Hoi!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is tijd voor een nieuwe desktop. Vooral voor dagelijks gebruik (thuiswerken, officewerk), een beetje programmeren en af en toe een game (zoals No man´s sky, Far cry). Wanneer ze weer betaalbaar zijn wil ik er in midrange videokaart bij aanschaffen, voorlopig doe ik het maar met de igpu. Voldoende geheugen voor virtualisatie is fijn: met de dedicated gpu wil ik tzt linux en windows naast elkaar kunnen draaien (met bijvoorbeeld proxmox).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu max ca 800 euro (exclusief videokaart dus).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De behuizing: ik heb nog een prima Fractal Design Core 1000. Wel de usb 2.0 versie, maar daarvoor biedt dit front panel uitkomst: akasa USB 3.1 Gen2 Type-C panel (op het gekozen moederbord zit voor front: 2x usb 2.0, 2x usb 3.1 en 1x usb type-C - dat past dus precies).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het plan is dat deze build weer een tijdje (jaren) meegaat. Stevige processor dus, voldoende geheugen. Voeding die ook een midrange videokaart aankan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en zuinig mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij ben ik al een heel eind, maar de vragen die ik nog heb: past de combi moederbord+koeling in de behuizing? Is de voeding een goede keuze als ik er later nog een videokaart bij zet? Zie ik iets over het hoofd?
Alvast superdank voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is tijd voor een nieuwe desktop. Vooral voor dagelijks gebruik (thuiswerken, officewerk), een beetje programmeren en af en toe een game (zoals No man´s sky, Far cry). Wanneer ze weer betaalbaar zijn wil ik er in midrange videokaart bij aanschaffen, voorlopig doe ik het maar met de igpu. Voldoende geheugen voor virtualisatie is fijn: met de dedicated gpu wil ik tzt linux en windows naast elkaar kunnen draaien (met bijvoorbeeld proxmox).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu max ca 800 euro (exclusief videokaart dus).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De behuizing: ik heb nog een prima Fractal Design Core 1000. Wel de usb 2.0 versie, maar daarvoor biedt dit front panel uitkomst: akasa USB 3.1 Gen2 Type-C panel (op het gekozen moederbord zit voor front: 2x usb 2.0, 2x usb 3.1 en 1x usb type-C - dat past dus precies).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het plan is dat deze build weer een tijdje (jaren) meegaat. Stevige processor dus, voldoende geheugen. Voeding die ook een midrange videokaart aankan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en zuinig mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij ben ik al een heel eind, maar de vragen die ik nog heb: past de combi moederbord+koeling in de behuizing? Is de voeding een goede keuze als ik er later nog een videokaart bij zet? Zie ik iets over het hoofd?
Alvast superdank voor het meedenken!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11500 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B560M PRO4 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 2.0 | ||
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,89 | € 101,89 |
| 1 | Front panel | akasa USB 3.1 Gen2 Type-C panel | ||
| Totaal | € 717,74 | |||