verwarmingsknop stuk - wie weet een oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onderweg
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-04-2021
De verwarmingsknop van een radiator is stuk. Volgens de loodgieter is de knop niet meer in de handel en moet er een heel nieuw systeem op (kosten 300 euro). Weet iemand een andere oplossing op heeft iemand toevallig nog de bewuste knop liggen? Ik zoek de volgende verwarmingsknop: Polytronic M34x15mm. Alvast dank voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@onderweg bel eens met Warmteservice. Als die het niet hebben houdt het op. 300 euro lijkt me wat overdreven trouwens voor een nieuwe radiatorkraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Langs warmteservice. Denk dat er wel een verloop bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Op ebay was er 1 te koop, helaas ook uitverkocht: https://www.ebay.co.uk/it...Grau-in-OVP-/124044638859

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Mocht er geen M34 thermosstaatknop meer leverbaar zijn, hoef je enkel een andere thermostaatkraan en thermosstaat knop, max 40€ aan onderdelen, wellicht half uurtje werk voor een loodgieter?

300 lijkt me idd ook fors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 11:41
ik weet niet wat die loodhieter wilt maar een simpele thermostaat kraan vervangen hoeft echt geen 300 euro te kosten. gezien veel mensen op hun plaat gaan met de knelset. (we hebben hier regelmatig topics over.)
zou ik je wel goed laten voorlichten en kijken welke knel set je hebt zitten mogenlijk kan je deze rycycelen.
ook de warmteservice presteert het helaas af en toe om de verkeerde fittingen/spullen mee te geven.

tegenwoordig vindt ik heimeier wel mooi. icm tado knoppen evo home etc.
(dan heb je geen verloop ring meer nodig.)

kraan
https://www.warmteservice...5?origin=Search%20Results
knop
https://www.warmteservice...ebouwde-voeler/p/44851205
knelset (check wel even of het de goede is)
https://www.warmteservice...5?origin=Search%20Results

ik doe meestal comap of danfos krannen plaatsen daarvan weet ik wel exact wat er nodig is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49
Hangt hij voor die €300 ook meteen een nieuwe radiator op?

Zo’n thermstaatkraan is echt tientjes werk. Klinkt een beetje als dat praktijken zoals je wel eens bij slotenmakers ziet ofzo :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Die heb ik hier vorig jaar allemaal van de radiatoren gesloopt.

@onderweg Wil morgen wel even kijken of ik die nog heb liggen, ben bang dat ik ze toen heb weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Maak een foto van de situatie.
Als het 300 euro moet kosten is het geen standaard vervanging.
Is het blokverwarming in een flat of zo?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:23
Om gelijk te zeggen dat 300 euro te duur is, vind ik dat er eerst wat meer achtergrond informatie nodig is.

Want 300 euro is goedkoop als deze verwarmingsknop vervangen moet worden in een flat waar er blokverwarming aanwezig is. Ik heb het in het verleden meegemaakt, maar een flat met 10 verdiepingen, daar kan niet zomaar even de druk ervan af.

Dan kunnen ze of de hele groep afsluiten (kost veel tijd om daarna weer te vullen en bij iedereen te ontluchten) of ze kunnen kiezen om de leidingen te bevriezen.

Bij bevriezen kost de huur van zo`n apparaat al 100 euro. Dan moet er nog iemand langskomen. Apparaat aansluiten en uurtje wachten tot alles goed bevroren is alvorens hij aan t werk kan.

Dus... de prijs is goedkoop voor een flat met blokverwarming. Maar duur voor een eensgezins woning.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11-2024

VHS

Is er geen lekkage en wordt de radiator wel warm als de verwarming aan staat? Misschien is een reparatie niet eens noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
VHS schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:41:
Is er geen lekkage en wordt de radiator wel warm als de verwarming aan staat? Misschien is een reparatie niet eens noodzakelijk.
Hij hoeft alleen een nieuwe knop.

FYI: Dit zijn volledig kunststof knoppen van 30-40 jaar oud. Binnenwerk is ook van kunststof. Als je daar 1x teveel kracht op zet breekt de hele knop doormidden. Ik kan het weten, want ik dacht vorig jaar de knop te gebruiken als handgreep om het puntstuk uit de radiator te draaien. Dat was 1 beweging en knop brak doormidden.

@onderweg Mocht je nieuwe overwegen: post eerst een afbeelding van de huidige situatie. De kranen van Heimeier passen lekdicht op het conische puntstuk van de oude kraan die je er waarschijnlijk niet uit krijgt vanwege hennep+kit. Enige waar je op moet letten is dat de "haaks verkeerd" kranen van Heimeier 0,5cm korter zijn dan je oude kranen, afhankelijk van hoe je leidingen lopen is dat wel of niet een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 17:53
Tweakers forum is your friend.
Zie onderstaand topic:
Tado Smart Thermostat Topic

Zie ook de reacties bij het product in de link van Conrad (2e reactie bovenstaande link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Doe eens een foto van wat er aan de hand is ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Dat is toch gewoon een standaard thermostaatkraan knop?
Waarom zou daar geen ander merk op kunnen?
https://www.google.com/se...-d&q=thermostaatknop+34mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mathijs schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:04:
Dat is toch gewoon een standaard thermostaatkraan knop?
Waarom zou daar geen ander merk op kunnen?
https://www.google.com/se...-d&q=thermostaatknop+34mm
Een Danfoss knop gaat wel passen, maar het pinnetje van een Danfoss kraan is langer waardoor je er iets tussen moet proppen.

Ik heb ze vorig jaar vervangen door Heimeier V-Exact-II. Ik was het gefluit van de kranen en het ontbreken van voorinstelling gewoon zat. De V-Exact kranen allemaal ingesteld op 1000W 75/65/20 en kranen staan op het maantje (15 graden), fluiten nooit en de benauwde warmte van een radiator die voluit gaat ben ik ook kwijt. Heeft me voor 3 kranen, knoppen en knelsets bijelkaar 100 euro en een middagje klussen gekost.
Bij de laatste kraan had het puntstuk geen zin om uit de radiator te komen, dus de oude hergebruikt. Lekvrij, als ik dat geweten had bij die andere 2 had me dat heel wat gekloot met teflon bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:18
Ik moet even kijken. Ik heb nog wat verwarmingskranen liggen. Kom er strax op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 09:21
Kan je de knop niet 3D printen? Of in ieder geval proberen. Ik wil best meehelpen daarmee, als je wilt. Je hebt ongetwijfeld de kapotte nog en dan is er veel na te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-05 09:52
Ik gebruik Slimme Thermostaat knoppen van Tado, Deze passen op bijna elke verwarming. Die stelt zich zelf af.
Er zal vast wel zoiets zijn voor een vaste knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:40

Amphiebietje

In de blubber

edsandje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 06:46:
Maak een foto van de situatie.
Als het 300 euro moet kosten is het geen standaard vervanging.
Is het blokverwarming in een flat of zo?
Ook daar kost een radiatorkraanknop vervangen maar enkele tientjes.

300 Euro is een hele radiator vervangen + systeem bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Amphiebietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:55:
[...]

Dat is volledig afhankelijk van wie je blokverwarmingssysteem beheert en hoeveel werk het is de knop te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

ChinaGeek schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:33:
[...]

Dat is volledig afhankelijk van wie je blokverwarmingssysteem beheert en hoeveel werk het is de knop te vervangen.
80 euro voor een dagje gebruik van een bevriezingsset, 20 euro voor een nieuwe radiatorkraan + knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Amphiebietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:55:
[...]

Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk als een thermostaatknop vervangen.
Als het m34 is er daar is niks voor te krijgen zal je de kraan moeten vervangen.
Bij blokverwarming is die 300 euro zo gehaald.

En niet elke radiator heb je voor 300 euro, of heb jij vaste tarieven voor alles?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:29
2e handsje is echt wel ergens te vinden. Er wordt heel veel gesloopt in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Jeoh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:45:
[...]

80 euro voor een dagje gebruik van een bevriezingsset, 20 euro voor een nieuwe radiatorkraan + knop.
Als bevriezen kan, ja. Dat kan ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:40

Amphiebietje

In de blubber

edsandje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:48:
[...]

Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk als een thermostaatknop vervangen.
Als het m34 is er daar is niks voor te krijgen zal je de kraan moeten vervangen.
Bij blokverwarming is die 300 euro zo gehaald.

En niet elke radiator heb je voor 300 euro, of heb jij vaste tarieven voor alles?
De flats met blokverwarming die ik tot nu toe heb gezien hebben meestal geen fancy radiatoren, maar gewoon standaardmodellen van 60-80 Euro. Designradiatoren mag je meestal niet eens aansluiten...
Pagina: 1