Toon posts:

Intergas Kompakt HRE 28/24

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• turq54
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 31-07 18:11
Ik heb sinds een halfjaartje een Intergas Kompakt HRE 28/24. De instellingen zijn naar mijn idee niet optimaal.
Zelf woon ik in een appartement van 80m2.

Als ik de verwarming aanzet zie ik op de display van mijn cvketel 66 / 1 staan en volgens mij klopt dit niet. Mijn vader heeft ook een Intergas en als hij de cvketel aanzet staat ie op 75 / 5.

Kunnen jullie mij helpen wat ik moet doen.

Beste antwoord (via turq54 op 14-04-2021 12:57)

• Weezer-DC
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:27
Dat is gewoon de water temperatuur en modulatie stand.

Dus 66 is uitgave water temp en vermogens stand 1

Bij je vader staat de ketel temperatuur hoger ingesteld op 75 graden uitgave (maximaal) en de vraag door de thermostaat staat op maximaal (of is een aan/uit thermostaat en dus 5 is aan) dus vermogen op 5

Pak de handleiding erbij en je kan het zo wijzigen

Alle reacties

• P5ycho
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik zou beginnen om de handleiding te lezen, daar staat in wat die codes op het display betekenen.

Wat is je klacht?

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:52

OmeJoyo

This is me

Ik zou beginnen met de handleiding.

Verder, waarom denk je dat het niet klopt? Omdat de ketel een andere temperatuur aangeeft en een andere statuscode?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• turq54
P5ycho schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:59:
Ik zou beginnen om de handleiding te lezen, daar staat in wat die codes op het display betekenen.

Wat is je klacht?
De meldcode is 1:

- Lucht in installatie. Ontlucht ketel en cv-installatie / Reeds gedaan
- Pomp draait niet / Geen idee hoe ik dit moet checken
- Controleer de bedraging tussen de pomp en de branderautomaat / Ook geen idee hoe ik dit moet checken
- Te weinig doorstroming in installatie, radiatoren dicht, pompstand te laag / Bar staat op 1.7 en alle radiatoren zijn open

• hesselbeertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:22
Ik zou beter lezen. Je verwart nu foutcode 1 met statuscode 1.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• turq54
OmeJoyo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:00:
Ik zou beginnen met de handleiding.

Verder, waarom denk je dat het niet klopt? Omdat de ketel een andere temperatuur aangeeft en een andere statuscode?
Mijn vader heeft ook een Intergas en als hij de cvketel aanzet staat ie op 75 / 5.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:52

OmeJoyo

This is me

turq54 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:29:
[...]

Mijn vader heeft ook een Intergas en als hij de cvketel aanzet staat ie op 75 / 5.
Ja die staat dus op 75 graden te blazen daar zou ik me meer zorgen over maken.

De andere laat de status zien, maar nogmaals, de handleiding. Ik heb deze ketel ook en die is enorm duidelijk.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:27

Bij je vader staat de ketel temperatuur hoger ingesteld op 75 graden uitgave (maximaal) en de vraag door de thermostaat staat op maximaal (of is een aan/uit thermostaat en dus 5 is aan) dus vermogen op 5

• turq54
OmeJoyo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:32:
[...]

Ja die staat dus op 75 graden te blazen daar zou ik me meer zorgen over maken.

De andere laat de status zien, maar nogmaals, de handleiding. Ik heb deze ketel ook en die is enorm duidelijk.
Ahaa.. bedankt! :)

• turq54
Weezer-DC schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:34:

bedankt voor je reactie!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee