Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar de 550Wp panelen van JA Solar.
Nou heeft PriceBusters Nederland die binnenkort op voorraad, alleen kan ik nergens op internet ervaringen met deze partij vinden.
Ze leveren ook airco's, warmtepompen en EV-laders, dus voor dit forum ook best interessant.
Maar krijg nog niet het 100% vertrouwen in de partij.

O.a. omdat ze me belden nadat ik een aantal panelen van 550Wp in mijn winkelmand had laten staan. (hij wilde melden dat ze pas in mei komen ipv april, dat stond vanochtend nog bij de artikel-omschrijving)

Tot daar aan toe ging het ok, maar toen begon hij over dat ik ook voor de 495Wp panelen kon gaan, als ik er dan een Tigo optimizer bij zou bestellen zou ik alsnog rond de 550Wp uit komen...?!?
Toen ik uitlegde dat ze vooral voor schaduwproblemen zijn, zei hij dat sinds een tijdje ze ook kan gebruiken om de kracht van een zonnepaneel te versterken.

Toen was ik m echt even helemaal kwijt... Ben naar aanleiding daarvan wat meer gaan zoeken over deze partij.
Maar werd daar eerder minder zeker van dan dat het me vertrouwen gaf.

Of ben ik nu te achterdochtig?
Ook bij de KvK kan ik niks over hen terugvinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Chickendorp op 15-04-2021 00:23 ]

Alle reacties

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 22:05
Als dat letterlijk zo gezegd is wekt dat geen vertrouwen, het tegenovergestelde zelfs.
https://drimble.nl/bedrijf/assen/9904980/clicksales.html

Het zou natuurlijk kunnen dat je de stagaire gesproken hebt, dat weet ik niet. Al is er officieel maar 1 persoon werkzaam.
https://bedrijvenmonitor....rs/kvknummer/040791420000

Maar goed, de eigenaar hoeft de techniek niet te snappen om goedkoop te kunnen in en verkopen. Hij kan dan alleen beter niet gaan bellen, komt hij vanzelf de verkeerde tegen.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Chickendorp schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:34:
Ik ben al een tijdje op zoek naar de 550Wp panelen van JA Solar.
Nou heeft PriceBusters Nederland die binnenkort op voorraad, alleen kan ik nergens op internet ervaringen met deze partij vinden.
Ze leveren ook airco's, warmtepompen en EV-laders, dus voor dit forum ook best interessant.
Maar krijg nog niet het 100% vertrouwen in de partij.

O.a. omdat ze me belden nadat ik een aantal panelen van 550Wp in mijn winkelmand had laten staan. (hij wilde melden dat ze pas in mei komen ipv april, dat stond vanochtend nog bij de artikel-omschrijving)

Tot daar aan toe ging het ok, maar toen begon hij over dat ik ook voor de 495Wp panelen kon gaan, als ik er dan een Tigo optimizer bij zou bestellen zou ik alsnog rond de 550Wp uit komen...?!?
Toen ik uitlegde dat ze vooral voor schaduwproblemen zijn, zei hij dat sinds een tijdje ze ook kan gebruiken om de kracht van een zonnepaneel te versterken.

Toen begon ik wat argwaan te krijgen... Of ben ik nu te achterdochtig?
Ook bij de KvK kan ik niks over hen terugvinden.
Het domein is 9 maanden oud ongeveer, dergelijke dozenschuivers komen en gaan. vooral in de instalatie wereld zijn er veel ik kocht een wtw bij winkel a belt wasco mij om hem morgen te bezorgen. Mijn vrouw koopt even iets later bijj winkel b belt wasco mijn vrouw een uur later voor de bezorging :+ het zijn allemaal bedrijfjes met 1 -4 mensen met een website en een link naar de echte voorraad houder zoals Wasco, TU oid.

mooie is dat ik zelf een wasco account heb, maar nooit aan die prijzen kan komen :+

https://www.sidn.nl/whois...ricebusters.nl%2F&lang=nl

https://www.kvk.nl/zoeken...ters&start=0&site=kvk2014

https://www.google.com/ma...!3d53.0084508!4d6.5450273

99% dozenschuiver en dan zonder ze daadwerkelijk te schuiven, voor een echte oplichter zou het doek inmiddels wel gevallen zijn denk ik. (ik geef geen garantie :+ )

• Chickendorp
  • Niet online
Ze vertelden ook dat ze voormalig installateurs waren maar dat het op een gegeven moment beter was om alleen de spullen te verkopen. Dat kan ik niet terugvinden in de KvK gegevens?!?

Misschien zijn het woorden om de betrouwbaarheid te laten vergroten, maar bij mij werken ze averechts...

• Chickendorp
  • Niet online
busscherski schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:13:

Het zou natuurlijk kunnen dat je de stagaire gesproken hebt, dat weet ik niet. Al is er officieel maar 1 persoon werkzaam.

Maar goed, de eigenaar hoeft de techniek niet te snappen om goedkoop te kunnen in en verkopen. Hij kan dan alleen beter niet gaan bellen, komt hij vanzelf de verkeerde tegen.
Ik heb diegene zelf gesproken...

• twain4me

twain4me

Chickendorp schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:55:
Ze vertelden ook dat ze voormalig installateurs waren maar dat het op een gegeven moment beter was om alleen de spullen te verkopen. Dat kan ik niet terugvinden in de KvK gegevens?!?
geschiedenis valt geloof ik onder het betaalde stukje kvk gegevens. maar dat is alleen zichtbaar als de inschrijving het zelfde is gebleven en daar wijzigingen in zijn gemaakt als er een nieuwe bv voor is gestart of een eenmanszaak op iemand anders zijn naam ga je dat niet terug vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 14-04-2021 20:13 ]

• twain4me

twain4me

Chickendorp schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:55:

Misschien zijn het woorden om de betrouwbaarheid te laten vergroten, maar bij mij werken ze averechts...
dan koop je toch gewoon elders. :)

je moet er vooral een goed gevoel bij hebben. en misschien moeten we wel blij zijn dat ze geen instalateur meer zijn, want daar bakte ze met dergelijke kennis weinig van heb ik het vermoeden. :+

Ik was dus bezig voor mijn wtw en moest ook een plenum hebben een onderdeel wat nagenoeg elk wtw systeem nodig heeft, kon het niet vinden op de site, dus wij bellen krijg je de eigenaar (en enig werkend persoon) aan de telefoon en die weet dus niet wat een plenum is. Blijft bijzonder deze manier van handelen.. je zou zeggen dat wasco gewoon zelf beter de prijzen naar beneden kan doen en 1 prijs voor iedereen. maarja ze blijven liever groothandel B)

• busscherski
twain4me schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:10:
Blijft bijzonder deze manier van handelen.. je zou zeggen dat wasco gewoon zelf beter de prijzen naar beneden kan doen en 1 prijs voor iedereen. maarja ze blijven liever groothandel B)
Een van de redenen zal zijn dat wanneer ze aan consumenten leveren ze een flink percentage retour gestuurd gaan krijgen. Als ze dat niet perfect doen krijgen ze nog een slechte review ook nog.

Genoeg hobby loodgieters die voor de klus van elk soort messing een paar willen laten komen en de 80% die overblijft retour sturen.

Die ellende hebben ze liever niet.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• twain4me

twain4me

busscherski schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:30:
[...]

Een van de redenen zal zijn dat wanneer ze aan consumenten leveren ze een flink percentage retour gestuurd gaan krijgen. Als ze dat niet perfect doen krijgen ze nog een slechte review ook nog.

Genoeg hobby loodgieters die voor de klus van elk soort messing een paar willen laten komen en de 80% die overblijft retour sturen.

Die ellende hebben ze liever niet.
ohw ik snap het wel, maar ik begrijp het niet altijd ;)

• busscherski
Eigenlijk wel sneu voor Bart dat dit topic op nr. 5 staat in Google.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrBCvv6OWE7i1T8u0OJ8g6Ks8es=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mVPM2GlPa4BN9ShdPuydS2fz.png?f=fotoalbum_large

• Chickendorp
  • Niet online
@busscherski
Je kunt het ook als een kans zien?!?

• HSA.Solar
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben zelf geen fan van dat soort partijen... zoals al eerder geantwoord zijn er duizenden van dit soort bedrijven die komen en gaan, niet zonder reden dat alleen de eerste 3 maanden van dit jaar al 3000 'installateurs' zijn verdwenen.

Uit zijn antwoord blijkt in ieder geval dat hij absoluut geen verstand van zaken heeft. 495wp panelen zullen nooit 550 worden. Sowieso is dat soort panelen niet echt handig voor particuliere daken gezien de enorme afmeting en meestal 30kg gewicht, maar dat is een persoonlijke mening.

Ik weet niet hoeveel van dat soort 500wp+ panelen je zoekt?

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

• Starlord1981
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik snap wel een beetje de achterdochtigheid.

Ik zag de topic voorbij komen, Ik begrijp dat we tegenwoordig op onze hoede moeten zijn, ik heb zelf panelen bij deze partij besteld en heb ze na 4 dagen gewoon ontvangen. 1 van hun partners is gewoon een gecertificeerd installatie bedrijf in het noorden, die hebben alles net geïnstalleerd. Blij met het resultaat en de aanschaf scheelde een boel centjes voor ons.

tegenwoordig zijn er gewoon veel webwinkels in Nederland. maar hun kvk bestaat al een tijdje dik 15 jaar, Als het nou net dit jaar was snap ik de wantrouw.

Vanuit hier waren wij tevreden in ieder geval :)

• Chickendorp
  • Niet online
@Starlord1981

Het feit dat je speciaal voor deze post je hebt aangemeld bij Tweakers maakt het niet echt geloofwaardiger...

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
even puur de techniek, wil het niet hebben over de vertrouwelijkheid van de dozen schuiver.
Chickendorp schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:34:

een fabiek die zonnepanelen maakt, die maakt cellen, die worden bij elkaar gesoldeert.
mooi achterplaatje en glasplaatje er voor, frampje er om, en klaar is klara.
dit proberen ze zo goed mogenlijk te doen, dan hebben ze meer Wp, en meer Wp is meer geld waard is meer winst.

dan gaat het paneel onder een test bank door, die meet onder speciale test omstandigheden hoeveel W er uit komt, en dat word grofweg het aantal Wp.
nu kan een paneel iets meer Vmpp leveren of iets meer Ampp, het wisselt een beetje per paneel.
(bij de betere leveranciers en panelen kun je ook de flash data opvragen als je dat wil.
echt heel veel heb je er niet aan.)

Vmpp x Ampp = Wp.

maar een omvormer heeft het liefste dat alle panelen de zelfde Ampp leveren,
dus er is iets van verlies door kleine verschillen.
hoeveel is dit verlies, tja als een paneel te koop staat voor 500Wp, dan is die dus tussen de 500 en de 505Wp, het gaat dus over de 5W verschil die er misschien is.
als uit de testbank een 506Wp komt, dan word hij als 505Wp verkocht en niet als 500Wp. ;)

dit verschil kan tigo (of andere optimizers) dus wel opvangen.
maar een tigo heeft ook stroom nodig, anders doet die helemaal niks, en daar ben je grof weg het verschil al weer kwijt. ;)

maar dan heb je ook nog de praktijk.
een 500Wp paneel, die levert in de volle zon een 350W als hij erg warm word dan zakt het aantal W. :-(
maar in het voorjaar is er een fris windje en worden de panelen lekker gekoeld, dan kan hij omhoog schieten naar 520W (dit gebeurd minder als 15 minuten per jaar.).
dus leuk dat Wp getal , maar het zegt zo weinig over het aantal W, maar wel iets over het aantal kWh per jaar.

en dan nog opletten.
je hebt de tigo TR4-A-O die 475W als maximaal doet, en de 500W en nu ook een variant die 700W doet.

maar uiteindelijk kun je van een 495Wp paneel geen 550Wp paneel maken, met geen enkele techniek ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• migjes
@Chickendorp
oke een 550Wp paneel (oke zijn die al te krijgen. :? )

ik denk dat je deze bedoelt:
https://www.jasolar.com.cn/html/en/2020/22.html

wat zouden ze bedoelen.
550Wp = het standaard Wp + het bifacial effect (die aardig betwijfelbaar is, maar altijd een speciale bevesteging nodig heeft om dat te kunnen berijken.)
of 550Wp = standaard Wp zonder bifacial effect.
ik krijg het niet helemaal duidelijk uit de specs gehaald, maar pasop voor hele zonnige marketing, je hebt liever zonnig weer. ;)

en die panelen zijn een woeping 228cm x 113cm = 2,5764m2 oppervlak
550Wp / 2,5764 = 213Wp per m2 oppervlak.
vergelkijken we dat met een "normaal" LG paneel.
https://www.winkelman-zon...wart-frame-mat-380wp.html
170cm x 101cm = 1,717 m2
380Wp / 1,717 = 221Wp per m2 dakoppervlak.

je hebt dan wel iets meer panelen nodig, maar die LG panelen halen dus meer kWh uit elke m2 die je hebt.
(of je dak is zo een maat dat je perse die andere panelen nodig hebt. maar dat weet ik niet moet je zelf uitzoeken, kan ik niet ruiken.)
maar een paneel met veel Wp is niet perse dus beter als 1 met minder Wp. ;)

(en buiten dat ik heb panelen die doen maar 202Wp per m2.
maar die panelen leveren wel 8-10% meer kWh per Wp (dit komt doordat de cellen 2 verschillende technieken gebruiken.)
dit brengt ze ondanks dat het oudjes aan het worden zijn nog steeds rond de zelfde opbrengst als de nieuwste LG's. ;) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Chickendorp
  • Niet online
migjes schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:19:
@Chickendorp

wat zouden ze bedoelen.
550Wp = het standaard Wp + het bifacial effect (die aardig betwijfelbaar is, maar altijd een speciale bevesteging nodig heeft om dat te kunnen berijken.)
of 550Wp = standaard Wp zonder bifacial effect.
ik krijg het niet helemaal duidelijk uit de specs gehaald, maar pasop voor hele zonnige marketing, je hebt liever zonnig weer. ;)
Bedankt voor deze aanvulling!
Bevestiging op een normaal pannendak lijkt niet zo slim bij die Bifacial panelen...
Dan misschien toch op zoek naar een zonnepaneel met een iets lager aantal Wp's, met aan 1 zijde opbrengst.

*Update:
De bifacial panelen van LG geven in de typenaam alleen het aantal Wp op dat via de voorkant naar binnen komt. Afhankelijk van de ondergrond komt daar nog een percentage bij.
Maar kan er niet achter komen of dat bij JA Solar ook zo gedaan wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Chickendorp op 15-04-2021 17:25 ]

• migjes
@Chickendorp
jep, zoals LG het doet hoort het vind ik.
elke onder grond is anders en reflecteert anders.
en het bifacial gedeelte is een beetje moeaaa ongeveer.
maar vaak voor gewone schuine daken niet interesant.
misschien een wit plat dak (zie dat maar eens wit te houden.) dan kan het wel leuk zijn.
of als afdakje bij de schuur of zo, kan ook leuk er uit zien.
dus voor sommige kunnen het leuke panelen zijn, maar voor de bulk is het niks.

en dan ook de maat toch stiekem 2,5m2, til dat maar het dak op en installeer het eens.
dit is grote als een binnen deur, daar ben je wel even mee aan het klungelen.

dit soort panelen zijn bedoeld voor weilandjes, daar maakt de grote niet uit, en de 1500V ondersteuning geeft een mogelijkheid om er 24 per mpp te doen, dan heb je omvormers met 6mpp's en heb je een leuk weilandje vol. ;)

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:01
HIer even een positieve noot over Pricebusters; ik had vorige week wat te snel een paar panelen+omvormer besteld en belde de volgende dag even. Het was geen enkel probleem om de order te annuleren en gelijk kreeg ik mijn geld terug met een nette creditnota. Ook paste hij gelijk de website aan i.v.m. een nieuwe voorraad panelen.

De beste man was verder uiterst behulpzaam en stelde wat alternatieven voor. Ik heb nog geen keus gemaakt overigens; ik zit met bepaalde maximum maten en mogelijke schaduwwerking aan twee kanten maar wil natuurlijk wel zoveel mogelijk opwekken.

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 18:17
Hier ook positief.. 10 zonnepanelen besteld die andere shops ( en ik heb er een hoop afgebeld) niet snel konden leveren. (binnen 2 weken) Ik had de zonnepanelen binnen 1 week al binnen en hun waren ook nog eens 1 van de betere kwa prijs voor de type panelen die ik wilde.. Ze werken als een......zonnetje 8)

• Obelix
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-02 13:29
busscherski schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:13:
Als dat letterlijk zo gezegd is wekt dat geen vertrouwen, het tegenovergestelde zelfs.
https://drimble.nl/bedrijf/assen/9904980/clicksales.html

Haha die man had voorheen een kroeg. Volgens de kvk bestaat hij sinds 2005. Maar met zijn zonnepanelen is hij in de corona crisis pas begonnen. Doet alsof het een grote partij is. Maar is is een dwergje.

• busscherski
Obelix schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:20:
[...]

Haha die man had voorheen een kroeg. Volgens de kvk bestaat hij sinds 2005. Maar met zijn zonnepanelen is hij in de corona crisis pas begonnen. Doet alsof het een grote partij is. Maar is is een dwergje.
Nouja, al doende leert hij denk ik wel.

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 21:47

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 15:00
Ik heb recent de JA Solar JAM72S-30-545-MR Mono geplaatst. Grote jongens, maar goed te doen. Deed dit in m'n eentje op een platdak. Deze heb ik via Winkelman Zonnepanelen. Prima ervaring. Je moet standaard 2-3 weken wachten. Dus mocht je partij een probleem zijn. Wat ik overigens op slecht advies na. Heb ik nog niet gelezen dat iemand dit heeft. Kan je niet bestellen dat je betaald bij levering en of ophalen? Mogelijk startend bedrijf?

Over de zonnepanelen vs lg panelen. Ik had in 2018 10 330wp panelen en nu 11 545wp panelen. Wat ik tot nu toe zie is dat ze behoorlijk snel. Behoorlijk veel energie leveren. Dus ja ze zijn groot, heel groot. Maar in mijn geval kon ik hiermee de meeste energie opwekken qua oppervlakte. Ik kon ze alleen in portrait kwijt. Waar de 230 max qua lengte was. Maar de breedte in beide gevallen net zoveel panelen kwijt kon.
Pagina: 1