Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyG
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
Beste,

Ik rij op i racing met een stuur van fanatec clubsport v2 (formule 1 stuur)
Tijdens het rijden valt echter de controle van het stuur volledig weg na enkele rondjes. De wagen wijkt volledig naar links zonder enige reden. Ook als ik het stuur snel naar links en rechts draai heb ik het probleem.
Ik heb alles al geprobeerd. andere firmware, terug alles instellen, kabels gecontroleerd en andere usb aansluiting.
Weet iemand wat ik eventueel nog kan proberen?
Ook het calibreren van het stuur via de software lukt mij niet.(via i racing wel)
Krijg een cal melding op het stuur cal in menu en press both sticks. Hoe doe ik dat met dit stuur. Op youtube is een filmke met een bmw stuur maar niet met een f1 stuur

Hopelijk kan iemand helpen.
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-06 18:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 12:52
hier een replay van wat er gebeurd bij hem: https://streamable.com/q4m2yy

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De calibratie van het stuuur is identiek tussen het BMW en de F1 stuurtje. Je calibreert de base en niet het stuur.

Dit lijkt me wel een typisch calibiratie probleem. Volg de stappen in de link van Arfalas voordat je de stuur in de software gaat calibreren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-06 18:45
de FFB ingame geeft zo te zien alleen wat random spikes. Dus ik vermoed toch iets anders. Vieze sensor, of toch iets anders. Ik zou Fanatec eens een mailtje sturen, die kunnen je vast verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 12:52
Arfalas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:37:
de FFB ingame geeft zo te zien alleen wat random spikes. Dus ik vermoed toch iets anders. Vieze sensor, of toch iets anders. Ik zou Fanatec eens een mailtje sturen, die kunnen je vast verder helpen
Dat is ons vermoeden ook inderdaad, calibratie hebben wel al volgens de juiste manier gedaan. Mail richting support is dan ook al vertrokken.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Sensor kapot of een slechte USB kabel...
Pagina: 1