Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag
Ik heb een tijdje geleden de Logitech Ultimate one universele afstandsbediening gekregen van iemand. Blijkbaar kostte die nieuw eur 220. Ik heb er lang mee zitten freubelen en ben niet heel dom dus kan best iets maar het ding vind ik lastig in te stellen en als je hem eindelijk zover hebt lijkt hij later toch niet te reageren op je apparaten. Ik heb er best wat tijd in gestoken maar ben nu wel op het moment dat ik denk ik liever 6 afstandbedieningen heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Logitech ultimate one universele afstandsbediening

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Alles

Ik heb hem op Marktplaats gezet en wordt echt helemaal stuk geboden op dat ding. Wat is dit? Waarom is dit zo populair wat mis ik hier en doe ik er wel goed aan te verkopen en zou ik niet toch nog even door moeten ploeteren?

Waar komt die enorme vraag vandaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://tweakers.net/nieu...-afstandsbedieningen.html

Misschien hier door. Straks zijn ze niet meer te verkrijgen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ik had een vermoeden. Hij werkt trouwens niet op ziggo box. Verder is het een absoluut klote ding, misschien ben ik niet zo snugger maar ik heb het ding nooit echt werkend gekregen. Keer op keer een error dat het niet werkte en de boel niet aanging.

Het ding ziet er wel prachtig uit en je stelt hem in met de app wat wel handig is. Maar echt doen wat je wil doet het niet of ik ben gewoon niet bedreven genoeg.

Wat vinden jullie van dit apparaat, mis ik iets denk je? Ik heb hem van mn vader gekregen want die was er klaar mee. Maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door LucyLG op 14-04-2021 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb diverse Harmony-apparaten gehad en ik denk dat je inderdaad iets mist. Het is wat omslachtig om 't allemaal aan de gang te krijgen maar uiteindelijk werkt het en hoef je er niet meer aan te zitten. Het klinkt eerlijk gezegd alsof je al besloten hebt dat het allemaal kut is en nou bevestiging zoekt dat dat inderdaad zo is.

En je kan je Harmony ook gewoon aan je Ziggo-apparatuur koppelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Van wat ik er over heb gelezen de afgelopen jaren. Moet hij na de installatie periode super werken...

Maar schijnbaar kan dat nog al een gepruts zijn alles goed te krijgen.

Ik heb geen tv. Dus aan mij niet besteed.

Ben je happy met wat je hebt, dan verkoop je hem.
En anders kijk nog een paar YouTube filmpjes over het instellen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
NMe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:20:
Ik heb diverse Harmony-apparaten gehad en ik denk dat je inderdaad iets mist. Het is wat omslachtig om 't allemaal aan de gang te krijgen maar uiteindelijk werkt het en hoef je er niet meer aan te zitten. Het klinkt eerlijk gezegd alsof je al besloten hebt dat het allemaal kut is en nou bevestiging zoekt dat dat inderdaad zo is.

En je kan je Harmony ook gewoon aan je Ziggo-apparatuur koppelen.
Ok nee je geeft me een sprankje hoop dat het technisch dus wel kan allemaal. Ik ben redelijk in dit soort kennis en geen complete halve gare en best trots dat ik alles in mn huis zelf heb aangelegd maar toch hier tegenaan loop. Ik vind het een mooi ding en gezien de prijs niet zo bereid om voor 50 euro te verkopen eigenlijk...

De ziggo next kan volgens mij echt niet want die willen dat je hun afstandsbediening universeel gebruikt.

Maar dit doet me twijfelen dat ik toch nog moet proberen. Nog even verder prutsen dus? Heb er serieus veel tijd en google in gestoken. maar ok.

Ik ben zo dat ik er een tijd enorm in investeer maar als het dan na maanden niet meer werkt heb ik geen zin om alles weer op te zoeken want dan weet ik niet meer hoe ik het eerder voor elkaar heb gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 14-04-2021 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:48
Harmony is een prachtig apparaat, maar e.e.a. hangt ook af van de apparaten die je wilt besturen. Bijv. als er geen discreet commando voor de TV bestaat om een bepaalde source te kiezen dan hang je. Je moet hem ook instellen (en bij jezelf wellicht even een knop om) met activiteiten in het achterhoofd.

De Ziggo Next werkt inderdaad niet met de Harmony, is geen IR volgens mij. De afstandbediening van de Next is wel een lekker apparaatje trouwens, heerlijke knoppen en kan bijv. ook volume van je versterker regelen, dus wellicht maakt deze de Harmony overbodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Josk79 op 14-04-2021 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
ja de tv lukt en gaat aan op hdmi1 waar de ziggo op zit. Maar mn stereo gaat vervolgens niet mee aan en heb daar maar een tweede optie in de logitech van gemaakt dat je stereo aanzet op de juiste aux om geluid bij de tv te krijgen. De ziggo moet ik wel erbij pakken daarna. Ik wil het ding zo instellen dat die dat samen doet. Daarnaast wil ik de tweede stand en dat is mn Dune mediabox aan krijgen met de hdmi2 en geluid (weet even niet welke aux dat is eigenlijk of dezelfde). Daarnaast wil ik de stand dat alleen stereo muziek doet. Eigenlijk niet meer dan dat.

Maar ik begreep dus van mn vader dat je die ziggo ook kan gebruiken op andere apparaten en hij vond dat die t beter deed dan de logitech.

Ok wat ik ga doen is mn buurman even bellen die heeft lucht en ruimtevaart techniek gestudeerd (moet slim zijn toch) als hem het niet lukt is t klaar..

Sowieso geen fan van het merk want heb hier nog een achterlijk dure logitech muis liggen die ik niet kan gebruiken op USB3 want hij kan alleen op standaard USB zoals op desktop computers zitten voor muis en keyboard. Ook daar allerlei kabels voor gekocht en werkt niet. Waarom werkt een muis niet op USB3, even offtopic dus hoef je niet te beantwoorden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met computerhardware te maken heeft is me niet duidelijk. Schopje naar DED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
duurzame energie? ok domotica dat woord moest ik ff googlen. excusez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Het is lastig in te stellen ja, maar wat wil je. Het is een universele afstandbediening. Elke universele afstandbediening is lastig om in te stellen. De Logitech is een van de makkelijkste omdat ze online een database bijhouden van apparaten waaruit je kunt kiezen. Dan heb je het grootste deel al werkend. Tevens zit er een wizard in de software die vraagt met welk apparaat je het volume regelt en op welke ingangen je tv moet staan. Geloof me, simpeler dan dit ga je geen universele afstandbediening krijgen.

Logitech Harmony werkt met activiteiten. Dus je kiest op je afstandbediening voor 'Film kijken' en dan zet hij alvast je TV, versterker en mediaplayer aan en op de juiste inputs. De bediening van de knoppen tijdens de activiteit zal dan grotendeels voor je mediaplayer zijn, behalve natuurlijk het geluid.

Echt, er is geen afstandbediening handiger dan Logitech Harmony. Maar afhankelijk van hoeveel apparaten je hebt en wat je daarmee doet kan het zijn dat het geen voordeel oplevert. Als je alleen maar tv kijkt via de Ziggo box, en die ab kan ook je TV aanzetten en het volume regelen, dan ben je klaar. Maar zodra je meer apparaten gebruikt: Logitech Harmony. Ik vind het eeuwig zonde dat ze stoppen en heb nog snel een nieuwe besteld, dan kan ik nog wat jaartjes vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
ok dank hiervoor. Ik ga toch weer even aan de slag. Ik heb wel veel apparaten en initieel zag het er goed uit en leek het te weken.

Ik denk dat ik dus toch iets fout doe. Ik had steeds het gevoel dat idd die universele uit de handel gaan en het wellicht niet handig is overhaast te verkopen.

Dank voor jullie bijdrages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

LucyLG schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:54:
ja de tv lukt en gaat aan op hdmi1 waar de ziggo op zit. Maar mn stereo gaat vervolgens niet mee aan en heb daar maar een tweede optie in de logitech van gemaakt dat je stereo aanzet op de juiste aux om geluid bij de tv te krijgen. De ziggo moet ik wel erbij pakken daarna. Ik wil het ding zo instellen dat die dat samen doet. Daarnaast wil ik de tweede stand en dat is mn Dune mediabox aan krijgen met de hdmi2 en geluid (weet even niet welke aux dat is eigenlijk of dezelfde). Daarnaast wil ik de stand dat alleen stereo muziek doet. Eigenlijk niet meer dan dat.
Alles wat je beschrijf kan gewoon met deze AB. Ik heb er zelf een, dus kan dat bevestigen.
Bijv TV kijken: TV aan, ziggo box aan, receiver aan op HDMI2
Dune kijken: TV aan, Dune aan, receiver aan op HDMI3
enz

Als anderen het lukt, moet het jou ook kunnen lukken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

LucyLG schreef op woensdag 14 april 2021 @ 03:30:
Ik denk dat ik dus toch iets fout doe. Ik had steeds het gevoel dat idd die universele uit de handel gaan en het wellicht niet handig is overhaast te verkopen.
De support van Logitech is best goed, dus als iets niet lukt, aarzel dan niet om het aan hen voor te leggen. Soms is het nl zo dat in de database van Logitech niet het juiste profiel staat van iets, en dat kunnen zij handmatig aanpassen. Ik heb ooit wel eens zoiets gehad waarbij zij zelf een betere config konden uploaden naar mijn setup.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
@mphilipp Logitech support is inderdaad zeer netjes maar je moet uiteraard een deel zelf doen. Ze hebben me steeds een groot deel op weg geholpen hoor dus dit is geen ding wat ik hen verwijt.

Misschien gan ik ze toch nog bellen.

Indien iemand hier het wil kopen en mij wellicht et technische dingen kan helpen ruil ik het zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:32

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

LucyLG, snap je het concept (en het verschil) tussen devices en activities?

Stap 1 is al je apparaten toevoegen die je hebt. Dus je TV, ziggo box, versterker
Stap 2 is even testen of je die apparaten kan bedienen met je harmony

Dan komt het belangrijkste, dat zijn activities. Hierbij moet je zelf ook goed nadenken hoe je het wil hebben.

Een activity kan bijvoorbeeld zijn: TV kijken.
Wat heb je daar voor nodig: TV en Ziggo media box. Dat geef je aan in de activity; je kan ook zorgen dat je TV op het goede inputkanaal begint (bijvoorbeeld HDMI2), al dan niet met de juiste pauzes ingesteld.

UIteraard koppel je dan bij die specifieke activity de knoppen channel next aan het channel next van de ziggo media box, en bijvoorbeeld volume up aan het volume van de tv.

Als je dan ook een activity wil: TV kijken met stereo, maak je een 2e activity. Je koppelt je TV, je ziggo media box, en je versterker eraan.

UIteraard koppel je dan channel next aan het channel next van de ziggo media box, en bijvoorbeeld volume up aan het volume van de versterker.

Zelfs kun je dan, op het moment dat je deze activity start, nog 10x extra volume down naar de TV sturen, zodat die geen geluid meer maakt, en je geluid krijgt op zowel de tv als de versterker

Mogelijkheden zijn eindeloos, ik ben een groot fan van de harmony serie, al voor 20 jaar ofzo...
Laat maar weten of dit wat verduidelijkte, en of je nog hulp nodig hebt.

Succes

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Sparhawk schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:56:
LucyLG, snap je het concept (en het verschil) tussen devices en activities?

Stap 1 is al je apparaten toevoegen die je hebt. Dus je TV, ziggo box, versterker
Stap 2 is even testen of je die apparaten kan bedienen met je harmony

Dan komt het belangrijkste, dat zijn activities. Hierbij moet je zelf ook goed nadenken hoe je het wil hebben.

Een activity kan bijvoorbeeld zijn: TV kijken.
Wat heb je daar voor nodig: TV en Ziggo media box. Dat geef je aan in de activity; je kan ook zorgen dat je TV op het goede inputkanaal begint (bijvoorbeeld HDMI2), al dan niet met de juiste pauzes ingesteld.

UIteraard koppel je dan bij die specifieke activity de knoppen channel next aan het channel next van de ziggo media box, en bijvoorbeeld volume up aan het volume van de tv.

Als je dan ook een activity wil: TV kijken met stereo, maak je een 2e activity. Je koppelt je TV, je ziggo media box, en je versterker eraan.

UIteraard koppel je dan channel next aan het channel next van de ziggo media box, en bijvoorbeeld volume up aan het volume van de versterker.

Zelfs kun je dan, op het moment dat je deze activity start, nog 10x extra volume down naar de TV sturen, zodat die geen geluid meer maakt, en je geluid krijgt op zowel de tv als de versterker

Mogelijkheden zijn eindeloos, ik ben een groot fan van de harmony serie, al voor 20 jaar ofzo...
Laat maar weten of dit wat verduidelijkte, en of je nog hulp nodig hebt.

Succes
toon volledige bericht
ja eerst koppel je de logitech hormony/hub etc met de app in je telefoon. Daarna de activiteiten. Ik kreeg de boel wel aan de gang eerst, dus ik deed iets goed kennelijk.

Eerst het apparaat en dan de activiteit. Dat lukt me ooit wel. De Ziggo Next werkt niet mee. Dat is niet compatibel, maar ok vooruit dan heb je twee afstandsbedieningen.

Ik vind echter dat ik door jullie inmiddels voldoende ben geholpen en mij zaken zijn verteld dat ik iets niet goed doe en het ding dus wel degelijk correct is in te stellen.

Daarom vind ik dat ik jullie tijd en expertise niet verder durf en wil benutten en zelf aan de slag weer moet gaan.

Mocht er iemand via DM zich aanbieden voor af en toe een vraag graag. Verder is het vanaf nu denk ik beneden jullie niveau en hoor ik zelf weer even op weg te kunnen. Ik weet dat het geen absolute zooi is en dus ik er iets meer zou moeten kunnen en meer dan wat het nu doet.

Ik wil jullie hier erg bedanken voor al jullie tijd en moeite. Indien ik jullie als jurist iets kan vertellen schroom niet.

L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik lees telkens terug dat de Ziggo Next niet zou werken maar bij mij werkt deze prima hoor. Toegevoegd via de opties in de harmony en dat ging destijds vrij simpel.

Af en toe zijn er wel wat problemen na een update o.i.d. En dan moet ik weer even met de timings klooien om het weer goed te krijgen.

Maar zoals aangegeven, next werkt hier prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Tribunus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:19:
Ik lees telkens terug dat de Ziggo Next niet zou werken maar bij mij werkt deze prima hoor. Toegevoegd via de opties in de harmony en dat ging destijds vrij simpel.

Af en toe zijn er wel wat problemen na een update o.i.d. En dan moet ik weer even met de timings klooien om het weer goed te krijgen.

Maar zoals aangegeven, next werkt hier prima!
Ok meegenomen. Ik ga weer even aan de slag.

Ik ben erg dankbaar voor jullie input en ik weet dat ik zelf ook mn moeite moet doen. Er staat voldoende op internet maar ik begon gewoon te twijfelen of het echt zin had en het antwoord is dus ja.

L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:32

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ja, het heeft zeker zin, en ik heb de ziggo next ook op mijn harmony zitten, en afgezien van de voice control werkt het prima.

Vraag gerust hier (daarvoor is het een forum) als je ergens niet uit komt.

Succes

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:48
Josk79 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:38:
De Ziggo Next werkt inderdaad niet met de Harmony, is geen IR volgens mij.
Ik heb gejokt, hij doet het wel. In eerste instantie werkte het niet omdat de Next geen line of sight met de Hub had. Nu tijdelijk het signaal vanuit de afstandsbediening zelf gezet en dat werkt. Misschien binnenkort eens zo'n oogje aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@LucyLG Hier kun je ook nog een hoop info vinden; https://support.myharmony.com/nl-nl/ultimate-one

Ik heb ook de Harmony app op mijn iPad, daarmee kun je ook een hoop instellen; https://support.myharmony.com/nl-nl/download

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1