Druppels waterverf op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackieee
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
Hoi,

Mijn laptop staat op een standaard zo'n 20 cm van mijn bureau, dus relatief veilig voor waterschade... zou je denken.

Ik was lekker met waterverf in de weer toen ik opkeek en plots wat druppels op m'n laptop zag. Stom!

Ik heb deze weggehaald met wattenstaafjes. Waterverf droogt aardig snel, dus heb niet het idee dat er echt iets naar binnen is gelekt. Tenminste, er zat één druppeltje in de naad van het touchpad en eentje tussen twee toetsen in, maar die is naar mijn weten niet echt ver naar binnen gelekt.

Ik heb m'n laptop uitgezet en nu hangt ie triest tussen twee speakers op de kop. Maar, ik heb dat apparaat eigenlijk wel weer nodig over een paar uur. Kan dat, of moet ik echt langer wachten?

Het waren dus maar een paar druppels, geen half glas ranja (wat me eerder is overkomen, helaas).

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Jackieee op 14-04-2021 14:52)

Verwijderd

Jackieee schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:45:
[...]

Redelijk, sommige waren echt wel volwaardige druppels maar die zijn niet echt op gevaarlijke plekken beland, middenop het scherm en op de vlakke stukken rond het toetsenbord. Alleen die twee waar ik me zorgen over maak (tussen toetsen en rand touchpad) waren net iets kleiner.
Een toetsenbord is normaal gezien vrij goed afgesloten. Het ergste dat er kan gebeuren is dat de toetsen er mee ophouden.

Tussen het touchpad en de case kan bij de meeste laptops niets tussen komen ivm opstaand randje waar hij in klikt. Afhankelijk van de opbouw.

Klinkt niet alsof het heel erg is wat er gebeurd is. Je kan nog even met de fohn over de getroffen gebieden zodat je zeker weet dat het goed droog is. Niet TE warm natuurlijk, want dan trekt je plastic krom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
meeste waterverfdruppels zijn eerder "sprietsjes" , is dat nu ook het geval? of zijn het echt volwaardige druppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackieee
99ruud99 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:40:
meeste waterverfdruppels zijn eerder "sprietsjes" , is dat nu ook het geval? of zijn het echt volwaardige druppels.
Redelijk, sommige waren echt wel volwaardige druppels maar die zijn niet echt op gevaarlijke plekken beland, middenop het scherm en op de vlakke stukken rond het toetsenbord. Alleen die twee waar ik me zorgen over maak (tussen toetsen en rand touchpad) waren net iets kleiner.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackieee schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:45:
[...]

Een toetsenbord is normaal gezien vrij goed afgesloten. Het ergste dat er kan gebeuren is dat de toetsen er mee ophouden.

Tussen het touchpad en de case kan bij de meeste laptops niets tussen komen ivm opstaand randje waar hij in klikt. Afhankelijk van de opbouw.

Klinkt niet alsof het heel erg is wat er gebeurd is. Je kan nog even met de fohn over de getroffen gebieden zodat je zeker weet dat het goed droog is. Niet TE warm natuurlijk, want dan trekt je plastic krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Klinkt inderdaad alsof het meevalt, maar als je veilig wilt spelen zou ik de laptop nog een nachtje laten drogen, eventueel in een bak met rijst.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackieee
Nou, top, bedankt voor alle reacties. Ik laat m voor de zekerheid nog een nachtje met rust en dan zien we morgen wel weer!

Dit is het eerste topic dat ik post op deze site, maar vind t nu al top! Bedankt.
Pagina: 1