Philips HUE i.c.m. Bush Jaeger Smart@Home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK-92
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
Momenteel ben ik druk bezig met het renoveren van onze jaren 30 woning.
Ik wil het huis zo smart mogelijk maken zeker op gebied van verlichting.
Ik heb het idee om te gaan werken met Philips Hue lampen.
Totaal zullen er door de hele woning heen ca. 140 lampen komen. Deze wil ik allemaal smart kunnen bedienen met schakelaars en via google assistent.

Daarnaast zou ik de lampen willen besturen met het Busch Jaeger Smart@home systeem wat weer gelinkt zal worden aan de thermostaten, raambekleding etc.

Heeft iemand hier ervaring mee en is het überhaupt haalbaar om 140 lampen aan 3 of 4 bridges te koppelen of wordt dit complex?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:58
Philips geeft zelf aan max 50 lampen en iets van 10 accessoires te kunnen koppelen aan 1 bridge, dus je zult er inderdaad wel 3 à 4 nodig hebben. Dit is mogelijk.

Op het eerste gezicht lijkt mij 140 lampen wel erg veel, maar als je bijvoorbeeld ook buitenverlichting (gevelverlichting) meeneemt, tikt het aardig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Het aanbevolen limiet is 50 lampen per bridge (de harde limiet is 63 lampen), dus dan zou ik voor de zekerheid er net iets onder gaan zitten met hooguit 40 lampen per bridge ofzo. Met vier bridges heb je dan nog wat speelruimte.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW