Opzoek naar een 13/14 inch Thin&light laptop voor max 700 eu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik ben opzoek naar een laptop die toekomst gericht is en ik zeker nog wel 4 jaar mee vooruit kan. Het moet een lichte laptop zijn van premium materialen van maximaal 14 inch.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor studie; office, browsen veel typen, dus een fijn toestenbord

Wat is je budget?
Tussen de 6 en 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja het moet daarom een lichte laptop zijn die makkelijk mee te nemen is en is voorzien van een goede accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al wel een aantal laptops gevonden maar toch hier even vragen :)

Gevonden;
-Dell inspiron 14 (deze is jammer genoeg nergens meer te krijgen)

- https://tweakers.net/pric...;1672760;1667700;1559080/

Acer heeft nu een actie op de acer site voor studenten waardoor onderstaande 680 euro is;
https://store.acer.com/nl...laptop-sf314-42-srebrny-1

Voor welke laptop zouden jullie gaan en waarom?

En hebben jullie verder nog tips en/of adviezen?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-Robot op 14-04-2021 11:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 09:07
Op de site van Dell staat inmiddels de nieuwe Inspiron 14 5000 met nieuwe AMD 5000-serie chips: https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-14-5415-laptop

[ Voor 33% gewijzigd door RoccoS op 14-04-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
Die dell ziet er interessant uit, ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe laptop in de range van 600-700 euro.
Ik zou er alleen 2x 8GB in willen hebben en ik zie die optie niet.

Ik kan ook zo snel niet vinden of je makkelijk zelf een extra module kunt bijkopen (los ergens) en deze dan kan bijprikken. Ik kan dit prima, ik weet alleen niet of de dell laptops makkelijk open gaan en of de modules bijvoorbeeld gesoldeerd zitten ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
Volgens de handleiding heeft die laptop twee SODIMM slots. Je kunt er dus gewoon zelf geheugen bij doen na aankoop. Ook de SSD zit in een M2 slot, dus ook vervangbaar. Wat dat betreft erg mooi en een vooruitgang ten opzichte van die vastgesoldeerde rommel die ze eerder verkochten.

Bron: https://dl.dell.com/topic...top_users-guide_nl-nl.pdf

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Saeverix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:55:
Volgens de handleiding heeft die laptop twee SODIMM slots. Je kunt er dus gewoon zelf geheugen bij doen na aankoop. Ook de SSD zit in een M2 slot, dus ook vervangbaar. Wat dat betreft erg mooi en een vooruitgang ten opzichte van die vastgesoldeerde rommel die ze eerder verkochten.

Bron: https://dl.dell.com/topic...top_users-guide_nl-nl.pdf
Topper!
ik heb het niet kunnen vinden, lijkt erop dus dat er gewoon nog 8 GB bij kan.

https://tweakers.net/gehe...AyTOV64haxQPyVNOP-UB0IIFw

@Saeverix (of iemand anders)
is een reepje uit bovenstaande selectie een optie? en welke module dan te kiezen die goed past bij de andere module die dell meeleverd?

[ Voor 6% gewijzigd door KnuCha op 20-04-2021 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
KnuCha schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:00:
[...]

@Saeverix (of iemand anders)
is een reepje uit bovenstaande selectie een optie? en welke module dan te kiezen die goed past bij de andere module die dell meeleverd?
Dat het kan weten we zeker, welke compatible is weet ik zo niet. Hangt ook af van bijvoorbeeld de timings van de originele module. Wellicht heeft Dell een overzicht van modules die compatible zijn.
Ik zou gewoon even een tijdje met de 8GB werken, en daarna gewoon eentje proberen. Als het werkt is het mooi, werkt het niet dan kun je altijd nog een tweede zelfde module erbij kopen. In het ergste geval kost het je 45-50 euro extra.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skonak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 23:43
Zonder dit topic te willen kapen wil ik toch even bedanken voor de tips hier!

Zelf ook zojuist overstag gegaan met de Dell. Zeer nette machine voor de prijs! Vooral ook omdat het tegenwoordig een ware zeldzaamheid is om een compacte laptop te vinden waar het geheugen nog uitgebreid/vervangen kan worden.

Zocht in eerste instantie eigenlijk in een wat hogere segment (lees: XPS-lijn of Thinkpad oid) maar daar is het geheugen vaak gesoldeerd of maar deels uit te breiden. Ik doe zo af en toe wel is wat zwaarders op een laptop (code compiling / photo/video-editing) en dan vind ik zo'n 4 core Intel part wat krap aan. Helemaal zonder geheugen uitbreidmogelijkheden.

Enige punten van aanmerking zijn dan wellicht het scherm (250 nits, 45%NTSC), en daarnaast zag ik liever een usb-c laadpoort ipv zo'n powerjack van Dell.

Hij zal hier vaak aan een gekalibreerd scherm hangen dus het scherm is niet zo'n issue voor mij. Bij de handleiding staat overigens "Ondersteunt Power Delivery die hiermee in twee richtingen voeding tussen apparaten levert" wat lijkt te impliceren dat hij via de type-C usb-poort wel opgeladen kan worden.

@KnuCha Ik ga zelf ook nog een reepje van 8GB erbij prikken. Denk dat ik eerst even wacht totdat hij binnen is en dan even de bottom-cover verwijder (mits dit gemakkelijk gaat) om te checken wat voor één er in zit en dan denk ik eenzelfde model bestel. Mocht de onderkant ingewikkeld zijn om te verwijderen dan check ik wel via een Hardware tooltje. Sowieso wel een goed idee zoals @Saeverix zegt om even na te vragen bij Dell hoe dat zit. Anyway ik laat het wel weten zodra ik em binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
skonak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:56:
Zonder dit topic te willen kapen wil ik toch even bedanken voor de tips hier!

Zelf ook zojuist overstag gegaan met de Dell. Zeer nette machine voor de prijs! Vooral ook omdat het tegenwoordig een ware zeldzaamheid is om een compacte laptop te vinden waar het geheugen nog uitgebreid/vervangen kan worden.

Zocht in eerste instantie eigenlijk in een wat hogere segment (lees: XPS-lijn of Thinkpad oid) maar daar is het geheugen vaak gesoldeerd of maar deels uit te breiden. Ik doe zo af en toe wel is wat zwaarders op een laptop (code compiling / photo/video-editing) en dan vind ik zo'n 4 core Intel part wat krap aan. Helemaal zonder geheugen uitbreidmogelijkheden.

Enige punten van aanmerking zijn dan wellicht het scherm (250 nits, 45%NTSC), en daarnaast zag ik liever een usb-c laadpoort ipv zo'n powerjack van Dell.

Hij zal hier vaak aan een gekalibreerd scherm hangen dus het scherm is niet zo'n issue voor mij. Bij de handleiding staat overigens "Ondersteunt Power Delivery die hiermee in twee richtingen voeding tussen apparaten levert" wat lijkt te impliceren dat hij via de type-C usb-poort wel opgeladen kan worden.

@KnuCha Ik ga zelf ook nog een reepje van 8GB erbij prikken. Denk dat ik eerst even wacht totdat hij binnen is en dan even de bottom-cover verwijder (mits dit gemakkelijk gaat) om te checken wat voor één er in zit en dan denk ik eenzelfde model bestel. Mocht de onderkant ingewikkeld zijn om te verwijderen dan check ik wel via een Hardware tooltje. Sowieso wel een goed idee zoals @Saeverix zegt om even na te vragen bij Dell hoe dat zit. Anyway ik laat het wel weten zodra ik em binnen heb :)
Ik ga inderdaad ook een reepje bijbestellen nadat deze binnen is en ik kan controleren wat voor module er in zit. en dan prik ik iets soortgelijks bij.

ik heb vanmiddag de Ryzen 7 variant gekozen met 512GB SSD. van 799 voor 687 na invoeren van de code SALE14. ben erg content met de prijs/prestatie verhouding en deze laptop past mooi naast mijn eigen gamelaptop, die is 4 x zo duur in de btw :P

bestelling is geplaatst, levertijd staat op circa 3 weken.
Pagina: 1