Denon AVR-X 1400-H en Fiio BTA30

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelscheper
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 18:57
Hey allen,

Ik heb gisteren een FiiO BTA30 bluetooth transmitter gekocht, met als primaire doel om de Sony WH-1000XM4 bluetooth koptelefoon te kunnen verbinden met de Denon AVR-X1400H receiver, aangezien deze geen bluetooth transmitter functionaliteit heeft. Ik heb specifiek deze FiiO gekocht omdat die de Sony codec LDAC ondersteunt, omdat de XM4 geen APTX ondersteunt voor low latency geluid. Ik kwam echter tot de conclusie dat ik op de Denon geen optische of digitale uitgang lijk te hebben (behalve voor de subwoofer) en de FiiO alleen (digitale?) coax of optische ingang heeft.

Mijn vraag is daarom tweeledig. Hoe kan ik met de Sony koptelefoon toch naar de Denon luisteren (meerdere HDMI inputs, zoals KPN televisie, mediaspeler of Chromecast allemaal afgesloten in de Denon)? Als ik op de goede weg zit met de FiiO, hoe kan ik deze toch aansluiten op mijn Denon receiver?

Hulp is heel erg gewaardeerd!

Beste antwoord (via FeaR op 29-04-2021 02:30)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

niels132 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:54:
Om de FiiO aan te sluiten zul je met een convertor als deze aan de slag moeten. Deze kun je dan op de pre-out van zone 2 aansluiten.
Ik zie geen Zone 2 op de genoemde Denon? Al had de receiver dat gehad, Zone 2 is haast nooit een goede keuze. Zeker op lagere modellen zoals deze Denon heb je dan alleen doorvoer van analoge inputs, netwerk en USB. Al had de Denon wel analoge outputs gehad (Pre Out, geen Zone 2) dan nog is dit geld weggooien. De Denon eerst het signaal van digitaal naar analoog laten zetten en dan extern een converter om het analoge signaal weer om te zetten naar digitaal voor de gekochte FiiO.

Optie die ik zie is de gekochte bluetooth adapter retour sturen en er één nemen met 6,3 mm jack (of verlopen van 6,3 mm naar 3,5 mm jack of RCA) om direct in de headphone out van de Denon te steken. Dan heb je alle bronnen beschikbaar. Nadeel, luisteren via de speakers en de Sony kan niet tegelijkertijd. Grote kans ook dat niet alle codecs ondersteunt worden omdat je met een analoog signaal werkt. Andere optie is een receiver kopen die wel aan de eisen voldoet, dus ook over Bluetooth kan verzenden en niet alleen ontvangen.

In deze is de Denon de (gigantische) bottleneck: geen native bluetooth om mee te verzenden en geen uitgangen.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 14-04-2021 15:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:02
Om de FiiO aan te sluiten zul je met een convertor als deze aan de slag moeten. Deze kun je dan op de pre-out van zone 2 aansluiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

niels132 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:54:
Ik zie geen Zone 2 op de genoemde Denon? Al had de receiver dat gehad, Zone 2 is haast nooit een goede keuze. Zeker op lagere modellen zoals deze Denon heb je dan alleen doorvoer van analoge inputs, netwerk en USB. Al had de Denon wel analoge outputs gehad (Pre Out, geen Zone 2) dan nog is dit geld weggooien. De Denon eerst het signaal van digitaal naar analoog laten zetten en dan extern een converter om het analoge signaal weer om te zetten naar digitaal voor de gekochte FiiO.

Optie die ik zie is de gekochte bluetooth adapter retour sturen en er één nemen met 6,3 mm jack (of verlopen van 6,3 mm naar 3,5 mm jack of RCA) om direct in de headphone out van de Denon te steken. Dan heb je alle bronnen beschikbaar. Nadeel, luisteren via de speakers en de Sony kan niet tegelijkertijd. Grote kans ook dat niet alle codecs ondersteunt worden omdat je met een analoog signaal werkt. Andere optie is een receiver kopen die wel aan de eisen voldoet, dus ook over Bluetooth kan verzenden en niet alleen ontvangen.

In deze is de Denon de (gigantische) bottleneck: geen native bluetooth om mee te verzenden en geen uitgangen.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 14-04-2021 15:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:02
FeaR schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:02:
[...]

Ik zie geen Zone 2 op de genoemde Denon? Al had de receiver dat gehad, Zone 2 is haast nooit een goede keuze. Zeker op lagere modellen zoals deze Denon heb je dan alleen doorvoer van analoge inputs, netwerk en USB.
Zover had ik niet gekeken, thanks voor de correctie!