Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stevige desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nomi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 23:11
Hoi!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is tijd voor een nieuwe desktop. Vooral voor dagelijks gebruik (thuiswerken, officewerk), een beetje programmeren en af en toe een game (zoals No man´s sky, Far cry). Wanneer ze weer betaalbaar zijn wil ik er in midrange videokaart bij aanschaffen, voorlopig doe ik het maar met de igpu. Voldoende geheugen voor virtualisatie is fijn: met de dedicated gpu wil ik tzt linux en windows naast elkaar kunnen draaien (met bijvoorbeeld proxmox).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu max ca 800 euro (exclusief videokaart dus).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De behuizing: ik heb nog een prima Fractal Design Core 1000. Wel de usb 2.0 versie, maar daarvoor biedt dit front panel uitkomst: akasa USB 3.1 Gen2 Type-C panel (op het gekozen moederbord zit voor front: 2x usb 2.0, 2x usb 3.1 en 1x usb type-C - dat past dus precies).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het plan is dat deze build weer een tijdje (jaren) meegaat. Stevige processor dus, voldoende geheugen. Voeding die ook een midrange videokaart aankan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en zuinig mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Volgens mij ben ik al een heel eind, maar de vragen die ik nog heb: past de combi moederbord+koeling in de behuizing? Is de voeding een goede keuze als ik er later nog een videokaart bij zet? Zie ik iets over het hoofd?

Alvast superdank voor het meedenken!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11500 Boxed€ 209,-€ 209,-
1MoederbordenASRock B560M PRO4€ 119,-€ 119,-
1BehuizingenFractal Design Core 1000 USB 2.0
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 22,95€ 22,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 169,90€ 169,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 95,-€ 95,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,89€ 101,89
1Front panel akasa USB 3.1 Gen2 Type-C panel
Totaal€ 717,74

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:44
Prima samenstelling. Let erop dat je extra koeling (fans) koopt als je er een videokaart bij doet.

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 05-05 19:11
Nomi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:40:
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij ben ik al een heel eind, maar de vragen die ik nog heb: past de combi moederbord+koeling in de behuizing? Is de voeding een goede keuze als ik er later nog een videokaart bij zet? Zie ik iets over het hoofd?
Jahoor, processorkoeler past ook indien de kast verder dezelfde afmetingen heeft.
De maximale hoogte van de koeler staat namelijk niet bij de kast :P
GPU keuze ligt eraan welke je koopt, maar midrange moet wel lukken.

Prima moederbord. zou zelf met die build voor https://tweakers.net/pric...uf-gaming-b560m-plus.html.

• Djarune
Koeler gaat passen. 125mm < 148mm

• Nomi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 23:11
Waarom zou je zelf voor dat moederbord gaan? Het is vrijwel hetzelfde, zie ik, met wat meer opties aan de achterkant. Misschien omdat het een wat steviger bord is, met oog op de videokaart? Toch meer future proof?

En fijn om te weten dat de koeler past, @Djarune!

[Voor 5% gewijzigd door Nomi op 14-04-2021 14:10]

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 05-05 19:11
Nomi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:02:
[...]

Waarom zou je zelf voor dat moederbord gaan? Het is vrijwel hetzelfde, zie ik, met wat meer opties aan de achterkant. Misschien omdat het een wat steviger bord is, met oog op de videokaart? Toch meer future proof?

En fijn om te weten dat de koeler past, @Djarune!
Lijkt zowiezo iets beter leverbaar.
Iets meer opties, ook AO board ziet er iets steviger uit.
Maar 2.5Ghz poort ipv 1Ghz poort is dan meer futureproof.

[Voor 70% gewijzigd door J_aimy op 15-04-2021 07:59]

• Djarune
Als je een beter leverbaar bord zoekt met 2,5Gbps kun je nog voor de pricewatch: ASRock B560M Steel Legend gaan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True