentje die meer gekend staan om hun crypto vriendelijkheid (abn amro belgie, banque de luxembourg,...) of misschien een digitale bankaccount zoals revolut of n26. Je kan dan naar daar geld storten en via daar naar ja exchanges, of een credit card aanvragen en met die credit card je crypto.com kaart toppen,...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Apart, ik heb via Kraken al een aantal keren een withdrawal gedaan en nog nooit vragen of problemen (ING).

Banken hebben een onderzoeksplicht (AML) om bij verdacht betalingsverkeer vragen te stellen. Als jij kan aantonen dat je geen terreurgroep bent of zwart geld hebt is er volgens mij niks aan de hand.

• Skoppie426
Viper® schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:37:
Apart, ik heb via Kraken al een aantal keren een withdrawal gedaan en nog nooit vragen of problemen (ING).

Banken hebben een onderzoeksplicht (AML) om bij verdacht betalingsverkeer vragen te stellen. Als jij kan aantonen dat je geen terreurgroep bent of zwart geld hebt is er volgens mij niks aan de hand.
Het maakt natuurlijk veel uit hoe groot die withdrawals waren. Onder de €10k zal geen enkele bank moeilijk doen denk ik.
Het kunnen aantonen dat het om legaal geld gaat is bij vele banken niet voldoende. Zelfs met alle aankoopbewijzen willen sommige banken niets weten van winst uit crypto. Dat weet ik uit eigen ervaring, en ik hoor en lees dat ik niet de enige ben.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Skoppie426 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:21:
[...]

Het maakt natuurlijk veel uit hoe groot die withdrawals waren. Onder de €10k zal geen enkele bank moeilijk doen denk ik.
Het kunnen aantonen dat het om legaal geld gaat is bij vele banken niet voldoende. Zelfs met alle aankoopbewijzen willen sommige banken niets weten van winst uit crypto. Dat weet ik uit eigen ervaring, en ik hoor en lees dat ik niet de enige ben.
Het gaat om 3 bedragen van 10k+
Op het moment dat een bank moeilijk gaat doen ga je natuurlijk naar de volgende. Als crypto gemeengoed wordt kan het niet lang duren voordat een bank dat markaandeel gaat meepakken.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:01
Onder de 10k is een vrijstelling van toepassing. Wie grotere bedragen aan zichzelf wil uitkeren zonder gezeik, kan beter 1x / week 9.999 doen.

100k+ moet tegenwoordig voorgemeld zijn binnen de EER -- anders heb je bij elke bank beet voor gezeik, niet de handigste actie

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-12-2022
D_Jeff schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:58:
Onder de 10k is een vrijstelling van toepassing. Wie grotere bedragen aan zichzelf wil uitkeren zonder gezeik, kan beter 1x / week 9.999 doen.

100k+ moet tegenwoordig voorgemeld zijn binnen de EER -- anders heb je bij elke bank beet voor gezeik, niet de handigste actie
Sorry voor de directheid maar dit klopt echt niet en ik spreek uit ervaring want werk al jaren bij een bank.

• Skalders
Youri93 schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:25:
[...]

Sorry voor de directheid maar dit klopt echt niet en ik spreek uit ervaring want werk al jaren bij een bank.
Kan je wat uitleg geven over hoe het dan wel net zit?

Spreiden om belasting te vermijden mag technisch niet in ieder geval, zover ik begrijp

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:19
[...]
Tot daar kan ik perfect volgen.
[...]
Ik wil dit gedrag van banken niet goedpraten, want in mijn ogen is dit niet oké. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij zo'n storting van 120k onderzoek moeten doen en als dat onderzoek vervolgens betekent 2300 pagina's doorspitten, dan kan ik me voorstellen dat een bank daar niet blij van wordt en liever niet dat soort klanten heeft.
Nogmaals, ik vind dit eigenlijk niet kunnen richting een klant, maar vanuit het perspectief van de bank is het niet onlogisch.

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-12-2022
Skalders schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:29:
[...]

Kan je wat uitleg geven over hoe het dan wel net zit?

Spreiden om belasting te vermijden mag technisch niet in ieder geval, zover ik begrijp
Ik doel meer op de grens van 10K, deze grens is er niet. 10K is een objectief criterium wat gemeld moet worden bij de FIU wanneer het contanten betreft, bijvoorbeeld:

''Een transactie voor een bedrag van € 10.000 of meer, waarbij contante omwisseling in een andere valuta of van kleine naar grote coupures plaatsvindt.
Objectief05 Een contante storting voor een bedrag van € 10.000 of meer ten gunste van een creditcard of een vooraf betaald betaalinstrument (prepaid card).''

Bij crypto geldt dit niet. Het is per bank verschillend welke risk-appetite deze bank aanhoudt en op welke wijze zij de geautomatiseerde systemen afstellen. Verder heeft het geen zin om een bedrag van 50k bijvoorbeeld te spreiden over 5 maal 10K aangezien de systemen niet alleen kijken naar volume/hoogte van het bedrag, maar ook naar frequentie.

Kort samengevat: wanneer je gaat uitbetalen naar de bank is het van belang documentatie te hebben van je crypte-transacties. Het is fijn als de initiële inleg aangetoond kan worden, vervolgens het koersrendement wat tot de uitbetaling heeft geleid. Als je dit op orde hebt is het in de meeste gevallen prima.

• candela
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:08
Ik vond hier het volgende op de site van AXA
https://www.axabank.be/nl...stions/cryptomunten-kopen
Om onze klanten zo goed als mogelijk te beschermen, heeft AXA Bank beslist om alle rekeningen op de lijst van de FSMA (de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten) te blokkeren. Dat betekent dat er via AXA Bank geen overschrijvingen kunnen plaatsvinden naar rekeningen op die lijst.

Ook een aantal van de grotere cryptoplatformen bevinden zich op die lijst, waardoor transacties naar die platformen niet toegestaan zijn.
Weet iemand welke exchanges op die lijst staan? Het enige wat ik vind op de FSMA site is https://www.fsma.be/nl/wa...ing_types_target_id_1=All maar daar staat geen enkele bekende exchange tussen volgens mij

• Skoppie426
Ik zie ook niet direct grote exchanges staan.

• candela
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:08
Skoppie426 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:58:
Ik zie ook niet direct grote exchanges staan.
Ik weet ook niet of dat de lijst is waar ze naar verwijzen. Maar voor de rest vind ik niks op die FSMA of Axa site

Maar het lijkt er wel op dat Axa op zich wel crypto friendly is dan gezien er staat
Uiteraard houden we de updates van de FSMA in de gaten en passen we ons aan. Wanneer een cryptoplatform bijvoorbeeld niet langer op de lijst met verdachte rekeningen staat, zullen we transacties naar die rekening opnieuw toestaan.

• Skoppie426
Naar is meestal minder een probleem dan van...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee