Jung serietastdimmer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellyvl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik heb een Jung serietastdimmer (Jung 1712DE https://www.jung.de/nl/online-catalogus/453086357/) waarmee ik de spotjes in onze woonkamer wil dimmen. De dimmer is aangesloten zonder nuldraad.

De spotjes die er op dit moment hangen zijn 3.9W (5 stuks) en gaan niet aan. Ook heb ik spotjes geprobeerd die we op dit moment dimmen met een standaard tastdimmer van Jung (1710DE, zonder nuldraad, 3 per dimmer). Deze spotjes zijn 4.9W, maar ook deze gaan niet aan op de serie dimmer.

Wat gaat er mis? Verkeerde lamp? Verkeerde dimmer? Het ontbreken van de nuldraad? Of nog iets heel anders?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

het eerste probleem is dat deze dimmer een minimum van 20W wil aansturen, dus met 5x3.9 zit je al behoorlijk krap, maar het zou moeten werken.

Of er een nuldraad nodig is, normaal met een basic dimmertje niet maar zo te zien zit hier een stuk meer functionaliteit in, en die klem zal er niet voor niks op zitten, dus ik ga er vanuit van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48

The End

!Beginning

AlexanderB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:24:
het eerste probleem is dat deze dimmer een minimum van 20W wil aansturen, dus met 5x3.9 zit je al behoorlijk krap, maar het zou moeten werken.

Of er een nuldraad nodig is, normaal met een basic dimmertje niet maar zo te zien zit hier een stuk meer functionaliteit in, en die klem zal er niet voor niks op zitten, dus ik ga er vanuit van wel.
Volgens mij heeft een dimmer zo goed als altijd een nul draad nodig. Ik heb er iig nog nooit een zonder aangesloten.

BIj de 1710DE variant staat overigens expliciet vermeld dat het zonder nul draad kan.

Edit 2: Dat staat ook bij de 1712 DE variant.

[ Voor 10% gewijzigd door The End op 14-04-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

misschien dan toch een issue met de minimale belasting. Halogeenlampje er bij en kijken of het dan wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellyvl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Bedankt voor jullie hulp!

Uiteindelijk bleek dat het te maken had met uitgang a1 die niet goed was aangesloten. Inmiddels dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 12:02
AlexanderB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:24:
Minimaal 2W dacht ik?

@kellyvl: ik zit nu ook naar deze Duo LED dimmer te kijken. Nog steeds tevreden?
Fijn dat er wel enige progressie zit in Duo LED dimmers. Dat was een paar jaar geleden nog wel anders Shadow_Zero in "[Verlichting] Duo dimmers" ;)
Pagina: 1