Dab antenne autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi_rvg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 12:31
Mijn vraag
...
Ik heb een dab radio kenwood geïnstalleerd met een raamantenne maar doordat het een integral mobilhome is raad men aan een extra draad te solderen aan het aardingvel daar zou volgens de leverancier en plaatser de manier zijn maar volgens mij is het aardingvel precies een tape die op de carroserie moet plakken.
Gaat dit? Iemand ervaring ermee ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Klopt de aardings sticker plak je op een ongeverfd deel van de carrosserie. Als dat niet mogelijk is, zou je er een draad op kunnen zetten naar een aardingspunt.

Ik had een aluminium chassis, dus de aarding met een extra draad naar aardingspunt getrokken.

Maar goed. Het bleef klote,. Volgens mij inherent aan het product..
Ik vind de raam antennes helemaal niks..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi_rvg
Heb vandaag een gestipte draad vertint en deze tegen de ruit gelegt (niet gesoldeerd) en daar de aardingstrip tegen geplakt en andere zijde tegen de - vd batterij dan dab radio laten scannen en kreeg no signal en geen 1 zender. Wat is het alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ik heb jaren geleden DAB+ in m'n (personen)auto gebouwd, daar was ook een raamplak-antenne meegeleverd en die deed het erg belabberd.

Daarna een gecombineerde FM/DAB+ dakantenne gekocht waarmee ik de originele FM-antenne kon vervangen en die doet het tot nu toe heel acceptabel qua ontvangst :)

DAB+ lijkt wel erg storingsgevoelig voor apparaten als USB-laders, laptop-voedingen en dashcams die evt. in de auto worden aangesloten.

Edit: heb je de fantoomvoeding voor de antenne ook aangezet in de radio? Die raamplak-antennes (i.i.g. die ik had) hebben dat nodig, zonder wordt de ontvangst nòg minder.

[ Voor 17% gewijzigd door Josefien op 15-04-2021 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:40
Ik heb een DAB+/ FM Antenne van aliexpress op de auto zitten, met 12v aansluiting. werkt perfect, altijd goed ontvangst. De plakantenne was ik ook snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi_rvg
Blijkbaar zou een dab antenne lood recht moeten staan voor een goede ontvangst de meeste staan onder een hoek en hebben die combiantenne een extra massdraad die ik met chassis of negatief van de batterij kan bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudi_rvg
Bij mij in de mobilhome staat de radioantenne horizontaal op de horizontale sluitplaat onder de motorkap zou ik die op de zelfde plaats kunnen zetten maar dan een combi antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent dus aan het proberen om de 'ground' van je antenne via het glas van je voorruit te laten lopen? Volgens mij geleidt glas niet veel aan 'stroom' ... Maar 't kan best zijn dat ik 't mis heb :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 19-04-2021 19:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1