Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik was vandaag in mijn nieuwbouwappartement kijken en ik realiseer me dat 55" gewoon ordinair groot is voor de ruimte.

Ik had de LG OLED55GX6LA op het oog omdat deze mooi plat aan de wand kan.

Nu wil ik toch graag een 48" maar LG begint tegenwoordig vanaf 55" en het 48" model van vorig jaar kan niet fraai gemonteerd worden. En ik wil hem juist aan de wand.

Sony maakt ook een 48" maar die heeft ook een heel mainframe achter het paneel 8)7 Dus die ga je ook niet netjes aan de muur krijgen met een 3rd party beugel.

Zou ik hem op een meubel zetten heb ik voor niks een mediagoot laten frezen maar dan nog, kan je er geen soundbar voor zetten omdat hij zo laag staat :+

M.a.w. het zit even tegen en heb jullie advies nodig.

Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Aviv1 op 13-04-2021 21:53 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 18:38

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wat bedoel je precies met het niet fraai kunnen wegwerken van het 48 inch model? Met de juiste beugel is het mogelijk, maar er blijft altijd een afstand tussen de muur en de tv. De hardware moet immers ergens kwijt en dat is bij 48 inch bij alle tv's (in OLED) zo verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
55" went vanzelf en voelt vanzelf ook te klein aan .... ik spreek uit ervaring, en ik kwam van een 37" TV die in het begin ook groot oogde :P

Gewoon die 55" nemen? Echt heel veel verschil is het effectief ook niet. De 55" is 15cm breder en 9cm hoger, zonder voet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Aviv1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:51:
Hallo,

Ik was vandaag in mijn nieuwbouwappartement kijken en ik realiseer me dat 55" gewoon ordinair groot is voor de ruimte.

I
Mijn advies! Gewoon die 55 inch kopen. Je went er erg snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:06
Zoals gezegd word...gewoon voor de 55" gaan..

Zoals een wijs iemand eens zei....bijna nooit hoor je iemand zeggen dat de TV te groot is. Gewoon altijd gaan voor de grootste wat past (fysiek en budget).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:15

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

De 48 inch lg c1 is gewoon van dit jaar toch?

pricewatch: LG C1 48" Zwart

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Hij bedoelt, denk ik, dat hij graag de G versie heeft...die is er niet voor 48".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Aviv1 Stelt in de praktijk allemaal niet zo veel voor.

Je gaat toch niet naast de Tv staan om te kijken of hij een paar cm meer/minder van de muur hangt.

pricewatch: LG C1 48" Zwart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eIu7Ctnrn5SeuwQqelH5kDvjKs=/i/2004190170.jpeg

pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br1uMZINqnn5D4ZjlTdd2oMXaMc=/i/2003856484.jpeg

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 14-04-2021 10:58 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou zeggen, haal een paar plankjes en wat houtlak bij de doe-het-zelf-zaak en maak een lijst om de televisie heen. Dan kun je ook de CX sjiek aan de muur monteren. Voor het geld hoef je het niet te laten, kost wel wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Aviv1 Aankoopadvies doen we in CEA. Je topic is daarheen verplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 22:25
Gewoon de 55" nemen! Ik ben er vrijwel zeker van dat je met de 48" na een week of twee spijt krijgt. De grootte went namelijk heel snel.

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 14-04-2021 23:47 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Devian schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:48:
Zoals gezegd word...gewoon voor de 55" gaan..

Zoals een wijs iemand eens zei....bijna nooit hoor je iemand zeggen dat de TV te groot is. Gewoon altijd gaan voor de grootste wat past (fysiek en budget).
Niet slim. Gewoon altijd gaan voor de grootste. Je kent zijn kijkafstand niet ten opzichte van de TV.
En de ruimte niet. Zo zou ik graag een 55 inch willen maar qua kijkafstand en (vreemde muur) met schuine delen gaat dat niet.
Dus op jou advies zou ik zeker niet blind afgaan.
Je eerste indruk en gevoel is altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Anoniem: 1358524 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:49:
[...]

Niet slim. Gewoon altijd gaan voor de grootste. Je kent zijn kijkafstand niet ten opzichte van de TV.
En de ruimte niet. Zo zou ik graag een 55 inch willen maar qua kijkafstand en (vreemde muur) met schuine delen gaat dat niet.
Dus op jou advies zou ik zeker niet blind afgaan.
Je eerste indruk en gevoel is altijd het beste.

Uit zijn verhaal haal ik overigens dat hij geen last heeft van schuine hoeken, dat 55" gewoon past maar het voor zijn gevoel te groot is. Daarop zeg ik dat er nog nooit een film enthousiast is geweest die z'n tv te groot vond.

Daarnaast met 4k maakt kijkafstand ook niet meer uit, die resolutie is onder normale omstandigheden al overkill... Met 1080p had je nog dat er scenario's waren dat je de pixels kon onderscheiden als je te dichtbij zat... Dat speelt tegenwoordig amper nog, en helemaal niet met een 55" tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wat is de kijkafstand? Als het 2.5m+ is dan zou ik gewoon de 55" pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Ik gebruik een 48cx oled als pc monitor op 110cm afstand, en moet zeggen dat ik nu zelfs een 55 inch zou overwegen het went wel heel erg snel idd
Pagina: 1