Windows installatie - Geen stations gevonden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Onlangs heb ik een HP 14s aangeschaft. Hierop heb ik Ubuntu geïnstalleerd. Helaas werkt deze laptop niet naar mijn verwachtingen, waardoor ik deze wil retouren bij de winkel. Hiervoor moet wel Windows weer geïnstalleerd worden op de laptop. Helaas krijg ik bij de installatie niet de mogelijkheid om een schijf te kiezen, omdat er geen gedetecteerd wordt. Wat kan ik hierin doen?

Ubuntu ziet de schijf wel gewoon en kan er ook naar schrijven en vanaf lezen.

Ik heb zelf geprobeerd om via diskpart de drives te listen en de mbr te herstellen. Omdat uit de drives list de SSD niet naar voren komt, kan ik ook niet gerichter te werk gaan.

Ook heb ik Windows system restore geprobeerd, maar ik ben bang dat ik bij de installatie van Ubuntu ook deze heb verwijderd.

Ben verder vrij terughoudend in acties uitvoeren, omdat ik bang ben het nog verder te verpesten.

[ Voor 34% gewijzigd door init op 13-04-2021 22:49 . Reden: Toegevoegd wat ik zelf al gedaan heb + link naar laptop ]

Beste antwoord (via init op 14-04-2021 09:21)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
HP 14s, dat zijn er nog al wat, Intel of AMD?
Wat meer details nodig natuurlijk.
Maar als het Intel based is misschien dit?
HP Forum: Can't install W10x64 because No drives can be found. Also drivers from HPsite unsuitable

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:37
Laptop aanzetten druk op F9 (Boot menu) dan kiezen voor System Restore. Kan volgens mij ook direct via F11 als ik me niet vergis.

Ik ga er even van uit dat je de recovery partitie niet hebt verwijderd toen je Ubuntu hebt geïnstalleerd.

Mijn platencollectie

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
HP Forum: Can't install W10x64 because No drives can be found. Also drivers from HPsite unsuitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:18

g0tanks

Moderator CSA
Aangezien het om Windows gaat verplaats ik dit topic naar Windows Clients

Ik denk dat ze daar ook wel benieuwd zijn naar wat je zelf al hebt gevonden of geprobeerd. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:10:
[mbr]Aangezien het om Windows gaat verplaats ik dit topic naar Windows Clients[/mbr]

Ik denk dat ze daar ook wel benieuwd zijn naar wat je zelf al hebt gevonden of geprobeerd. ;)
Ik heb zelf geprobeerd om via diskpart de drives te listen en de mbr te herstellen. Omdat uit de drives list de SSD niet naar voren komt, kan ik ook niet gerichter te werk gaan.

Ook heb ik Windows system restore geprobeerd, maar ik ben bang dat ik bij de installatie van Ubuntu ook deze heb verwijderd.

Ben verder vrij terughoudend in acties uitvoeren, omdat ik bang ben het nog verder te verpesten.

Kan het ook zijn dat Windows de schijf niet kan lezen omdat deze ext4 is ipv ntfs/fat?
The_Doman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:54:
Excuus, dit was inderdaad handig geweest om toe te voegen. Het betreft deze laptop: https://www.coolblue.nl/product/873230/hp-14s-dq2950nd.html.

Je link was ik nog niet tegengekomen. Dit is het proberen waard zo te lezen. Ik zal morgen kijken of dit werkt.
pporrio schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:52:
Laptop aanzetten druk op F9 (Boot menu) dan kiezen voor System Restore. Kan volgens mij ook direct via F11 als ik me niet vergis.

Ik ga er even van uit dat je de recovery partitie niet hebt verwijderd toen je Ubuntu hebt geïnstalleerd.
Dat was ook mijn eerste ingeving. Helaas lijk ik deze wel te hebben verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
Heb je iets aan de BIOS instellingen veranderd voordat je Ubuntu hebt geïnstalleerd?

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 23:46
Misschien kun je er eerst dual boot van maken als tussenstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:34
Hier de intel RST "have disk" driver downloaden :

https://downloadcenter.in...age-Technology-Intel-RST-

Deze mee op je USB install-stick zetten in een mapje "RST" (of ander makkelijk terug te vinden map)

Daarna, als je op het venster komt waar je de partitie moet kiezen waarop je wil installeren, links onder
" have disk " of " install driver " kiezen , en de RST driver aanduiden.
Daarna ziet ie de partities wel.

Typisch 11th gen chipset euveltje op sommige laptops...

[ Voor 6% gewijzigd door floorcleaner op 13-04-2021 23:45 . Reden: typo, slecht Nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
De oplossing van @The_Doman heeft geholpen. Heel erg bedankt!

[ Voor 90% gewijzigd door init op 14-04-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 15:16

MartinMeijerink

Computerrorist

Bestel er nog één, maak een image van de tweede laptop, en zet deze terug op de eerste laptop, daarna kun je ze allebei terugsturen :)

(Ik vraag me overigens wel af of de winkel het überhaupt interessant vindt wat er op de schijf staat, lijkt me logisch dat ze een teruggekomen laptops standaard al re-imagen, ivm privacy en veiligheid)

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
Fijn dat het gelukt is!

Mijn platencollectie

Pagina: 1