Aankoop advies nieuwe versterker en speakerset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:34
Ik zoek een?
Receiver met speaker set

Wat is je budget?
1000-2000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
aansluiten op mijn samsung QE55Q60R TV voor films, gamen, tv kijken en muziek. De receiver middels wifi op bluetooth is optioneel daar we meestal alles doen via de smart TV. De speaker set moet minimaal 5.1 zijn inclusief subwoofer. Een set heeft de voorkeur maar hoeft niet perse als losse speakers mooi bij elkaar passen. Verder heb ik de voorkeur voor front speakers die (redelijk) klein zijn ipv van die grote zuil speakers. De set komt in onze woonkamer te staan (circa 50 m2 inclusief open keuken).

Wat heb je zelf al gevonden?

Receiver:
-Denon AVR-X1600H https://www.hifiklubben.n...-receiver/denavrx1600hbk/
Speaker set:
-Dali spektor 1 set https://www.hifiklubben.n...r-vokal--sub-c-8-d-5.1_1/

-Argon set: https://www.hifiklubben.n...ASS8MK2BK%2CARGALTOCMK2BK

Welke vragen heb je hier nog over?
Zeggen jullie: prima keuze doen of mwah er zijn wel betere opties?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
Het beste ga je luisteren in een Hifi winkel, echter is dat wellicht nu wat lastiger...
Zelf ben ik een aantal jaar terug ook gaan luisteren in een winkel.
Het idee was om met een setje Dali Zensor speakers naar huis te gaan, maar dit zijn toch Q Acoustic 3020 speakers geworden. Geluid is en blijft iets wat je moet horen.

1000 tot 2000 is best nog wel een verschil.
Ik denk dat je vooral moet gaan kijken naar wat je "minimaal" wilt qua Receiver.
De Danon AVR-X1600H is een prima receiver met eigenlijk alles erop en eraan.
De X2700H is net wat meer toekomstbestendig, maar kost je ook wat meer.

Qua speakers de Front en Center van hetzelfde merk en uit dezelfde serie houden om klantverschil te voorkomen.
Qua rear speakers kun je prima een alternatief merk/type gebruiken.
Qua subwoofer kun je goed shoppen bij een echt subwoofer merk als SVS bijv.

Een alternatief mooi 5.1 kant-en-klaar setje:
https://doublepoint.nl/q-...-plus-homecinema-pack-wit

Echter kun je hem ook zelf samen met:
- Q3030i - Front (net wat groter en meer volwassen)
- Q3090ci - Center
- Q3010i - Rear
- QB12 - Sub

Totaal: € 1.402,00

Pak hier de Denon X2700H bij en je gaat wel iets over je budget, maar wel een heel mooi setje mijn inziens.

Ik verwacht dat met name de sub zeker het Dali Spektor setje overtreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:12
Eens met @NL_Scratch .
De Denon AVR-X1600H voldoet, de X2700H voldoet misschien iets meer.
Maar je moet zelf kijken of je extra features voor jou nuttig zijn en het geld waard zijn.

Zowel de Dali als de Q Acoustic zijn goed ... maar zelf gaan luisteren zal je meer voldoening geven achteraf.
Sommigen houden nu eenmaal meer van het iets meer natuurlijk (vaak killer) geluid zoals bij bijvb. Focal, Klipsch of XTZ. Anderen houden meer van een warmer geluid zoals bijvb. B&W.
In een goede audio zaak kunnen ze je daar beter advies over geven, al zal het daar in een acoustisch aangeklede ruimte toch weer heel anders klinken dan bij je thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Svs heeft ook een 5.1 set met sb1000 subwoofer, zijn redelijk kleine speakers die prime satalieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Ik heb aanstaande zaterdag een afspraak gemaakt bij HIFI Klubben om eea te gaan beluisteren en verder te laten informeren over bovenstaande opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Wat gamen? HDMI 2.1 receivers zou ik even laten liggen wegens de issues met de chipset (niet alleen bij Denon). Al gebruik je geen 4K @120Hz, het zou mij altijd bijstaan dat je een nieuw product koopt wat niet volledig kan presteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aaaido schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:23:
Ik heb aanstaande zaterdag een afspraak gemaakt bij HIFI Klubben om eea te gaan beluisteren en verder te laten informeren over bovenstaande opties.
Houd er rekening mee dat als je de luidsprekers niet level matched met elkaar je geen goede vergelijking kan maken. Dus kijk of je met pink noise en een decibel meter kan bepalen op welk volume stand de versterker moet staan om ze goed te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 19:54
Qua receiver zou ik ook voor Denon gaan. Deze meten het beste in testen van bijvoorbeeld het extreem objectieve Audiosciencereview. Pak er wel eentje die Audyssey XT32 ondersteunt. Dit gaat een aanzienlijk verschil maken qua geluidskwaliteit vergeleken met de eenvoudigere modellen die alleen de basic versie van Audyssey aan boord hebben. Helaas zit je dan wel op de x3XXXh serie, en die zijn iets duurder. Tweedehands zijn ze echter ook te krijgen. Mocht je voor een ander merk gaan, kies er dan eentje die Dirac ondersteunt.

Ik ben zelf fan van Q Acoustics en van BK Subwoofers uit de UK. Voor mij vertegenwoordigen deze twee merken de beste bang for your buck in home cinema land. Een tweedehands set Q Acoustics uit de Concept serie zou trouwens veruit mijn voorkeur hebben. Voor €2000 sprokkel je met wat slim shoppen in ieder geval een prachtige set bij elkaar. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 14-04-2021 17:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
FeaR schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:26:
[...]

Wat gamen? HDMI 2.1 receivers zou ik even laten liggen wegens de issues met de chipset (niet alleen bij Denon). Al gebruik je geen 4K @120Hz, het zou mij altijd bijstaan dat je een nieuw product koopt wat niet volledig kan presteren.
Ik game enkel op een ps4 en in de toekomst zal deze vervangen worden door een ps5
Pagina: 1