Onlangs heb ik een HP 14s aangeschaft. Hierop heb ik Ubuntu geïnstalleerd. Helaas werkt deze laptop niet naar mijn verwachtingen, waardoor ik deze wil retouren bij de winkel. Hiervoor moet wel Windows weer geïnstalleerd worden op de laptop. Helaas krijg ik bij de installatie niet de mogelijkheid om een schijf te kiezen, omdat er geen gedetecteerd wordt. Wat kan ik hierin doen?
Ubuntu ziet de schijf wel gewoon en kan er ook naar schrijven en vanaf lezen.
Ik heb zelf geprobeerd om via diskpart de drives te listen en de mbr te herstellen. Omdat uit de drives list de SSD niet naar voren komt, kan ik ook niet gerichter te werk gaan.
Ook heb ik Windows system restore geprobeerd, maar ik ben bang dat ik bij de installatie van Ubuntu ook deze heb verwijderd.
Ben verder vrij terughoudend in acties uitvoeren, omdat ik bang ben het nog verder te verpesten.
Ubuntu ziet de schijf wel gewoon en kan er ook naar schrijven en vanaf lezen.
Ik heb zelf geprobeerd om via diskpart de drives te listen en de mbr te herstellen. Omdat uit de drives list de SSD niet naar voren komt, kan ik ook niet gerichter te werk gaan.
Ook heb ik Windows system restore geprobeerd, maar ik ben bang dat ik bij de installatie van Ubuntu ook deze heb verwijderd.
Ben verder vrij terughoudend in acties uitvoeren, omdat ik bang ben het nog verder te verpesten.
[ Voor 34% gewijzigd door init op 13-04-2021 22:49 . Reden: Toegevoegd wat ik zelf al gedaan heb + link naar laptop ]