USB Passthrough - domme vraag: wat wordt hiermee bedoeld?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De Corsair K70 en K95 hebben een USB Passthrough kabel.
Ik moet helaas bekennen: ik heb geen idee wat dit inhoudt.

Beste antwoord (via tww62 op 14-04-2021 14:51)

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:11
Geen domme vraag, wel vrij makkelijk op te zoeken. https://switchandclick.co...assthrough-on-a-keyboard/

Simpel gezegd, een doorgeefluik voor een usb aansluiting op de keyboards.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:11
Geen domme vraag, wel vrij makkelijk op te zoeken. https://switchandclick.co...assthrough-on-a-keyboard/

Simpel gezegd, een doorgeefluik voor een usb aansluiting op de keyboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:10
In dat toetsenbord zit een USB-aansluiting. De USB-kabel aan het toetsenbord is voor het aansluiten van het toetsenbord aan je computer. Met de USB Passthrough kabel sluit je de USB-aansluiting in het toetsenbord aan op je computer.

[ Voor 14% gewijzigd door Groentjuh op 14-04-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Aha .. Heel hartelijk dank! Zoals gezegd, ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord en dácht dat het iets met de kabel te maken had die zich aan het eind opsplitst in 2 USB aansluitingen.

Heeft kennelijk met de USB aansluiting op het toetsenbord te maken, maar hoe dan die 2e aansluiting in dit verhaal past..?

1 aansluiting in de PC, de andere hangt erbij, waarvoor die dient, geen idee. Ik neem aan dat de USB aansluiting op het toetsenbord ook gebruikt kan worden voor b.v. Yubikey ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRaKqcNroIp_HN5W9_540LeynIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eXLr3JjAJVJLE2AaFdazb6p2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
er komen 2 stekkers uit het toetsenbord, die steek je in je pc (of dock of monitor) en je hebt 1 ingang in je toetsenbord, daar kan je bijv. je muis in steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:45
De ene kabel is voor je toetsenbord,
de ander is voor het usb-gat in je toetsenbord.
Wat het doet: je kan nu gewoon usb sticks in je toetsenbord steken, ipv dat je moet bukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:07
Een USB voor het toetsenbord zelf en een USB voor de passtrough, die passtrough is niets anders dan een ingebouwde USB verlengkabel. Doordat het een verlengkabel is kan die voor inderdaad voor yubikey, maar uiteraard ook voor alle andere doeleinden zoals een webcam, USB dac etc worden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14

Turismo

Clobberin' time!

Die 2e USB kabel is zodat je passthrough port een volwaardige USB is die gebruikt kan worden.

Het probleem stel het had 1 kabel is dat die dan de stroom en de bandbreedte moet delen met het keyboard en de passthrough. Risico zou dan zijn dat keyboard bijv uitvalt of hapert wanneer je usb powered device (bijv. muis, microfoon) op die passthrough zou zetten.

Alles wat je nu op een normale usb port doet werkt ook op passthrough, dus ook die Yubikey.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties. Waardeer ik zeer.
Duidelijk nu.

Zoek een nieuw toetsenbord met deze, zeg maar, K95 kwaliteit. Prijs is niet belangrijk.
Er is geloof ook al een K100 - moet de review(s) nog lezen. Kan de K95/K100 'blind' kopen,
maar wil ook de alternatieven (als die er al zijn) bekijken.

Zal er een aparte thread starten.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
Ik zou ze wel even in de mediamarkt proberen als je de kans hebt. Ik heb een k95, maar vind het wel een ratelig ding. Gebruik hem ondertussen ook niet meer omdat ik een ander toetsenbord heb die toch wat steviger inelkaar zit en beter keycaps gebruikt
Pagina: 1